Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) ukgjv,n Endret 13. mars 2011 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Spør hurtigruta carglass. Det kan hende de kan reparere ruten og da er det ingen egenandel eller noe dersom en har (del)kasko. De skal se på min slitne rute og se iallefall. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Jeg har en Peugeot 406 '96-modell som har gått 658 000km Det er ikke en gang teoretisk mulig å få en Peugeot til å holde så lenge... Endret 13. desember 2009 av Tee-Zee Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) ykhvm Endret 13. mars 2011 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg har en Peugeot 406 '96-modell som har gått 658 000km Det er ikke en gang teoretisk mulig å få en Peugeot til å holde så lenge... Samme som jeg tenkte, ihvertfall ikke uten å skifte alt i bilen minst 10 ganger. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Det samme kan ikke sies om bensinmotorene eller kvaliteten på bilen generelt. Har også hørt at de gamle dieselmotorene holder evig, og da spesielt de som satt i 505 o.l. Det var vel på begynnelsen av 90-tallet kvaliteten begynte å rase. Har (uheldigvis) en '96 406 1,8 selv. Ontopic: Jeg vet at det finnes ting som kalles Rain-X o.l. Disse skal gjøre at vannet ikke "fester" seg til ruta. Det finnes vel også en del vinduspolisher som skal tette ripene. Har dessverre ingen personlig erfaring med noe av dette. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Har du prøvd med nye vindusviskere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg har byttet vindusviskere ja, men det hjelper veldig lite når ruta er så ripete at alt vannet "fester seg". Men jeg har vært i kontakt med Hurtigruta Carglass og skal innom dem i morgen, slik at de kan se hva som eventuelt kan gjøres (de skulle ikke ha betalt for å se på det heller). Jeg oppdaget også en del små steinsprutskader da jeg kikket i dag. Forresten har jeg søkt rundt en del nå, og funnet et produkt som heter NanoLotus® Bilglass Forsegling, som skal være mye bedre enn Rain X (sistnevnte varer ikke mer enn 2 måneder, ifølge de testene jeg har sett, mot 1 år på nanolotus). Jeg har bare sett positive tilbakemeldinger på NanoLotus, så det skal definitivt prøves Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 For at Nanolotusen skal funke så er det fordel med uslitt frontrute, men på ei "ny" rute så funker den sykt bra. Må bare være skikkelig "nazi" når du legger den på, kjør renskeprosessen 2-3 ganger, spyl med MYE vann og vær sikker på at det er helt tørt når du legger på forseglinga. Er og viktig at det er helt tørt mens den står å herder. Lenke til kommentar
undergang Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Har du ikke delkasko a? Da får du jo nyte rute for et par tusen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Har du ikke delkasko a? Da får du jo nyte rute for et par tusen. Jeg kan bytte frontrute på forsikringen med egenandel på 2000 kr, men ettersom bilen kostet 5000 kr for et par år siden og er i mye dårligere stand i dag ser jeg ikke helt poenget med det. All hjelp mottas med takk *sukk* Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg trodde det bare var skader (steinsprut) som ble dekket av forsikringen, mens slitasje måtte dekkes selv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Nei, ikke slik jeg forstod det. Nå har jeg vært hos Hurtigruta Carglass, og ettersom jeg hadde en del steinsprutskader i tillegg til at ruta er 6 ganger eldre enn den burde være, anbefalte de meg å bytte. Det var ikke så veldig mye de kunne gjøre ellers. Så jeg får se om jeg finner noen flasker å pante, og skrape sammen noen kroner Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Jeg ville anbefalt deg å gjøre den investeringen, å få seg ei helt ny rute er natt og dag. Plutselig kan du ikke skjønne hvorfor du ikke gjorde dette før. Husk å kjøp helt nye vindusviskere når du har byttet rute, og smør inn ruta med det "Nano"-stoffet. Endret 15. desember 2009 av OML Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg er bare usikker på om det faktisk kan kalles en investering å kjøpe splitter ny frontrute til en bil som har gått over 650 000km, lizzom. Jeg ender vel heller opp med en ny bruktbil, selv om jeg ikke har lyst til å kvitte meg meg 406en. Den ser jævlig ut, men er fantastisk komfortabel å kjøre. Rart det der med å være så knyttet til bilen Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hehe, hvorfor tar du opp dette hvis du uansett skal bytte bil snart? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 fordi bil er et tapsprosjekt uten sidestykke, så for hvert år man unngår å bytte det gamle skrapet man har (gitt at man ikke ryker på kjempeomkostninger) sparer man titusenvis av kroner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå