larseko Skrevet 28. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2003 Huhei, da ble en liten iBook 12" bestilt på Mac & Carry. Testet ut den og Powerbook 12", og jeg falt for førstnevnte. Skal stort sett bruke den til skriving/surfing, og siden jeg også har lest at folk helt fint spiller Warcraft III med høyt detaljnivå på den, så jeg ingen grunn til å holde tilbake. Powerbooken var selvfølgelig fin den også, men den var varm! Jeg holdt nesten på å brenne meg da jeg skulle prøve tastaturet. Det skal vel ikke være slik? Har også hørt at viftene slår seg på og kan bråke litt, så iBooken passet meg bedre. Så får det heller være med ytelsesforskjellen... Lars Erik Lenke til kommentar
beh Skrevet 28. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2003 Powerbooken var selvfølgelig fin den også, men den var varm! Jeg holdt nesten på å brenne meg da jeg skulle prøve tastaturet. Det skal vel ikke være slik? Har også hørt at viftene slår seg på og kan bråke litt, så iBooken passet meg bedre. Så får det heller være med ytelsesforskjellen... Lars Erik Gratulerer med my mac ja det er et kjent problem som noen av 12" PB eierene klager over det at maskinen blir extremt varm. Man har harddisken på ene siden og batteriet på andre og da blir det jo lett varmt. Aluminium leder jo også varme ganske bra. Grabba med ny maskin... Lenke til kommentar
max- Skrevet 29. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2003 Gratulerer! Ibooken er en flott maskin. Har selv en gammel powerbook med G4 400 og den klarer utrolig nokk å spille warcraft 3 på laveste instilling :o Probleme er skjermkortet som bare er på 8 mb... Enjoy! MAX Lenke til kommentar
larseko Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2003 Takk, takk. Gleder meg som en hund! Lenke til kommentar
larseko Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2003 Hm. Er det forresten noen av dere som kan anbefale en bæreveske eller et slags etui til å ha denne iBooken i mens den ligger i sekken? De hadde noe styr til 500 kroner på butikken, en veske av noe slag, men det finnes kanskje alternativer? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 29. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2003 Hvor mye RAM valgte du? Lenke til kommentar
larseko Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2003 Ikke noe ekstra. 128 MB, bare. Men tenker å kjøpe 512 MB fra komplett. Har en 256-brikke her, så det får holde så lenge. Lenke til kommentar
edelgris Skrevet 29. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2003 Hm. Er det forresten noen av dere som kan anbefale en bæreveske eller et slags etui til å ha denne iBooken i mens den ligger i sekken? De hadde noe styr til 500 kroner på butikken, en veske av noe slag, men det finnes kanskje alternativer? Apple Store selger et bæreetui spesialdesignet til 12" iBook, som et alternativ veske eller sekk. Det ser veldig bra ut. Lenke til kommentar
larseko Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2003 Du mener den til 220 kroner, ja? Du har rett, ser jo OK ut det, altså. Merkelig at ikke Mac & Carry fører samme greie. Men den vesken de hadde var i grunnen ikke mye mer enn et etui den heller, bare at man kunne dra ut et par håndtak og bruke den som veske ved anledning. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Hmm..Når jeg var på eplehuset, så var det faktisk omvendt, da var det ibook'en som var mye varmere enn 12" powerbook'en... Jeg har ikke opplevd slike "hete" problemer som du beskriver, men det er mulig det er en "defekt" versjon. Dessuten er det ikke sikkert de har innstalert osx 10.2.6 på den, som fikser varme problemet. Jeg innstalerte 10.2.6 med en gang jeg fikk powerbook'en, og jeg har som sagt aldri opplevd det problemet. Dessuten, det med at viften bråker mye er feil, for det første slår den seg nesten aldri på, og for det andre så "går" viften i maks 10 sekunder før den slår seg av igjen. Jeg har bare opplevd at viften har slått seg på, 5 ganger... Uansett har du valgt en topp maskin, og jeg vil anbefale deg å laste ned direct connect, her finner du masse! I tillegg til warcraft 3 som du nevner, vil jeg anbefale deg ghost recon, det går ihvertfall helt glatt på min maskin, så da regner jeg med at det skal gå ganske bra på din også. Vil også anbefale deg å oppdatere itunes. En annen ting du MÅ laste ned, er webleseren Safari, denne er MYE bedre enn den som følger med! Den finner du på apple.com En annen ting som er et must, er mplayer, denne spiller så og si alle forskjellige video filer, inkludert divx, som den spiller veldig bra. Mitt beste tips er: nyt den! :smile: Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 MAC SUG !!!! Jævla sviker .. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Bør jeg varsle MOD? Lenke til kommentar
capy Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 nei, drit i det. han køddet sikkert. lurer på om jeg skal ha meg en 12"eple jeg og. men hvordan er kjølingen på den? går det for eksempel an å sitte i sengen å surfe og spille uten at den svir seg? tenker på at dynen vil jo tette igjen for vifter og slikt. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Det kan sikkert dennis88 svare på. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 nei, drit i det. han køddet sikkert. lurer på om jeg skal ha meg en 12"eple jeg og. men hvordan er kjølingen på den? går det for eksempel an å sitte i sengen å surfe og spille uten at den svir seg? tenker på at dynen vil jo tette igjen for vifter og slikt. Jeg ser film på min iBook på senga nesten hver kveld. Merker ikke noe til noe varme. Har dog dyna mellom maskinen og meg selv. Det som utlølser varme på PowerBooken er vel hvis man har en dvd eller cd snurrende for fullt over lengere tid. Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Lurer på hvilken RAM det er du skal kjøpe på komplett. Har forstått det slik at det er proprietær RAM som benyttes i de bærbare maskinene slik at det ikke er mulig å sette inn hva som helst. Vet at Kingston fungerer iallfall. Disse brikkene kan kjøpes på Mamoz for ca. 1300,- mot 2000 på apple (snakker om 512MB altså), på Eplehuset skal de ha 1700. Skulle gjerne ha funnet noe billigere om det er mulig. Planlegger nemlig å kjøpe 12" ibook, jeg også. Må bare få penger først ... Noen som kommenterte (her eller i tidligere innlegg) noe om å kjøpe ADC for 99$ for så å få 20% rabatt. Funker dette om en handler i Norge? Vet at jeg har sett noe om det på apple.com, men jeg fant det ikke igjen. Noen som har en lenke? Lenke til kommentar
larseko Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg har tenkt å kjøpe vanlig SO-DIMM, som er billige på Komplett. Kommer til å prøve med minnet i den andre laptop-en min, som også skal være standard. Ifølge Apple sine sider så sitter det PC2100-kompatible SO-DIMMer i maskinene (mener jeg leste på sidene deres et sted at de var PC2100-kompatible, men akkurat nå finner jeg det ikke igjen, bare at det er SO-DIMM). Jeg hadde jo håpet at det skulle holde med TwinMOS. Noen som kan bekrefte dette? Har snakket med en Powerbook-fyr som mente at dette fungerte greit, men om noen andre kan bekrefte det så er det jo fint. Uansett så ødelegger man vel ikke maskinen med disse brikkene så lenge de følger riktige spesifikasjoner (3,3V SO-DIMM, i følge apple.no). Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Dette kan väre til hjelp Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Ja, det er sd-ram (133MHz) og ikke ddr-ram ... Lenke til kommentar
macrules Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Apple er veldig kritisk til ram. Slik var det ivertfall før. Kjøper man billig ram risikerer man at systemet ikke vil vedkjenne seg dette. Ikke kjøp skvip.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå