Gå til innhold

Hvor kraftg maskin trenger man?

Anbefalte innlegg

Heisann, hoppsann!

Jeg studerer og bruker en del pc i enkelte emner, tar også enkelte emner som består av for det aller meste ren programmering, og nå begynner "skole-pcen" min å bli moden for utskifting. Har til nå bare vært borti Matlab, noe min 3,5år gamle bærbare taklet forholdsvis greit, men kommer til å rote meg borti C++ til våren.

Spørsmålet er da om feks en Asus eee klarer dette. Jeg har sett Matlab kjøre på tilsvarende maskiner, men er litt usikker på C++, i og med at jeg aldri har vært borti det før, men fra hva jeg tror, skal det vel gå... Eller trenger jeg mer muskler enn jeg får plass til i lomma, kanskje? Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv skrevet en del C++ på en aspire one, er riktignok ikke like godt som på en skikkelig maskin, men noen stort problem syntes jeg ikke det var. Er jo smak og behag, samt hva du er vant til. Jeg bruker min Aspire hele tiden og er derfor veldig vant til å bruke den, så det er ikke noe stort problem å skrive på en slik maskin.

Lenke til kommentar
Når alt det der er sagt........ å kode klammeorgiespråk på et EEE-tastatur... Been there, done that, ain't doin' it again ;)

-C-

Jeg bruker eee til daglig, og det er kun én ting som irriterer meg, og det er at det er fyktelig krunglete å skrive < og >.

Annet enn det funker det fint. Har installert Visual Studio 2008 på den også, men nå bruker jeg remote desktop mot min stasjonære istedet, så eee-en er egentlig blitt begrenset til en tynn klient.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...