Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Usikker på ekstern blits.

Anbefalte innlegg

Hallo! Behovet for ekstern blits begynner å melde seg nå i de mørke tider. Til det jeg har sett på noen blitser som kan være aktuelle for meg.

Nissin Blitz Di622 - Ledetall 62 Syns ledetallet virket litt urealistisk høyt.

Og Sigma Blitz EF-530 DG ST - Ledetall 50

Syns ikke prisene på disse virket så aller verst. Syns Sigma sin virket litt mer "sikker" for å si det sånn. Men hva sier dere som har litt mer peiling? Bør jeg gå for noen av disse?

Takker for alle innspill! :thumbup:

Aleksander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du skriver ekstern blits, kan det være grei å vite hva slags kamera du bruker, og hva du har tenkt å bruke den til.

Flere produsenter og modeller har blitsstyring som feks Nikon sitt genials CLS system, men ville ikke brukt "pirat" blitser med kamera som har skikkelig blitsstyring.

Lenke til kommentar
Høres bra ut! Men ellers, kan den flashe mange ganger på rad, eller må den lade i 1 sekund for hvert blits?

Aleksander

Neida, den kjører på serie, gjennom ETTL og manuelt, selvfølgelig hvis man bruker serieblits med full styrke på blitsen, klarer ingen blits(uansett merke) å følge opp.

Har ingen problemer med å blitse opptil 7-9 bilder på serie med kamera som greier 6 pr sek., men da er det motiv som er nær ca 0 til 6-7 m. som sagt, kommer an på justering av lysstyrken på blitsen.

Endret av cpy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...