Gå til innhold

Anbefalt spillemus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel jeg har prøvd mange av muser diskutert her og dette er min konklusjon.

De optiske musene kan ikke ennå erstatte kulemusene på godt underlag.

Jeg har i lengre tid spilt aktivt med Razer Boomslang 2000, Logitech Wingman gaming mouse, MS Explorer (begge variantene) og Logitech sin iFeel optiske mus.

Razer Boomslang er overlegen med sin presisjon, den er enkel å bruke, tar tid å bli vant til, men med ett viktig punkt som alle de andre musene ikke har og det er justering av sensitivitet NÅR SOM HELST. Er du inne i Quake/UT/CS, skal legge deg ned til å snipe, vil ha lav sensitivitet, så justerer du den med et museklikk og scroll frem eller tilbake. Det er så enkelt at det er morsomt. Drawback med Razor, det er mange feilproduksjoner og den er vanskelig å få tak i (www.ebay.com er enklest nå for tiden - søk etter boomslang).

Logitech Wingman gaming mouse er oxo en fet mus, med nydelig respons og følsomhet, men den har ikke SCROLLEHJUL. Tre knapper er alt den har, men alle tre kan brukes. Den lar seg ennå få tak i, sjekk Lefdal, de hadde den fremdeles (ved Biltema/Toysrus).

Alle de optiske musene har for dårlig følsomhet, du må ofte skru opp føslomheten i game setup, og det er kun en interploering, så det kan gå på presisjonen løs.

Til slutt vil jeg si at jeg oxo skal teste belkin sin Nostromo N30 til neste uke og hvis den er kongekul skal jeg si ifra om det her.

Mitt førstevalg vil alltid være en (fungerende) Boomslang 2000. Det finnes fremdeles ingen mus jeg vet om som kan måle seg med presisjonen til den. Jeg spiller mye UT og der stiller jeg sensitiviteten på musen ned til 1.00, og den er fremdeles svært rask og selvfølgelig MEGET presis. men som sagt ang. produktkvalitet, begge mine Boomslang 2000 har det vært/er det noe feil på :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-05 12:25, paalel skrev:

Hvorfor selger du?

fordi den er alt for lav til hånden min.. jeg er vant med intellimouse explorer (som er ganske høy og ergonomisk utformet), så det ble ubehagelig å muse i lengden.

den er uhyggelig bra hvis du blir vant med den.. mer nøyaktig og responsiv mus skal du lete lenge etter.

den er, som sagt, veldig lite brukt.. drivercd, boks, usb-til-ps/2-converter følger med.

send meg en mail på [email protected] hvis du er interessert.

Lenke til kommentar

Dual Optical er langt bedre enn den tradisjonelle optiske. Markøren henger på, uansett hvor raske bevegelser en prøver på.

Eneste negative jeg kan komme er litt lav oppløsning på Logitech sine mus... om det slår ut i CS eller om det er CS i seg selv som er litt upresis der vet jeg ikke helt. Merker det ikke på samme måte i Unreal...

-P-

Lenke til kommentar

Eg har selv prøvd Logitech Dual optical, og eg har tre ord å si om den: DEN SUGER KRAFTIG!!!!

Upresis dum stygg teit, eg hater den...d er kansje noen som liker dn, men ikkje rg.Men det er jo bare smak og behag (eg ville ivertfall ikkje anbefalt noen å kjøpe den!)

Men eg har et spørsmål: Noen som veit kor masse dpi det er på Logitech Wingman Gaming mouse?

Lenke til kommentar

Jeg har en MS wireless intellimouse xplorer, og som kanskje du, hadde jeg problemer med at musa hakka i CS, blei sikkelig sur å tenkte å bytte musa, helt til jeg fant ut at det var en mouse filter option inne på customize på cs, da ble musa helt bra, å glei fint......!

Håper det fikser problemet ditt på CS !

Lenke til kommentar

logitech wingman er snydens vist du venner deg til den, den er akkutat passe stor den er presis. men den har nokre smaa feil som f.eks ingen scroll og at plast dingsen so helde kula paa plass e litt laus.

men ellers heilt snydens til spel osv :grin:

mens eg er her: er taisol ckg760 bra

Lenke til kommentar

Quote:

Men eg har et spørsmål: Noen som veit kor masse dpi det er på Logitech Wingman Gaming mouse?

Hmmm...nå har jeg kasta esken som den kom i. Jeg tror den er på 600DPI, men den kan like godt være 400.....men konklusjonen er at den er god å bruke. Bare sørg for at den du finner ruller bra, for noen av modellen kan feste og slippe litt fysisk inne i kulerommet....det vil se ut som hakking med siktet ditt på skjermen....

Lenke til kommentar

Man kjøper Razor hos Komplett.no 2000-versjonen for 800 kr eller no..

