Ballajazzhus Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hei. Har en Mercedes automatkasse som noen ganger under kjøring blinker (dvs P, R, D osv. lampene på dashbordet) Noe ganger bytter den også gir, noe som utrolig irriterende. Noen som vet hva som er galt??? Styringsenhet, selve girkassa, følere eller hva??? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hvilken årmodell/årsmodell er din mercedes? 1932? 2005? Er ingen som bedriver telepati her inne så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Ballajazzhus Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Vet ikke hvilket år den satt i en Mercedes men den sitter i en Ssangyong Korando fra 2000, som har lisens produserte motorer og girkasser fra MB. Vet at samme girkasse også brukes i Sprinter. Endret 13. desember 2009 av Ballajazzhus Lenke til kommentar
GSM Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Vet endel E og C klasser har problemer med girkassene. Fattern sin gamle 97mod E klasse stasjonsvogn hadde nøyaktig samme problemer som bilen jeg kjører på jobb nå (2005 C220) Girkassen kan plutselig gire ned, henge seg opp i et gir eller gå i nødmodus, og gire som en sjømann med 3 i promille. Usikker på akkurat hva som er problemet, men på Fattern sin bil måtte styringen til kassen skiftes minst en gang, og resettes mange ganger. Lenke til kommentar
Ballajazzhus Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Hei. Vet du hvordan man resetter styreenheten??? Terje Vet endel E og C klasser har problemer med girkassene. Fattern sin gamle 97mod E klasse stasjonsvogn hadde nøyaktig samme problemer som bilen jeg kjører på jobb nå (2005 C220) Girkassen kan plutselig gire ned, henge seg opp i et gir eller gå i nødmodus, og gire som en sjømann med 3 i promille. Usikker på akkurat hva som er problemet, men på Fattern sin bil måtte styringen til kassen skiftes minst en gang, og resettes mange ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå