Gjest g19usikker Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hei Har et lite problem. Bestekompisen gjorde det slutt med dama i vår, fordi han gikk lei og ville bli singel igjen. Nå har det seg slik at jeg og hun i det siste har blitt bedre kjent, og begynt å flørte litt med hverandre. Vi var ganske gode venner tidligere og, men det har utviklet seg mer i det siste. Han sier ikke noe på at jeg finner på ting sammen med henne, og flørter en del med henne, men jeg lurer på om han kanskje likevel ikke sier alt om hva han føler om det. De er heller ikke verdens beste venner for å si det sånn. Dette gjør meg veldig usikker. "Regelen" er jo at man driver ikke på med eksen til bestekompisen, men HVIS det er greit for han, er det OK da eller? Denne usikkerheten gjør og at jeg kanskje "bremser" framgangen litt jeg har med henne, og jeg tror hun og er litt usikker nettopp pga at jeg og eksen hennes er bestevenner. mvh. g19 usikker Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Som regel er dette fyfy, men det fins untak. Visst han ikke har noe følelser for henne er det vel bare å kjøre på, men visst han har det burde det ringe en bjelle. Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Det kan hende at bestevennen din føler ubehag vis du å eksen hans skal være sammens på fritid hvis dere to blir sammen. Men samtidig var det han som gikk lei hun, altså han har ikke følelser for henne mere? Det beste er nok å spørre vennen din hva han synes. Endret 13. desember 2009 av Kalars Lenke til kommentar
Battone Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Det finnes ingen regler på dette. Det er en dårlig kompis om han ikke vil dele litt på godsakene. Eneste jeg ikke ville gjort var å gå bak ryggen og prøve å skjule dine hensikter.. Bare vær ærlig overfor ham.. Og som sagt, liker han det ikke så drit i ham og ha det hyggelig med dama.. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hvis han dumpa henne fordi han gikk lei og ville bli singel igjen så ser ikke jeg egentlig problemet Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Litt rar situasjon detta her. Eg gjorde for eit år sidan det slutt med dama mi, av grunnar som er meir kompliserte enn at eg "gikk" lei. Ho ville fleire ganger bli sammen igjen, men eg sa nei. Når det gikk opp for meg at eg hadde vert ein idiot, og angra. Fekk ho seg ny type. Dette gikk tungt inn på meg, og eg snakka mykje med bestekompisen min om det. No i sommar gjorde den nye typen det slutt med ho,og ho trengte trøst. Sidan eg framleis hadde ein del følelsar for ho, stilte eg opp som ein god venn. Problemet var at eg hadde ei anna jente eg hadde drive litt på med i tillegg, da eg ikkje visste at exen min kom til å bli singel igjen. På ein fest begynte bestekompisen min og exen å driva på, bestekompisen min hadde helga før gjort det slutt med dama si, dei hadde vert sammen i 5 år. Dei var med kvarandre kvar dag, og etter ei veke til så var dei sammen. Det som er rart er at bestekompisen min visste at eg hadde følelsar for ho, og at eg var i eit lite dilemma. Det er klart, eg skal ikkje vera egoistisk å ha to damer "på hold" mens eg sjølv bestemmer meg, men uansett... Det "ironiske" var at det var exen som spurte meg om det gikk bra at dei dreiv på - ikkje bestekompisen min. Dei er no sammen, og sjølv om me av og til er med kvarandre (meg og "bestevennen") har me ikkje det sammev vennskapet som før. Det er ekstremt rart å vera med dei to, som eit par. Og når han i tillegg begynna å snakka om sexlivet deira til meg, gjer ikkje saka betre. Poenget er at det på meg virka som om at kompisen ikkje har ofra ei tanke på meg, og på kva eg følte da han begynte å driva på med - og blei saman med - exen min. Det har øydelagt vennskapet vårt! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Åh, dakar. Føler du at dem er stygg med deg. Er vel din egen feil. Du mener vel ikke at kompisen din skal tenke på dine følelser hele tiden når du ikke tar hensyn til hans.. Kanskje denne jenta er det beste som har skjedd ham. Skal han la en slik mulighet gå fra ham bare fordi du har vært og testet sakene på forhånd.. Jeg synes du heller skal være stolt over din gode smak og gå videre i livet. Jeg har noen venner som har ligget med flere hundre jenter, om vennene til disse skulle tatt "hensyn" så ville ingen fått seg dame i det hele tatt.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Her var det og exen som spurte om det gikk greit, men på en måte i "samarbeid" med kameraten min. Dog har jeg gjort det ettertrykkelig klart at alle exer er fritt vilt, så lenge jeg er over dem, så det var aldri noe reellt problem. Selv hadde jeg nettopp praten med en annen kompis, og er nå sammen med exen hans. Den eneste som reagerer noe negativt på det er hans nye dame, som i starten følte seg littegrann ukomfortabel med å omgås henne. Men det går seg nok til. Point being: Ex+venn=null problem så lenge det ikke er noe hard feelings eller romantiske følelser igjen dem/dere imellom. Plusspoeng: Å stå i veien for andres lykke kun av prinsipp er idioti. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Eg unnar han jenta, absolutt. Spesielt sidan den forrige dama hans var ekstremt kjip og ein kontrollfreak. Kanskje derfor han var utro mot ho også - noko som er grunnen til skepsisen min til hans nye forhold. Men eg er glad på hans vegner, og han har det bedre no enn før. Poenget var at han ofra ikkje ein tanke på å snakka med meg om det først. Men, det gjorde eksen min. Vil sei til trådstartar at dette kan vera lurt, om du vil beholde vennskapet ditt. Men enig med Battone, ein kan ikkje ta "hensyn" til alt, det er han som har gjort det slutt på grunn av at han ikkje hadde følelsar for ho lenger. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Åh, dakar. Føler du at dem er stygg med deg. Er vel din egen feil. Saklig... Du mener vel ikke at kompisen din skal tenke på dine følelser hele tiden når du ikke tar hensyn til hans.. Og andre veien rundt? Du kan ikke argumentere for den ene siden og ikke den andre med dette premisset. Kanskje denne jenta er det beste som har skjedd ham. Skal han la en slik mulighet gå fra ham bare fordi du har vært og testet sakene på forhånd.. Bygger du hele ditt argument på en antagelse? Dette er jo i tillegg rett og slett off-topic. Jeg har noen venner som har ligget med flere hundre jenter, om vennene til disse skulle tatt "hensyn" så ville ingen fått seg dame i det hele tatt.. Nei, beklager, det gjør du visst ikke. Du bruker anarki som grunnlag. Fantastisk givende innlegg, dette, Battone. Jeg mener hovedregelen er at bestevennens eks er off limits. Unntaket er i tilfeller der bestevennen ikke har noe videre interesse og enten er likegyldig eller godkjenner det. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Åh, dakar. Føler du at dem er stygg med deg. Er vel din egen feil. Saklig... Du mener vel ikke at kompisen din skal tenke på dine følelser hele tiden når du ikke tar hensyn til hans.. Og andre veien rundt? Du kan ikke argumentere for den ene siden og ikke den andre med dette premisset. Kanskje denne jenta er det beste som har skjedd ham. Skal han la en slik mulighet gå fra ham bare fordi du har vært og testet sakene på forhånd.. Bygger du hele ditt argument på en antagelse? Dette er jo i tillegg rett og slett off-topic. Jeg har noen venner som har ligget med flere hundre jenter, om vennene til disse skulle tatt "hensyn" så ville ingen fått seg dame i det hele tatt.. Nei, beklager, det gjør du visst ikke. Du bruker anarki som grunnlag. Fantastisk givende innlegg, dette, Battone. Jeg mener hovedregelen er at bestevennens eks er off limits. Unntaket er i tilfeller der bestevennen ikke har noe videre interesse og enten er likegyldig eller godkjenner det. Og du baserer hele ditt inlegg på en personlig mening. Jeg ser ikke hvorfor det gir deg retten til å dømme hans inlegg ugyldig. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg baserer alltid alle mine innlegg på mine subjektive erfaringer. Jeg ser ikke hvor i posten min jeg dømte hans innlegg ugyldig. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Åh, dakar. Føler du at dem er stygg med deg. Er vel din egen feil. Saklig... Her mener du jeg er usaklig? Du mener vel ikke at kompisen din skal tenke på dine følelser hele tiden når du ikke tar hensyn til hans.. Og andre veien rundt? Du kan ikke argumentere for den ene siden og ikke den andre med dette premisset. Eh, er det ikke nettopp det jeg gjør da?! Kanskje denne jenta er det beste som har skjedd ham. Skal han la en slik mulighet gå fra ham bare fordi du har vært og testet sakene på forhånd.. Bygger du hele ditt argument på en antagelse? Dette er jo i tillegg rett og slett off-topic. Egentlig er innlegget som jeg har svart på OT, da den ikke hjelper trådstarter noe særlig.. Jeg har noen venner som har ligget med flere hundre jenter, om vennene til disse skulle tatt "hensyn" så ville ingen fått seg dame i det hele tatt.. Nei, beklager, det gjør du visst ikke. Du bruker anarki som grunnlag. Anarki?! Hæ?! At noen velger å ikke følge dine venners normer så vil vel ikke det si anarki. Fantastisk givende innlegg, dette, Battone. Så bra at du likte innlegget mitt.. Jeg mener hovedregelen er at bestevennens eks er off limits. Unntaket er i tilfeller der bestevennen ikke har noe videre interesse og enten er likegyldig eller godkjenner det. Så bra at du kan leve etter denne regelen. Den betyr selvsagt absolutt intet, men lev etter den du.. Jeg baserer alltid alle mine innlegg på mine subjektive erfaringer. Jeg ser ikke hvor i posten min jeg dømte hans innlegg ugyldig. Vi alle skriver etter subjektive erfaringer, selv den som prøver å være objektiv vil falle i subjektivitetens fallgruver. Selvsagt dømte du innlegget som ugyldig ved å bruke "hersketeknikkord" som anarki og saklig, men jeg var gjorde det samme med det innlegget jeg svarte på.. ------------------------------- PS; Jeg hater denne måten å quote flere enkeltsetninger, ting blir som regel tatt ut av sammenheng. Fatter ikke at man ikke klarer å skrive et eget innlegg der man svarer, men dette er vel for mye forlangt.. Endret 14. desember 2009 av Battone Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Er vel egentlig ikke så mye for meg å svare på her; du er flink å understreke mine poeng. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 [sarkasme]Han Battone virker som en fantastisk god venn å ha, så han burde du høre på..[/sarkasme] Eneste jeg syns han har rett i er at det ikke finnes noen regler man må følge. MEN det finnes visse normer og retningslinjer som jeg tror de aller fleste ser er i et kameratskap. En god kamerat med respekt for sin kamerat vil ikke gjøre noe som ender opp med en knust kamerat. "liker han det ikke så drit i ham og ha det hyggelig med dama.. " er nødt til å være det sikreste tipset til å kjappest mulig miste en venn jeg har lest på lenge. Som sagt så finnes det ingen skrevne regler, men kun normer for et godt kameratskap. Selv ville jeg snakket med fyren om det, og respektert hva han føler om saken. En ting er hvor vondt det er å se sin eks med en ny fyr, men å se sin eks med en kamerat er noe jeg ikke kan forestille meg hvordan er. Heldigvis har jeg gode nok kamerater hvor det er en solid dose gjensidig respekt med i bildet til at jeg tviler på at noen av oss noen gang kommer til å oppleve det.. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) på videregående ble jeg sammen med eksen til en bestekamerat. vel, faktisk så fatta hu interesse for meg før hu hadde slått opp med han. han forsikra meg om at det var helt greit. men vi glei bare mer og mer fra hverandre (kompisen) og nå snakker vi nesten ikke idetheletatt. det kan være andre grunner enn det, men det kan også være at han syns det var kjipt og et nederlag. så, trø da gjerne litt forsiktig. selv om jeg veit du bare kommer til å peise på, det ville jeg også gjort... Endret 15. desember 2009 av jagarock Lenke til kommentar
Battone Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Det er sjelden 100% greit og mener du at bestekompisen er så viktig at du ikke skal prøve deg på ei dame, så gjør du det.. Men denne kompisen er forbigående, mest sannsynlig.. 5 år frem i tid så har du en ny "bestekompis".. Når det kommer til stykket så hadde denne "bestekompisen" din med 90% sannsynlighet pult exen din om han fikk muligheten til det. Men som sagt, lev etter regelen, du kan ihvertfall si når du ble eldre at moralen din var utrolig bra da du var yngre.. Lite moro og ingen damer, men bestekompis har du.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 En god kamerat med respekt for sin kamerat vil ikke gjøre noe som ender opp med en knust kamerat. Key. Dette er en MYE bedre regel enn "exer er off-limits, uansett!". Vi har hatt endel ex/kamerat-forhold i gjengen vår nå, og det er fortsatt noen og blir kanskje fler. Det går helt fullstendig smertefritt, men det er nok bare takket være åpenhet, ærlighet og respekt kameratene og damene imellom. Er jeg ferdig med en dame romantisk sett, men fortsatt fint kan omgås henne(no hard feelings), kunne det ikke falle meg inn å stå i veien for hennes og en venns lykke, bare pga en "bro-code" jeg ikke har skrevet selv. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 I utgangspunktet ville jeg holdt meg langt vekke fra en kompis sin eks. Men det finnes unntak. En gang holdt jeg på med en jente, og hun ble kjent med en kompis av meg samtidig. Dog begynte kontakten mellom meg og jenten å dabbe litt, samtidig som jeg merket at hun og kompisen min likte hverandre. Men, god kompis som jeg hadde, lot han være å ta initiativ ovenfor hun. Da tok jeg selv initiativet til en prat med han for å si at det bare var å kjøre med dama, siden jeg fant ut at vi aldri ville passet sammen uansett. Det var et lett offer for min del Uansett, bro's before hoe's Lenke til kommentar
pound99 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Du prøver deg ikkje på ex'en selv om han sier det er ok. That's the way it is! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå