Gå til innhold

Anbefalt spillemus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-27 00:58, maxmhz skrev:

Nei, tror den er ekkel å holde...etter det eg har hørt.

Spørs om ikke det bare er en tilvenningssak. Har hørt om folk som hadde problemer den første uka, men etter den tid gikk alt bare oppover og mange er frelst nå.

Lenke til kommentar

vel.. razer boomslang 2k er vel det optimale.. mennjeg syntes ikke den var no god.. men er mye en tilvenningssak.. jeg liker de gode små gammle til logitech (usb vel og merke).. Logitech har ellers en god spillemus.. husker ikke navnet.. er vel egentli bare å sjekke forskjellige web shopper til du finner en du liker.. men IKKE kjøp optisk. eller.. vet ikke hvordan de dual tingene er da men..

:smile:

Lenke til kommentar

Kjøper du en dual optical så slipper du problemet at musen ikke henger med på de raske bevegelsene.

Jeg har en vanlig optical eye fra Microsoft og i forhold til dual så er den ikke bra til å spille med.

I CS kan jeg daue bare fordet at den ikke klarer de raske vendingene...plagsomt.

Dual Optical er å anbefale egentlig.

Lenke til kommentar

Razer BoomSlang 2k er den beste musa jeg har testa. Den føles helt syk ut de første dagene men når du blir vandt til den lurer du på hvordan du kunne spille før.. Den er ufattelig presis og litt brei slik at det er enkelt å bruke en finger bare til musehjulet (Har litt store hender så det er ca umulig for meg å få til på en vanlig mus) dette gir mindre fumling i hektiske våpenbytte situasjoner. Den har også en knapp på hver side som du kan sette funksjon på selv, og hvis du holder inn den ene av disse og bruker musehjulet kan du justere følsomheten uten å gå ut av spillet! Hvis du bruker den som ps2 er det en egen ps2 overklokker i driveren Ps2 på 200Hz er rått :smile:

Lenke til kommentar

Logitech Pilot Wheel Mouse. Billig og god, og fungerer utemerket på en Icemat.

Jeg syns det var ubrukelig å spille med optisk. Når jeg spiller løfter jeg musen for å flytte den tilbake i "startposisjon" (for å ikke tilslutt havne nedpå gulvet). Dette gjør jeg ved å såvidt løfte musen på den ene siden, slik at ballen ikke berører musmatten, og deretter gli tilbake. Det går FORT, og jeg har ingen problemer med spillingen min pga at jeg gjør dette. Prøvde dette med en optisk, men det gikk rett og slett ikke. Man måtte løfte høyere, og det var mange tilfeldige bevegelser når jeg gjorde det. Ubrukelig!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-28 10:13, Toa skrev:

Logitech Pilot Wheel Mouse. Billig og god, og fungerer utemerket på en Icemat.

Jeg syns det var ubrukelig å spille med optisk. Når jeg spiller løfter jeg musen for å flytte den tilbake i "startposisjon" (for å ikke tilslutt havne nedpå gulvet). Dette gjør jeg ved å såvidt løfte musen på den ene siden, slik at ballen ikke berører musmatten, og deretter gli tilbake. Det går FORT, og jeg har ingen problemer med spillingen min pga at jeg gjør dette. Prøvde dette med en optisk, men det gikk rett og slett ikke. Man måtte løfte høyere, og det var mange tilfeldige bevegelser når jeg gjorde det. Ubrukelig!

Klarer du ikke løfte musa du da.. Bør vel kanskje vurdere å trene armene eller? :razz:

Lenke til kommentar

Hei,

Etter at min elskede Logitech Cordeless Mouse man døde midt under en gissel-rescue i CT, måtte jeg i går ut og kjøpe ny mus. Valget falt denne gang på en optisk mus av typen MS wireless eplorer. Denne hadde fått omtalen "musenes Posche" på Dinside.

Yeah right...

Sliter noe vanvittig med å få den til å funke. I CT er det som å gjøre en tanks på glattisen! Null kontroll. Har forsøkt å stille på all mulig, men det hjelper ikke.

I tillegg til å være unøyaktig er det litt dødgang på den, slik at små bevegelser ikke fanges opp.

Hjulet er veldig upålitelig, ca hver tredje gang jeg vri på det merker jeg "klikket", uten at den reagerer.

Musknappene er heller ikke noe å skryte av. Selv om jeg hørere klikket er det ikke alltid den reagerer... Som å ha et pistol som klikker hele tiden mao - kjipt midt i kampens hete.

Har jeg fått en mus med feil på eller er denne modellen så dårlig? Har aldri merket noe slikt med mine Logitecher...

Kjører for øvrig på en nyinstallert 98 ME...

Dersom noen har noen tips om hva jeg kan gjøre, setter jeg stor pris på det!

Lenke til kommentar

jeg har selv en intellimouse explorer 3 og når du nevner d med at når du løfter musen osv, d funker helt fint hos meg, da er den optiske musen du har prøvd noe dritt. Den skal jo ikke hoppe tilbake når du løfter den fra bakken, laseren på min slår seg av på sekundet du løfter den fra musmatten.

Ps, d lønner seg og å ha en musmatte av stoff, ikke plastikk, da d kanskje ikke er nok detaljer eller hva du vil kalle d.

Og når d gjelder boomslang(?) 2000 versjonen suger den vanlige funker, 2000 versjonen er helt totalt på trynet, helt umulig å bli vant med den...

Kjøp intellimouse explorer 3 eller dobbel optisk fra logitech, d er best, d var bare boomslang som kom over de i en test jeg leste på... :smile:

Lenke til kommentar

USB ting virker generelt ikke på win 9x/me... :grin:

ikke kjøp optisk, du får forsinkelse på signalet, (dvs musen henger etter, den beveger seg etter du har stoppet musen)

den bruker batteri... :razz: og de er ikke så nøyaktig...

-å gå fra vanlig mus optisk/kule er som å gå fra geforce til 4megabyte ati skjermkort... :razz:

Lenke til kommentar

"Klarer du ikke løfte musa du da.. Bør vel kanskje vurdere å trene armene eller?"

Vel... I CounterStrike går jo ting seint, mye camping, treige bevegelser osv osv. Da kan du ta deg en slurk av brusen, rense musen for støv, tenne deg en røyk, sjekke ut tekst-tv, bestille time hos frisøren og ta oppvasken mellom hver gang det blir litt action.

Man har ikke tid til slikt tull i Unreal Tournament!!! Da skal ting gå fort, og det skal være presist! Å løfte musen helt opp fra matten er kamikaze-trekk i en nærkamp. 1/2 cm opp på den ene siden skal være nok, og det er det ofte ikke med en optisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...