Gå til innhold

[Løst]HTC HD2 eller HTC Hero?

atwater

Anbefalte innlegg

Hallo.

Skal anskaffe meg en ny mobil og lurer på hvilken av disse jeg skal velge. Har siklet lenge på Hero, men så kom HD2 og da har jeg også lyst på den. Men hvilken av disse er best? prisen er ikke så viktig så lenge det ikke kommer over 4500 kr med abb. Har ingen spesielle krav til hvilken opperatør som blir valgt.

På forhånd takk!

mvh

Mellers

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo.

Skal anskaffe meg en ny mobil og lurer på hvilken av disse jeg skal velge. Har siklet lenge på Hero, men så kom HD2 og da har jeg også lyst på den. Men hvilken av disse er best? prisen er ikke så viktig så lenge det ikke kommer over 4500 kr med abb. Har ingen spesielle krav til hvilken opperatør som blir valgt.

På forhånd takk!

mvh

Mellers

det er ikke så lett å si den eller den andre, fordi det sprøs hva du bruker den til. selv så har jeg akkurat en tlf med windows, og vil ikke ha det igjen på en stund, og jeg vil

ha android som du får på heroen. sistnevnte er jo også rimeligere i pris, og er fin:)

Lenke til kommentar

Hadde HD2 hatt Android ville jeg ikke vært i tvil. Men jeg sitter med samme spørsmål som deg...

Dessuten dukker X10 opp snart.... Hmm, ikke lett detta.

Men svakheten til Windows er at Marketplace er så lite utviklet. Der vinner Hero med Android. Selv om den og er milevis unna Iphone.

Lenke til kommentar
Hallo.

På forhånd takk!

mvh

Mellers

det er ikke så lett å si den eller den andre, fordi det sprøs hva du bruker den til. selv så har jeg akkurat en tlf med windows, og vil ikke ha det igjen på en stund, og jeg vil

ha android som du får på heroen. sistnevnte er jo også rimeligere i pris, og er fin:)

Det jeg skal bruke den til er ringe, sms, wifi, twitter, facebook, sette opp trådløst nettverk via mobilen. Det vet jeg fungerer på HD2.

Lenke til kommentar
Hadde HD2 hatt Android ville jeg ikke vært i tvil. Men jeg sitter med samme spørsmål som deg...

Dessuten dukker X10 opp snart.... Hmm, ikke lett detta.

Men svakheten til Windows er at Marketplace er så lite utviklet. Der vinner Hero med Android. Selv om den og er milevis unna Iphone.

Jeg skjønner ikke helt problemet. Bare å bruke Google i stede for. Antagelig flere programmer til WM enn til Android.

Lenke til kommentar

Har vurdert HD2 helt siden ryktebørsen var den eneste som omtalte den, men det at det er Windows Mobile 6.5 på den er en kraftig ripe i lakken. WM 6.5 virker å ikke fungere optimalt på nyere touchscreens uten stylus. Mye smått. Dessuten er OS'et gammeldags og krever mer maskinvare for å kjøre ordentlig. Og som sagt, det er lite apps til WM i forhold til Android.

Hadde aldri ofret HTC Hero en tanke, pga. dens utseende, helt til jeg så en kollega ha den på jobb i dag. Den ser veldig bra ut OG har Android. OS'et er veldig responsivt og touch-vennlig.

Lenke til kommentar

J-Core: Jeg tror du har misforstått litt. HD2 har HTC Sense lagt over WM sitt standard UI. Den rekker ganske langt inn i menyene, og man trenger stort sett ikke å bruke standard-menyene i WM. Og det man trenger å bruke er ikke så lite pga. skjermens størrelse.

Om OSet trenger mer maskinvare for å kjøre er ikke så veldig relevant når det kommer til HD2. Den har den kraftigste CPUen man får tak i på en telefon. Og det er faktisk et solid OS.

Og som sagt er det antagelig flere programmer til WM enn til Android. Forskjellen er at man må søke dem opp i Google i stede for i Market.

Lenke til kommentar

Var på Expert idag og fikk testet begge telefonene. Må si jeg likte HD2, stor skjerm, rask og ganske bra kamera. Når jeg så på Hero så syntes jeg den var litt liten, men likte den også. Men kommer nok til å kjøpe HD2.

Hvis dere har noen mer positivt eller negativt så er det bare å komme med det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...