Gustav34 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Takk Morlie! Da kjøper jeg den! Lenke til kommentar
morlie Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 vent litt til noen har "confirmd" det jeg sa:P hehe, jeg tipper det er den, men er ikke så rutinert på kjøp via ebay:P Lenke til kommentar
supermons Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Venter i spenning på at noen skal fyre opp et testbilde. Er det greit nok bestiller jeg meg nok også en billig fisheyelinse Lenke til kommentar
xtineze Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Kanskje om en ukes tid. 8-9 dager siden den mellomringen ble sendt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Ser man bort ifra forsatslinser o.l. så har Peleng, Samyang, bowers og rokinon alle 8mm fisheyes for flere kamera. Med varierende kvaliteter da, men de er iallefall endel billigere enn Nikon's eget 8mm (eller sigma sin for den saks skyld) Manuell fokus bør ikke skremme noen fra å kjøpe fisheye, ettersom infinity er meget meget kort avstand på disse Endret 20. januar 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Sille Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Ser man bort ifra forsatslinser o.l. så har Peleng, Samyang, bowers og rokinon alle 8mm fisheyes for flere kamera. Bower, Rokinon er akkurat samme som samyang. Laget på samme fabrikk, gitt ett annet merke. Med varierende kvaliteter da, men de er iallefall endel billigere enn Nikon's eget 8mm (eller sigma sin for den saks skyld) Her må jeg arrestere deg. Kvalitetetn på Peleng og Samyang fisheyes er meget bra, I alle fall like bra som Nikon og Canon. Byggekvaliteten er "skuddsikker" og meget bra. Den eneste ulempen er at de er bare manuell fokus, og manuell nedblending. Fokus er ikke noe problem, på F8 og fokus på 3m blir det meste fra 1m og ut til uendelig skarpt. Lenke til kommentar
supermons Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Fortsatt ikke noe testbilde? Lenke til kommentar
xtineze Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Har ikke fått den mellomringen enda Skjønner ikke hvor det blir av den. Ble jo bestilt den 12. jan. Har såvidt testet den på en 50mm 1,8. Men den får ikke så stor effekt på en 50mm.. Lenke til kommentar
xtineze Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 DA ser det ut som den store dagen har kommet og at man får prøvd denne billige leken. Hva skal jeg ta bilde av da? Noen ønsker? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hvis du har store bygg rundt deg er det en bra start, ellers så er jo opp i ansiktet alltid en vinner... Lenke til kommentar
xtineze Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg har ingen store bygninger. Men en veldig fotogen hund. Blir ikke så spennende bilder men. Kvaliteten på bildene er ikke så mye å skryte av da. Det blir ikke akkurat noen bilder å printe opp å stort og henge på veggen! Så vil påstå at den ødlegger kvaliteten en del. Men det er veldig morro fordet da! Disse bildene er skarpet opp, tatt nytt utsnitt og fått en liten tur i curves. Men jeg legger gjerne ut filen uredigert om noen har ønsker om det! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Sånn ja ! Jeg brukte Sigma 10-20 mm på 10 mm på ett brudepar, de sletta bildet gitt.. Lenke til kommentar
supermons Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Haha, geniale bilder av hunden Hvor ille blir kvaliteten? Vil du si at morro-faktoren er verdt det uansett? Uredigert bilde kunne vært interessant Endret 15. februar 2010 av supermons Lenke til kommentar
xtineze Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Vel, dette var bare bilder i full fart egentlig. Men treffer fokus riktig og man gjør så godt man kan med innstillingene så vil nok bildene bli bedre. På bildene over er jo fokusen helt på villtur egentlig. Det er liksom ikke så mye inspirasjon å hente ute heller nå i dette guffne været. Her er de uredigerte filene.. Synd at den svarte ringen kommer rundt. Men det gikk jo greit å ta nytt utsnitt! Men vet ikke om det kan være pga. mellomringen jeg har? Ganske høy morrofaktor ja. Synes den er verdt den 200lappen det ble til slutt. Gleder meg bare til vår, sommer og sol. Nå tørr jeg nesten ikke å ut med kameraet pga. at jeg er redd for å falle på isen :!: Endret 15. februar 2010 av xtineze Lenke til kommentar
supermons Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Morsomt, blir nok til at jeg bestiller meg en jeg også Lenke til kommentar
cpy Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 dette er en fisheye 0,44x adapter"skru på linse" satt på en 18-55 sigma, da har man zoom også. resultatet ble ca. rundt 16-18mm med skrulinsa på, ble kanskje mer som vidvinkel, er fornøyd med den(oppskarpet bilde). har også prøvd en 0,33x fisheye, men kvaliten på den var elendig, så det varierer. Lenke til kommentar
supermons Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Fikk endelig min 0,45x ebay-linse i går, og fikk testet den. Virket som god kvalitet og kvaliteten på bildene så greie ut. Slenger ved et ubehandlet testbilde av en telysholder: Fikk også inntrykk av at denne var litt mer vidvinkel (da jeg testet litt forskjellige bilder) enn ekstrem fisheye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå