Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Hakking etter skifte fra 6800GT (!) til HD 5850

Anbefalte innlegg

Hei!

Her om dagen fikk jeg tilsendt ATI HD 5850.

Etter jeg byttet det ut med mitt urgamle nvidia Geforce 6800GT opplever jeg at spill som gikk glatt før jeg skiftet gk, nå "hakker"! Merk, det er ikke lagg - som i form av at skjermkortet rett og slett sliter, men det er en hakking som opptrer med jevne mellomrom, ca. hvert sekund. Har nyeste drivere og alt...

Forøvrig kjører jeg på et labert system:

CPU: AMD Athlon 64 3500, 2.2 Ghz

HK: Asus A8N-E

RAM: Corsair 1 Gb

Mvh

Andak :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSUen bør være helt grei, bare for guds skyld kjøp deg noe RAM. Du kommer til å føle kjempeforskjell i normalt bruk. 2gig er minimum på en maskin nå i 2009, men RAM er skambillig, så 3 eller 4 gig er ikke å forrakte heller. (merk over 3 gig RAM gir lite poeng i praksis på 32bit OS):

prisguiden DDR2 RAM

Hakkingen kan være pga. dårlige drivere, eller rett og slett at du har så lite RAM at maskinen må swappe til harddisken hele tiden. Om harddisklyset ditt går som et strobelys mens du spiller så er det en god indikator på det.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
@ Stigma:

Faktisk! Harddisken låter som et uvær når jeg spiller!! "problemet" er at hk kun støtter DDR :p så da tror jeg ratt jeg kjøper meg et helt nytt system når jeg først er i gang ;)

Takk for hjelpen!

Ok, sorry, meg som miskoblet der ;)

Du får jo DDR også selvfølgelig

prisguiden link

men DDR1 er faktisk begynt å bli så utdatert at det er faktisk dyrere enn DDR2, så ja... det er egentlig på tide å bare oppgradere kjernesystemet ditt (nytt HK+CPU+RAM).

Det skal ikke mye pengene til før du har et system som er mange ganger raskere enn det du hadde fra før.

Bare et raskt eksempel liksom:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495976

Du kan gå enda billigere enn det også, og det vil fremdeles være mange ganger raskere enn det du hadde... da vil du gjerne se på noe AMD basert da de har gillige og gode hovedkort og CPUer i mid-range klassen.

Ikke så mye AMDbasert å gi som eksempel fra komplett her ser jeg, men her er et godt alternativ som også ville ytt veldig bra i spill og er veldig mye for pengene om du har et lavt budsjett og lite egentig behov for quadcore:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323785

-Stigma

Lenke til kommentar
Hei!

Her om dagen fikk jeg tilsendt ATI HD 5850.

Etter jeg byttet det ut med mitt urgamle nvidia Geforce 6800GT opplever jeg at spill som gikk glatt før jeg skiftet gk, nå "hakker"! Merk, det er ikke lagg - som i form av at skjermkortet rett og slett sliter, men det er en hakking som opptrer med jevne mellomrom, ca. hvert sekund. Har nyeste drivere og alt...

Forøvrig kjører jeg på et labert system:

CPU: AMD Athlon 64 3500, 2.2 Ghz

HK: Asus A8N-E

RAM: Corsair 1 Gb

Mvh

Andak :)

unnskyld meg men skjermkortet er overkill til det systemet der, bytt ut CPU, HK og RAM til AMD Athlon II 250 eller Phenom II 955, AMD 785G HK og 4GB med DDR2 så vil du merke at systemet blir raskere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...