medlem-82104 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hei! Her om dagen fikk jeg tilsendt ATI HD 5850. Etter jeg byttet det ut med mitt urgamle nvidia Geforce 6800GT opplever jeg at spill som gikk glatt før jeg skiftet gk, nå "hakker"! Merk, det er ikke lagg - som i form av at skjermkortet rett og slett sliter, men det er en hakking som opptrer med jevne mellomrom, ca. hvert sekund. Har nyeste drivere og alt... Forøvrig kjører jeg på et labert system: OS: Windows XP 64bit CPU: AMD Athlon 64 3500, 2.2 Ghz HK: Asus A8N-E RAM: Corsair 1 Gb Mvh Andak Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 resten av systemet er en flaskehals ffs mann vi er straks i 2010 og du kjører 1GBram hva er PSU btw? Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 resten av systemet er en flaskehalsffs mann vi er straks i 2010 og du kjører 1GBram hva er PSU btw? Haha :!: Ser at du har rett Men synes det er litt rart at det hakker ETTER jeg skiftet gk? Har en 500W MIST... da er det vel bare å kjøpe nytt da? Blir julegave til meg selv Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) PSUen bør være helt grei, bare for guds skyld kjøp deg noe RAM. Du kommer til å føle kjempeforskjell i normalt bruk. 2gig er minimum på en maskin nå i 2009, men RAM er skambillig, så 3 eller 4 gig er ikke å forrakte heller. (merk over 3 gig RAM gir lite poeng i praksis på 32bit OS): prisguiden DDR2 RAM Hakkingen kan være pga. dårlige drivere, eller rett og slett at du har så lite RAM at maskinen må swappe til harddisken hele tiden. Om harddisklyset ditt går som et strobelys mens du spiller så er det en god indikator på det. -Stigma Endret 13. desember 2009 av Stigma Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 @ Stigma: Faktisk! Harddisken låter som et uvær når jeg spiller!! "problemet" er at hk kun støtter DDR så da tror jeg ratt jeg kjøper meg et helt nytt system når jeg først er i gang Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 @ Stigma: Faktisk! Harddisken låter som et uvær når jeg spiller!! "problemet" er at hk kun støtter DDR så da tror jeg ratt jeg kjøper meg et helt nytt system når jeg først er i gang Takk for hjelpen! Ok, sorry, meg som miskoblet der Du får jo DDR også selvfølgelig prisguiden link men DDR1 er faktisk begynt å bli så utdatert at det er faktisk dyrere enn DDR2, så ja... det er egentlig på tide å bare oppgradere kjernesystemet ditt (nytt HK+CPU+RAM). Det skal ikke mye pengene til før du har et system som er mange ganger raskere enn det du hadde fra før. Bare et raskt eksempel liksom: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495976 Du kan gå enda billigere enn det også, og det vil fremdeles være mange ganger raskere enn det du hadde... da vil du gjerne se på noe AMD basert da de har gillige og gode hovedkort og CPUer i mid-range klassen. Ikke så mye AMDbasert å gi som eksempel fra komplett her ser jeg, men her er et godt alternativ som også ville ytt veldig bra i spill og er veldig mye for pengene om du har et lavt budsjett og lite egentig behov for quadcore: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323785 -Stigma Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Dette her var rett og slett supert! Slik en pakke er AKKURAT det jeg er på utkikk etter Går nok for intel i5 pakka. *Add Stigma to my favorites* Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Dette her var rett og slett supert! Slik en pakke er AKKURAT det jeg er på utkikk etter Går nok for intel i5 pakka. *Add Stigma to my favorites* lol, takk takk Det er fint at noen setter pris på forslagene mine -Stigma Lenke til kommentar
wiak Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hei! Her om dagen fikk jeg tilsendt ATI HD 5850. Etter jeg byttet det ut med mitt urgamle nvidia Geforce 6800GT opplever jeg at spill som gikk glatt før jeg skiftet gk, nå "hakker"! Merk, det er ikke lagg - som i form av at skjermkortet rett og slett sliter, men det er en hakking som opptrer med jevne mellomrom, ca. hvert sekund. Har nyeste drivere og alt... Forøvrig kjører jeg på et labert system: OS: Windows XP 64bit CPU: AMD Athlon 64 3500, 2.2 Ghz HK: Asus A8N-E RAM: Corsair 1 Gb Mvh Andak unnskyld meg men skjermkortet er overkill til det systemet der, bytt ut CPU, HK og RAM til AMD Athlon II 250 eller Phenom II 955, AMD 785G HK og 4GB med DDR2 så vil du merke at systemet blir raskere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå