Gå til innhold

Feil i grafikken, GTX 275, glitchin, lagt til video m/oppstart

Shotherra

Anbefalte innlegg

Får endel forstyrrelser i grafikken på noen spill. Virker på en måte at grafikk kortet er over opphetet og bildet blir ikke helt reint lenger, altså glitching og artefakter

Oppdaget i Oblivion er det noen glitcher i bakgrunnen, som hus eller annet fast objekt.

Har også litt problemer i HL2, der kommer det fram enkelte ganger.

Verst er det i NFS Undercover der grafikken blir helt fucked etter en liten stund med spilling!

post-25342-1260734904_thumb.jpg

Hadde nylig et problem ved oppstart i windows der grafikken ble helt forstyrret og pc-en fryste men løste seg på 3 restart...

Oppsett;

GTX 275

Evga 780i FTW

Intel duo E8500 3,16Ghz

OCZ 4GB PC2-9200 Dual

Oppgradert til nyeste grafikk driver men hjalp ikke så mye. Noen som vet hva som kan være årsaken?

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du har ett søppel HK også, ett av de verste for LGA 775 plattformen.

Disse har ett fælt videobug som kan vises som det der i enkelte tilfeller, jeg ville uansett om du ikke har gjort det, oppdatert BIOSen.

Instrukser på EVGA sine sider og i HK manualen din på hvordan dette gjøres.

Ellers ville jeg holdt øye med om GPUen din noen gang går i PSOD (Pink Screen Of Death) da dette er ett tegn på at kortet er defekt.

Nvidia har gjort en slett jobb med GPU design den siste tiden og GTX 275 er like friskmeldt som GTX 280 og 260, det vil si, ikke friskmeldt.

Lenke til kommentar
Sjekka tempen ?

Den ligger rundt 45-50* mener jeg.

Kjøleren til Northbrigde blåser jo rett nedpå baksiden av grafikk kortet, ikke så bra det tenker jeg.

er det idle eller load ?

Det er load.

Ser du har ett søppel HK også, ett av de verste for LGA 775 plattformen.

Disse har ett fælt videobug som kan vises som det der i enkelte tilfeller, jeg ville uansett om du ikke har gjort det, oppdatert BIOSen.

Instrukser på EVGA sine sider og i HK manualen din på hvordan dette gjøres.

Ellers ville jeg holdt øye med om GPUen din noen gang går i PSOD (Pink Screen Of Death) da dette er ett tegn på at kortet er defekt.

Nvidia har gjort en slett jobb med GPU design den siste tiden og GTX 275 er like friskmeldt som GTX 280 og 260, det vil si, ikke friskmeldt.

Prøv å hold de kommentarene for deg selv.

Kan prøve å oppdatere bios ved en anledning. Har heller ikke fått noen PSOD.

Laster ned 3dMark for å teste litt og se hva jeg havner på av temp.

Lenke til kommentar

Når det gjelder hovedkort er det ikke bare mine kommentarer, dette er FAKTA.

Ett kjapt søk på forumet og 780i vil avsløre dette for deg, og de er KJENT som de mest håpløse, igjen ett svært kjent faktum.

Beklager å måtte si det, men du har kjøpt katta i sekken dessverre.

Som sagt, på disse hovedkortene er det å oppdatere BIOS alfa omega, henger du etter så får du problemer.

Her må BIOS oppdateres akkurat like ofte som du oppdaterer drivere, den gamle regelen med å kun oppdatere om systemet ikke er ustabilt gjelder IKKE for nForce hovedkort til Intel.

Lenke til kommentar

Tok en test på 3DMark06. Under testen var det endel streker og forstyrrelser. Fikk ikke fullført testen da grafikken gikk te helvete.. 2 gangen jeg tok testen var temp oppe i 50* med vifter på halv fart og det bråker endel. Klarte å komme litt lenger men den siste testen gikk også i vasken.

Fikk opp denne meldingen hver gang testen feilet.

post-25342-1260829032_thumb.jpg

Maks load var 57* med vifter på halv fart.

Oppgraderte til nyeste driver som hjalp litt og fikk fullført testen men fremdels mye feil i grafikken.

Prøver mer imorgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...