Gå til innhold

Beholde farger, vask etter vask?


Bolivar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøper sjeldent kle til prisen under 500kr... Hjelper det å bare skylle av dem eller å vaske dem på 20-30 grader? vist ikkje det er 30 grader som er normalen på farget klær da... Men mamma som vasker, og hun kan jo dette med klesvask, men likevell blir dei falma og mister sin glød fort...

Lenke til kommentar

Det er ikke vits å skylle av først. Vask klærne på den temperaturen som står på vaskelappen. Er du i tvil, vask heller for kaldt enn for varmt.

 

Jeg har aldri opplevd at klærne mine falmer, borsett fra etter laang tid (snakker om år), så enten er det noe galt med klærne dine, eller så suger moren din til å vaske klær.

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv klær 1 dag, så vasker jeg de på 30°C med 800 omdreininger. Fungerer ypperlig for meg, og klærne er som nye uten å miste farge eller form.

Noe som er fint med kvalitetsklær som kan koste litt er at det har denne egenskapen. Og dette liker jeg.

 

Bruker forresten OMO sine vaskemidler som fåes kjøpt på butikken + tøymykner som lukter friskt. Men dette er vel kanskje en smakssak hva en bruker?

Lenke til kommentar

Undertøy skal ikkje vaskast i det heile... Neida :D

 

Men pris/kvalitet, såklart ikkje, men mange veit korleis Carligns gensere til 500-600kr er...

 

Kva vaskemiddel, kor ofte, kor mange omdreininger, kva temperatur, kor lenge held dei?

 

Skriv ned så skal eg informere Mamma :) kjøper en genser og så er den "utvaska" etter en måne.... det må vere noko gale... Dette gjeld ALLE gensere...

Lenke til kommentar

Min oppskrift er som følger:

Vaskemiddel: OMO Color

Temperatur: 30°C

Omdreininger: 1000

 

Hvor ofte:

Klær med kroppskontakt (t-skjorter, skjorter, sokker, undertøy) etter en gangs bruk. De to første kan brukes to ganger om de ikke lukter eller er stygge.

Klær som bukser og gensere vaskes når de er synlig skittne eller flekkete. (Søk info på google om behandling av rådenim-jeans)

 

Undertøy, sokker, håndklær og sengetøy vaskes på 60°C

Lenke til kommentar
Jeg bruker selv klær 1 dag, så vasker jeg de på 30°C med 800 omdreininger.

 

Vasker du alt etter en dags bruk, eller er det da snakk om sokker, undertøy og t-skjorter?

Jeg vasker alt. Vask på 30°C er smertefritt.

 

Bukser skal helst ikke vaskes. Det er også utrolig uhygienisk å vaske undertøy på 30 grader. Det skal vaskes på minst 60.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...