andhou Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Heisann, hoppsann! Jeg studerer og bruker en del pc i enkelte emner, tar også enkelte emner som består av for det aller meste ren programmering, og nå begynner "skole-pcen" min å bli moden for utskifting. Har til nå bare vært borti Matlab, noe min 3,5år gamle bærbare taklet forholdsvis greit, men kommer til å rote meg borti C++ til våren. Spørsmålet er da om feks en Asus eee klarer dette. Jeg har sett Matlab kjøre på tilsvarende maskiner, men er litt usikker på C++, i og med at jeg aldri har vært borti det før, men fra hva jeg tror, skal det vel gå... Eller trenger jeg mer muskler enn jeg får plass til i lomma, kanskje? Hva tror dere? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Nah, at C++ er et kraftig språk betyr ikke at du trenger en kraftig PC -- tvert i mot. Det du trenger av programvare er en Linux-distro, GCC og vim, og det klarer de aller fleste PCer å kjøre. :-) Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Godt skrevet C++ er da noe av den raskeste koden du får. C++ er et kompilert språk. Spørsmålet er ikke om PCen din klarer å kjøre C++, men om PCen din klarer å kjøre programmene du lager. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Når alt det der er sagt........ å kode klammeorgiespråk på et EEE-tastatur... Been there, done that, ain't doin' it again -C- Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Helt enig med ChristianW. Til programmering tar jeg en 10 år gammel maskin med et skikkelig tastatur over en Eee any day. Lenke til kommentar