Selv har jeg akkurat bestilt Intellimouse Explorer v. 3.0 siden den gamle 1.0 versjonen er i ferd med å dø :sad:

Har noen andre også merket dette? På 1.0 versjonen begynner laseren å dø etter hvert. Det har faktisk skjedd med alle vennene mine sine muser innen et år etter kjøpet, og nå har min begynt å streike også. Jeg skrudde den opp og fikla litt inni, og fant ut at det sannsynligvis er skade på ledningen (akkurat ved inngangen i musa). Etter å ha satt den i klem ved å skifte litt på posisjonen, funker den helt fint, men jeg tar ikke sjansen på at den plutselig finner ut at den vil dø....Siden jeg sålangt har vært fornøyd med den jeg har (og jeg har spilt MYE cs), går jeg til innkjøp av 3.0

Lenke til kommentar

Enig med psilocybe, gå for en Microsoft Intellimouse Explorer 3.0.

Trodde selv at kulemusene skulle forbli inntil jeg testet den. Funker flott på min gjennomsiktige icemat. Må si optiske mus har forandra seg siden den første jeg testa.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-05 17:02, maxmhz skrev:

Eg har selv prøvd Logitech Dual optical, og eg har tre ord å si om den: DEN SUGER KRAFTIG!!!!

Upresis dum stygg teit, eg hater den...d er kansje noen som liker dn, men ikkje rg.Men det er jo bare smak og behag (eg ville ivertfall ikkje anbefalt noen å kjøpe den!)

Høhø.. :grin:

Mest sugene kommentaren jeg har sett på år og dag.. Dual optical fungerer perfekt! Seriøst den beste musa jeg har prøvd..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har prøvd flere mustyper.. både optisk og kule, og den jeg liker best er MS Intellimouse.. Grunnen?

Tja...best utforming hvis man ikke har små hender. 5 knapper og hjul. Leser underlaget 6000ganger i sekundet. Ser unektelig stilig ut fremfor noe annet. Minus: Noe dyr.

Kan anbefale Wireless Intellimouse Explorer for de som tenker på en slik mus. Helt lik som Intellimouse Explorer 3.0, men er trådløs. Mange vil riste på hodet, samme som jeg gjorde FØR jeg prøvde.

Både trådbasert og trådløs har samme programvare og teknologi (leser 6000 ganger i sek.) og tilkobles via USB. Minuset med den trådløse er at selv om Microsoft er bedre på batteriforbruk en Logitech, så må man regne med å skifte/lade ca. hver 6.uke (ved mye bruk) Og for dere spill-entusiaster, hva er ikke bedre enn å slippe ledningen som er i veien under en hektisk match? Har prøvd begge vers. på spill, og ikke funnet NOEN forskjell på trådbasert Intellimouse og trådløs. Musen sier også fra 1uke i forveien når det er snart på tide med batteriskift. Prøvd musen nå på Renegade/CS/MOHAA/Quake/Ghost Recon, og den fungerer UTMERKET ved alle situasjoner. Jeg våger å påstå at dette er den aller beste trådløse musen på markedet.

Anbefales!!!

Lenke til kommentar

Man spiller ikke med trådløs da.. Ikke seriøs spilling iaff. Da har man heller ledningsholder (mouse bungee eller fUnc sin innebygde).. Trådløse mus begynner jo å henge etter og oppføre seg merkelig da de begynner å gå tom for batteri? Også suger de batteri også.. Men det er jo en personlig mening. Det er sikkert mange som har hatt bedre erfaringer enn meg, men de jeg har hatt har vært negative ihvertfall..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 21:44, zimen skrev:

Man spiller ikke med trådløs da.. Ikke seriøs spilling iaff. Da har man heller ledningsholder (mouse bungee eller fUnc sin innebygde).. Trådløse mus begynner jo å henge etter og oppføre seg merkelig da de begynner å gå tom for batteri? Også suger de batteri også.. Men det er jo en personlig mening. Det er sikkert mange som har hatt bedre erfaringer enn meg, men de jeg har hatt har vært negative ihvertfall..

"Man spiller ikke med trådløs da.." Har du i det hele tatt prøvd den overnevnte musen? Slike komentarer var jeg 100% sikker skulle komme opp.. :smile: Kom med noen saklige argumenter i allefall. Mener du at ledningsholder er BEDRE enn trådløs..? Det må i såfall være å bruke kabelen som livline når musa detter ned fra bordet pga rykninger i armen forårsaket av overdrevet onani..! (fant ingen bedre forklaring) :smile: Ja de suger...de suger batteri, men det er ikke så rart, for det er batteri de går på. Men det er en lett løsning på det, og det er noe så hi-tech som oppladbart. MS musa sier også i fra først 1uke før den går tom, så 3 dager, og så 1 dag, før den takker for seg. I denne perioden fungerer den utmerket (i forhold til Logitech), og disse rykningene forekommer kun 5min. før den sovner helt.. (samme som etter en orgasme vet du)

Ble litt av et erotisk eventyr det her, men det er i allefall min mening..... en topp mus.

Mangler bare noen små knotter som maserer håndflaten ved pauser i spillet... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...