andhou Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Heisann, hoppsann! Jeg studerer og bruker en del pc i enkelte emner, tar også enkelte emner som består av for det aller meste ren programmering, og nå begynner "skole-pcen" min å bli moden for utskifting. Har til nå bare vært borti Matlab, noe min 3,5år gamle bærbare taklet forholdsvis greit, men kommer til å rote meg borti C++ til våren. Spørsmålet er da om feks en Asus eee klarer dette. Jeg har sett Matlab kjøre på tilsvarende maskiner, men er litt usikker på C++, i og med at jeg aldri har vært borti det før, men fra hva jeg tror, skal det vel gå... Eller trenger jeg mer muskler enn jeg får plass til i lomma, kanskje? Hva tror dere? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Nah, at C++ er et kraftig språk betyr ikke at du trenger en kraftig PC -- tvert i mot. Det du trenger av programvare er en Linux-distro, GCC og vim, og det klarer de aller fleste PCer å kjøre. :-) Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Godt skrevet C++ er da noe av den raskeste koden du får. C++ er et kompilert språk. Spørsmålet er ikke om PCen din klarer å kjøre C++, men om PCen din klarer å kjøre programmene du lager. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Når alt det der er sagt........ å kode klammeorgiespråk på et EEE-tastatur... Been there, done that, ain't doin' it again -C- Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Helt enig med ChristianW. Til programmering tar jeg en 10 år gammel maskin med et skikkelig tastatur over en Eee any day. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Har selv skrevet en del C++ på en aspire one, er riktignok ikke like godt som på en skikkelig maskin, men noen stort problem syntes jeg ikke det var. Er jo smak og behag, samt hva du er vant til. Jeg bruker min Aspire hele tiden og er derfor veldig vant til å bruke den, så det er ikke noe stort problem å skrive på en slik maskin. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Når alt det der er sagt........ å kode klammeorgiespråk på et EEE-tastatur... Been there, done that, ain't doin' it again -C- Jeg bruker eee til daglig, og det er kun én ting som irriterer meg, og det er at det er fyktelig krunglete å skrive < og >.Annet enn det funker det fint. Har installert Visual Studio 2008 på den også, men nå bruker jeg remote desktop mot min stasjonære istedet, så eee-en er egentlig blitt begrenset til en tynn klient. Lenke til kommentar
sosser Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Å kjøpe en litt ordentlig maskin hadde ikke gjort noe generelt, men som de andre sier: Du trenger ikke noe kraftig for selve programmeringen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå