Xebeche_ Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hei Er lite kyndig på bil, men har en vw golf 2001 mod 1,6 bensin. Oljelampen startet å lyse idag. Det lyser Gult. Ifølge VW heftet så betyr det at det må etterfylles. Dette er gjennomført. Men fortsatt lyser lampen gult. I heftet står det at dersom det blinker gult er det noe galt med måleren. Men det blinker ikke. Det bare lyser. Dersom det lyser rødt er det problemer med trykk osv. Noen har har peiling på dette? Lurer på om det er forsvarlig å kjøre til service sted. Jeg vet at Oljen er innenfor riktig mengde iallefall.... TIPS? Lenke til kommentar
Fire^^ Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 kjør til møller så kan de ta en diagnose av bilen. men vist de bjunner å lyse rødt skru av motoren med en gang! Lenke til kommentar
Xebeche_ Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 kjør til møller så kan de ta en diagnose av bilen. men vist de bjunner å lyse rødt skru av motoren med en gang! Takk for svar. Men tror jeg holder meg langt unna møller med en gammel bil. FAen det koster så immari mye bare å komme dit. DYRT DYRT. hva med mekonomen? Lenke til kommentar
Fire^^ Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 2001 er vell ikke så gammalt? ett hvert verksted kan jo for så vidt se på de men møller har muligt hatt samme problem på andre golfer så de har erfaring me de... For å verr ærlig så trur eg jeg ikkje hadd brydd meg så masse vist bilen oppfører seg normalt å ikke bruke noe olje Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 møller har priser etter hva bilen er verd, ergo du kommer på laveste satsen Lenke til kommentar
Xebeche_ Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 møller har priser etter hva bilen er verd, ergo du kommer på laveste satsen Det har du helt rett i...siste gang jeg kjøper VW golf. Har en 2006 Passat da. Den er knallgod. Neste gang det blir bil nr 2 blir det japansk Lenke til kommentar
j_s Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg ville reist på møller, koster ingenting å snakke med dem og få vite hva du skal gjøre. Når oljelampen lyser betyr det lavt oljetrykk. Hvis det er reelt at det er lavt oljetrykk vil ikke motor få tilstrekkelig smøring og sansynligheten for havari er stor. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det er ikke bare en servicelampe, da? Mange (nyere) biler har servicelampe som må nullstilles på verksted (eller med rett verktøy) etter så-og-så mange kilometer. Dette selvsagt for å få folk til å sette bilen på verksted (slik at de skal tjene penger), fremfor å fikse det selv. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Første du kan gjere er å ringe til Møller. Lenke til kommentar
j_s Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det er ikke bare en servicelampe, da? Mange (nyere) biler har servicelampe som må nullstilles på verksted (eller med rett verktøy) etter så-og-så mange kilometer. Dette selvsagt for å få folk til å sette bilen på verksted (slik at de skal tjene penger), fremfor å fikse det selv. Litt uening i det da for på de fleste biler, hvertfall Audi og BMW har jo bilprodusenten laget det så man kan resette service indikatoren selv. Så det er vel laget for å påminne brukeren av bilen et han må huske service, enten om han gjør det selv eller ikke. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Mulig jeg er på tynn is her nå... men er det ikke slik at det sitter noen sensorer som "sjekker" viskositeten på oljen etc.? Når oljenivået kommer under ett vist nivå og oljetrykket synker, så fyller de fleste bare på olje, men oljen som ligger helt i bunnen fortsatt er dårlig... slik at sensoren sier ifra at det er for lavt oljetrykk eller at oljeskift trengd...? Bare ett skudd i blinde altså... så ikke halshugg meg... Var nesten ute for det samme selv med min Golf 1.6 2002mod. Jeg etterfylte en liter olje av riktig type (ifg. instruksjonsbok) men lampen lyste like forbasket. Men etter ett oljeskift på ett bakgårdsverkested så forsvant den gule lampen. Kan jo hende dem bare slo av lampen... men som sagt... dette er bare indisier fra min side... Lenke til kommentar
j_s Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Mulig jeg er på tynn is her nå... men er det ikke slik at det sitter noen sensorer som "sjekker" viskositeten på oljen etc.? Når oljenivået kommer under ett vist nivå og oljetrykket synker, så fyller de fleste bare på olje, men oljen som ligger helt i bunnen fortsatt er dårlig... slik at sensoren sier ifra at det er for lavt oljetrykk eller at oljeskift trengd...? Bare ett skudd i blinde altså... så ikke halshugg meg... Var nesten ute for det samme selv med min Golf 1.6 2002mod. Jeg etterfylte en liter olje av riktig type (ifg. instruksjonsbok) men lampen lyste like forbasket. Men etter ett oljeskift på ett bakgårdsverkested så forsvant den gule lampen. Kan jo hende dem bare slo av lampen... men som sagt... dette er bare indisier fra min side... Det finnes ingen slike sensorer, hvertfall ikke på en 2002 modell Golf. Men som du sier så kan det hende det hjelper å skifte olje. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Men hvis det ikke finnes sensorer eller annet som "kontrollerer" oljen eller kvaliteten sådan, så skulle det vel heller ikke hjelpe og skifte heller... Så sant ikke det er oljetrykksmåleren som er ødelagt da... Men som sagt... er litt på tynn is her nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå