Gå til innhold

2 pc`er, 1 skjerm

60C

Anbefalte innlegg

Jeg får snart en ny pc, men skal beholde den gamle (begge stasjonære).

Har kun en skjerm som jeg skal bruke, men den har kun en inngang bak til skjerm.

Finnes det en eller annen form for controller som jeg kan koble begge pc`ene til, så jeg kan veksle mellom hvilken pc jeg skal se på, på skjermen, eller finnes det en annen god løsning på dette.

Kunne også vært greit hvis jeg kunne brukt det samme tastaturet og musa, så når jeg veksler fra den ene pc`en til den andre så veksler tastatur og mus samtidig.

Er dette mulig?

Endret av 60C
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du trenger en kvm switch, da kobler du til mus/tastatur/skjerm til en boks som har ledninger videre til hver pc.

så bytter du mellom maskinene med f.eks alt-f1-1 alt-f1-2 eller knapp på boksen.

f.eks Belkin KVM Switch2 2-port USB har du en liten knapp som du kan legge ved tastaturet du trykket på for bytte.

Konge :)

Følger alt man trenger av kabler med så jeg får koblet opp to pc`er, eller må jeg kjøpe i tilegg?

Prøvde og lese litt på spesifikasjonene, hvor disse står oppført:

1 x tastatur- / mus- / videokabel - 0.6 m

1 x tastatur- / mus- / videokabel - 1.8 m

1 x fjernkontrollkabel - 1.8 m

Er dette tilstrekkelig?

Lenke til kommentar

det går 1vga og 1 usb med både mus og tastatur til hver pc fra kvm-switchen til pcne, trenger ikke noe mer utstyr/kabler utover det som er med.

er 60cm kabel til en pc og 180cm kabel til pc nr2, så 180cm kabel fra boksen til den lille fjernkontrollen.

den modellen der krevet du bruker usb tastatur samt usb mus, men det gjør de fleste nå til dags.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...