Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Veldig slitt frontrute - tips?

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det samme kan ikke sies om bensinmotorene eller kvaliteten på bilen generelt.

Har også hørt at de gamle dieselmotorene holder evig, og da spesielt de som satt i 505 o.l. Det var vel på begynnelsen av 90-tallet kvaliteten begynte å rase.

Har (uheldigvis) en '96 406 1,8 selv. :)

Ontopic: Jeg vet at det finnes ting som kalles Rain-X o.l. Disse skal gjøre at vannet ikke "fester" seg til ruta. Det finnes vel også en del vinduspolisher som skal tette ripene. Har dessverre ingen personlig erfaring med noe av dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har byttet vindusviskere ja, men det hjelper veldig lite når ruta er så ripete at alt vannet "fester seg". Men jeg har vært i kontakt med Hurtigruta Carglass og skal innom dem i morgen, slik at de kan se hva som eventuelt kan gjøres (de skulle ikke ha betalt for å se på det heller). Jeg oppdaget også en del små steinsprutskader da jeg kikket i dag.

Forresten har jeg søkt rundt en del nå, og funnet et produkt som heter NanoLotus® Bilglass Forsegling, som skal være mye bedre enn Rain X (sistnevnte varer ikke mer enn 2 måneder, ifølge de testene jeg har sett, mot 1 år på nanolotus). Jeg har bare sett positive tilbakemeldinger på NanoLotus, så det skal definitivt prøves :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har du ikke delkasko a? Da får du jo nyte rute for et par tusen.
Jeg kan bytte frontrute på forsikringen med egenandel på 2000 kr, men ettersom bilen kostet 5000 kr for et par år siden og er i mye dårligere stand i dag ser jeg ikke helt poenget med det. All hjelp mottas med takk :)

*sukk*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nei, ikke slik jeg forstod det. Nå har jeg vært hos Hurtigruta Carglass, og ettersom jeg hadde en del steinsprutskader i tillegg til at ruta er 6 ganger eldre enn den burde være, anbefalte de meg å bytte. Det var ikke så veldig mye de kunne gjøre ellers. Så jeg får se om jeg finner noen flasker å pante, og skrape sammen noen kroner :p

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt deg å gjøre den investeringen, å få seg ei helt ny rute er natt og dag. Plutselig kan du ikke skjønne hvorfor du ikke gjorde dette før. Husk å kjøp helt nye vindusviskere når du har byttet rute, og smør inn ruta med det "Nano"-stoffet. :)

Endret av OML
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg er bare usikker på om det faktisk kan kalles en investering å kjøpe splitter ny frontrute til en bil som har gått over 650 000km, lizzom. Jeg ender vel heller opp med en ny bruktbil, selv om jeg ikke har lyst til å kvitte meg meg 406en. Den ser jævlig ut, men er fantastisk komfortabel å kjøre. Rart det der med å være så knyttet til bilen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...