Gå til innhold

iBook 12" bestilt

Anbefalte innlegg

Apple er veldig kritisk til ram. Slik var det ivertfall før. Kjøper man billig ram risikerer man at systemet ikke vil vedkjenne seg dette. Ikke kjøp skvip....

Jeg vet ikke om noen PC som stötter flere typer RAM enn G4 maskinene.

I gamledager var det som det også var med skjermer, spesialdesignet hw, men det går mere og mere mot standar PC komponenter.

De bärbare har da en del spesielle RAM-brikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei, drit i det. han køddet sikkert. lurer på om jeg skal ha meg en  

12"eple jeg og. men hvordan er kjølingen på den? går det for eksempel

an å sitte i sengen å surfe og spille uten at den svir seg? tenker på

at dynen vil jo tette igjen for vifter og slikt.

Hvis det er 12" powerbook du mener, så kan du trygt gjøre det ja.

Varmen er absolutt ikke så ille som mange skal ha det til.

Viften har nesten aldri startet hos meg (bare ca.5-6 ganger) og jeg har både sett filmer og spilt spill mens jeg har ligget i sengen.

Men husk at du må oppdatere til 10.2.6, det gjorde jeg med en gang jeg fikk den, og denne oppdateringen skal fikse varme problemet til de som har opplevd at powerbook'en blir varm.

Du kan trygt kjøpe den uten å være redd for at den skal bli for varm.

Kan dessuten legge til at den er MEGET stillegående! :yes:

Lenke til kommentar
Angående varme; På min 15,2 550Mhz starter vifta ganske skjelden, men om man ser DVD, så går vifta hele tiden. På trinn 2 (eller 3) så bråker vifta som et fly.....

Men det kan jo ha endre seg til de nyere modellene. (Maskinen min er tross alt over 1,5 år gammel....)

På min 12" powerbook så starter aldri viften hvis jeg ser på en dvd film. (Jeg så hele swordfish på den, og jeg kunne aldri høre at viften slo seg på)

Lenke til kommentar

Ok, da er maskinen her, og jeg dyttet inn RAM fra Zeptoen min. Ingen problem als. Jeg spurte damen i butikken, og hun sa at det gikk helt greit med hvilken som helst (kurant) RAM, bare det er SO-DIMM og støtter 100MHz. Selv RAM-en som sitter i maskinen fra før skal være tredjepartsminne.

Ellers virker dette som en veldig fin maskin. Har ikke gjort annet enn å installere småting ennå, så det gjenstår å se alt, men førsteinntrykket er bra. Det eneste er kanskje at tastaturert kunne vært bittelitt støysvakt, men det har nok litt med hvordan man taster å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...