Gå til innhold

[Løst]Headset til PS3

ramses

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Logitech Cordless Vantage, omtrent det eneste spesielt lagde til Ps3. Kosta 599 for halvt år sida, gjør sikkert enda. Får det på Spaceworld, Gamestop etc. Det funker kjempefett, men hvis du har et eyetoy fra Ps2 så har jeg hørt at det skal funke bra ;) Skjønner ikke helt åssen du greier toveiskommunikasjon gjennom eyetoy men...

Lenke til kommentar
Logitech Cordless Vantage, omtrent det eneste spesielt lagde til Ps3. Kosta 599 for halvt år sida, gjør sikkert enda. Får det på Spaceworld, Gamestop etc. Det funker kjempefett, men hvis du har et eyetoy fra Ps2 så har jeg hørt at det skal funke bra ;) Skjønner ikke helt åssen du greier toveiskommunikasjon gjennom eyetoy men...

Takk for tipset.

Gutten har en PS3 bluetut med mik fra før av, men det han ønsker seg er ordentlig spille lyd. Har sett på mange headsett, men virker som alle er til PC.

Vurderer denne, men vet ikke om den går å bruk på PS3. steelseries siberia v2

Lenke til kommentar

Åja da misforsto jeg litt :!: trodde du skulle ha headset bare for mic, det kommer ikke lyd fra spillet ut av Vantage headsettet, kun chattingen foregår i headsettet mens lyden av spillet kommer fra TVen. Da vet jeg ikke om noe spesielt headset du kan se på, det du hadde funnet er bra men det tror jeg ikke går til PS3. Hvis det er spilllyd du vil ha så kjøp heller en billig 5.1 surround :yes:

Åja da misforsto jeg litt :!: trodde du skulle ha headset bare for mic, det kommer ikke lyd fra spillet ut av Vantage headsettet, kun chattingen foregår i headsettet mens lyden av spillet kommer fra TVen. Da vet jeg ikke om noe spesielt headset du kan se på, det du hadde funnet er bra men det tror jeg ikke går til PS3. Hvis det er spilllyd du vil ha så kjøp heller en billig 5.1 surround :yes:
Lenke til kommentar
Gutten har en PS3 bluetut med mik fra før av, men det han ønsker seg er ordentlig spille lyd.

Problemet ditt er at PS3 skiller klart mellom Game-lyd (musikk/lydeffekter) og voice-chat.

Så et USB headset vil i utgangspunktet bare erstatte bluetooth headsettet for voice-chatting. (Hvis jeg tar helt feil her så forventer jeg å bli korrigert.)

For å få lyden til selve spillet inn på hodetelefoner så kan man benytte et vanlig sett med hodetelefoner med vanlig jack-plugg. Spørsmålet er hvor du skal plugge de.

PS3 har ikke egne utganger for headset, men det kan evt. TV'n eller forsterkeren som PS3 er koblet til ha.

En alternativ løsning kan være å bruke en egen hodetelefon forsterker, men jeg er usikker på hva som finnes på markedet og hvilken pris det er på noe sånnt. Det finnes også headset som kommer med digital inngang/konverter for surround lyd.

Og så finnes det noen som kan kombinere lyden ifra optisk-utgang sammen med voice-chat over USB, men hva disse koster for noe i Norge aner jeg ikke:

http://www.trittontechnologies.com/product...y/#Gaming_Audio

Lenke til kommentar
det fins headset med "TV inngang", en del av scarten. I den hvite pluggen av de gule, røde og hvite kan du sette inn et headset om det har slik inngang, ikke populært eller enkelt og finne men det funker fint :yes:

Det finnes overganger ifra RCA/Phono (Rød+hvit, man vil gjerne bruke begge for å få stereo-lyd) til en jack-kontakt som du kan plugge et headset i, men signalene i disse kablene er ikke lagd for å drive et par høytalere uansett størrelse. Litt usikker på om du risikerer å ødelegge noe hvis du kobler et litt større headset til disse signalene.

Lenke til kommentar

Nå begynner det å skje noe her ja.

Takker for mange svar. Jeg har liten greie på dette så det er fint å få tilbakemeldinger.

Skjønner at det kanskje ikke er så enkelt.

Han spiller mest "call og duty" og slik jeg forstår ønsket hans så vil han ha headsett med mic, der han både hører spillet og kan kommunisere med de andre spillerne. Skjønner at det skal være lukkede øreklokker. Altså skikkelige saker.

Han har et suroundanlegg (med alt for høy lyd). Kan det være at det skal kobles på der. Men da vil kanskje ikke kommunikasjon med de andre spillerne funke. Ser at det er mye bra for PC, og at xbox har noe eget, mens det er lite for PS3. Kan jo ikke være slik.

Er ment at det skal være julegave så jeg har fortsatt noen få dager på meg

Lenke til kommentar

NEi, bluetooth headset gir deg bare chattelyden og ikke inngamelyd uansett! Det er det som er problemet. Du må koble til et headset via av-porten på baksiden og så usb mic på framsiden. Det må litt Reodor Felgen opplegg til for å få det til, men søk på youtube og du skal finne.

Det er veldig rart synes jeg at for det første ikke er mulig å få all lyd ut på bluetooth eller at det er mulig å koble til et usb-headset for pc direkte, for det andre at det ikke er laget noen headset fra noen av de store produsentene. Det må da være mange ps3 eiere og deres familie som kunne tenkt seg et ok headset med fungerende ingamge lyd og mic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...