Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problemer med å sove

T.O.E

Anbefalte innlegg

Hei!

Som dere kanskje ser på tidspunktet jeg skriver dette på, så har jeg problemer med å få sovne om kvelden.

Det fører som regel til at jeg er veldig trøtt dagen etter, men sovner sent igjen neste kveld. I helger sover jeg over halve døgnet før jeg våkner!

Så spørsmålet er om det er noen som har noen tips om hvordan jeg kan klare å sovne om kvelden? Noe å spise, noe å tenke på, stillinger å ligge i, lese, musikk eller noe lignende som kan bidra til tidligere søvn.

Takker for svar, og god natt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke hvordan hverdagen din ser ut, men jeg vet om fler som hadde problemer med å sove, og som fikk mye bedre kvalitet på søvnen etter å ha startet å trene.

Dagens triks! :)

Vel trene gjør jeg ofte!

Veit ikke om det har så mye å si:

184 cm

65 kg

trener både styrke og kondisjon

:)

Lenke til kommentar

Regelmessig trening og prøv å få deg en nogenlunde fast døgnrymte. Som du også holder "delvis" i helgene om det er mulig ;) Sunt kosthold er også foretrukket (når vi likegodt kommer med forslag her :p )

Ellers kan jeg anbefale en halvtimes lesing eller lignende. PC-bruk, tv o.l. rett før du legger deg kan stimulerer hjernen slik at du har vanskeligere for å falle i søvn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...