Gå til innhold

Bestiller disse delene på fredag, hva synes dere ?

Anbefalte innlegg

Jeg har postet dette emnet før, og nå er endelig finansieringen klar. Jeg skal bruke maskinen til enkel foto/videoredigering, spill og surfing.

Hovedkort:

Asus P4C800 Deluxe 1.927,-

Prosessor:

Intel Pentium IIII 3,0 800 MHz 4.033,-

Minne:

2xGeil 512Mb DDR PC3700 466MHz Platinum 3.236,-

Skjermkort:

ATI Radeon 9800 Pro 3.846,-

Lydkort:

Creative Audigy Platinum 2 EX 1.876,-

Systemdisk:

WD Raptor 1.569,-

Floppy:

Teac 150,-

Strømforsyning:

Antec TruePower 550w 1.395,-

That's it ! Hva synes dere ?? :shrug:

CD-ROM og DVD-spiller flyttes fra den forrige pc'en og over i denne. Når prisene har stabilisert seg etterhvert blir det DVD-ROM. I tillegg skal jeg nok ha minst én WD Caviar-disk, minimum 120 Gb. Skal også modifisere kabinettet en del, selv om kabinettet er allerede phett nok. Og kabinettet disse godsakene skal inn i er:

http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp

:D

Jeg har bl.a. tenkt å lage et lite vindu bak USB/Firewireporten på toppen av kabinettet. Vinduet skal enten frostes med en rød katode bak, eller klar plexi med en rød katode ute av syne. Inni kabinettet blir det UV-katode hvor kabelsamlere, kabler blir uv-reaktive og vifter lakkeres med UV-reaktiv lakk fra Biltema. :yes:

Med hensyn til prisene over kunne jeg sikkert fått skvisa en Camilla her og der, men det er uvesentlig. Jeg har handlet både HP iPAQ 5450 og Olympus Camedia C-5050 fra samme forhandler som jeg bestiller dette fra. Skal ikke nevne navn her (se hvem som ligger på topp på "webshopguiden"), men de gir glitrende service, har stor kunnskap, og har de ikke det jeg vil ha, skaffer de det ! Så derfor, heller bedre service enn billigst mulig.

:woot:

Nok om det, kommentarer ønskes !

:roll:

DeeJayVZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at du plukker fra øverste hylle..

Bare sånn at det er sagt, det er ikke stor forskjell mellom Radeon 9700 pro og 9800 pro... Så hvis du vil spare penger er det en mulighet der..

Ellers blir det en kanon pc.. Men Audigy 2 Platinum=Audigy 2 Ex?

Lenke til kommentar
Ser at du plukker fra øverste hylle..

Bare sånn at det er sagt, det er ikke stor forskjell mellom Radeon 9700 pro og 9800 pro... Så hvis du vil spare penger er det en mulighet der..

Ellers blir det en kanon pc.. Men Audigy 2 Platinum=Audigy 2 Ex?

Joda, jeg er klar over det. Kan vel få 9700 Pro for 5-600 mindre....men så var det den pissekonkurransen da.... :lol:

Så nærme et perfekt P4 oppsett som det går an å komme. Må nesten felle en tåre over så mye vakkert: :cry:

9800 PRO er litt hard to get for tida. Hva med å ha noe midlertidig, og vente på 256 MB versjonen?

Joda, jeg kunne venta og venta til det hadde grodd mose på meg. Jeg er lei av å vente og vil få satt i gang bygginga og spille Splinter Cell uten at det henger som en gammal 286-maskin. Men i forhold til original-oppsettet jeg kom med på forumet i Mars, er dette både raskere (da skulle jeg ha Asus P4G8X HK og Intel IV 3,06) og (mye !) dyrere. Hadde bl.a. satt opp 2 Caviardisker, DVD-brenner (Sony multistandard), CD-brenner (Plextor) og en god del mer. Jeg tar det viktigste nå, flytter litt hit og dit fra gammel-pc'en til den nye og venter på bedre priser på bl.a. DVD-ROM og muligens en større Raptor-disk.....og 256-utgaven av Radeon.... :D

Lenke til kommentar

Hvis du er en gærning, så kan jeg jo nevnte...

*lian li serverkabbis

*vapochill enhet uten kabbis

*waterchill til chipsett/radeon (eller din egen komposisjon)

Ok, pengene flyr, men sattan så gøy!

(a propos pengene som flyr. Jeg fikk 2300,- i fartsbot i dag. Det er et lian li servertower det... :-( )

DrErling

Lenke til kommentar
Hvis du er en gærning, så kan jeg jo nevnte...

*lian li serverkabbis

*vapochill enhet uten kabbis

*waterchill til chipsett/radeon (eller din egen komposisjon)

Ok, pengene flyr, men sattan så gøy!

(a propos pengene som flyr. Jeg fikk 2300,- i fartsbot i dag. Det er et lian li servertower det... :-( )

DrErling

Tanken har mer enn streifet meg ja. Har sjekket med hr. Faale på Microplex og det ER plass i Thermaltake kabisset til vannkjøling... :wink:

Jeg ble tatt i kontroll på t-banen i forrige uke....der røyk det nye Logitech Cordless Desktop DeLuxe'n...... :(

DeeJayVZ

Lenke til kommentar

Twinmos /m Winbond CH5 yter like bra som de geil brikkene.. muligens bedre også om du skal kjøre low latency.. Og når prisen er den halve så ser jeg ikke lenger noen grunn til å kjøpe Geil, Corsair osv..

Ellers så set oppsettet knall ut.. hadde det bare vært Amd så hadde det vært perfekt :p

Lenke til kommentar
Var sinnsyk pris på geil ram brikkene, er det virkelig verd prisen kontra TwinMOS ddr 400?

Jeg skal være forsiktig med å si noe, jeg har ikke nok greie på tekniske detaljer, men jeg kommer meg. Har lært utrolig mye siden jeg ble medlem her i oktober i fjor. Men sammenlign det gjerne med å kjøpe bil, f.eks. Audi. En Audi A6 koster vel fra 400.000 tenker jeg. 150 gamp. En Audi S6 koster nok sikkert 600.000. Ca. 350 gamp, altså mer enn dobbelt effekt for under det dobbelte av prisen. Men skal du ha Audi RS6 må du bla opp 1.5 mill ? 450 gamp for mer enn det dobbelte av prisen. Jo mere ekstreme ytelser, jo mer ekstrem blir prisen ? Spørsmålet er om det er verdt det...tja....henviser til den forannevnte pissekonkurransen... :lol:

Dessuten ser de helt råe ut. Er jo l i t t viktig det også. Okok, jeg er helt på bærtur nå.... :roll:

DeeJayVZ

Lenke til kommentar
Twinmos /m Winbond CH5 yter like bra som de geil brikkene.. muligens bedre også om du skal kjøre low latency.. Og når prisen er den halve så ser jeg ikke lenger noen grunn til å kjøpe Geil, Corsair osv..

Ellers så set oppsettet knall ut..  hadde det bare vært Amd så hadde det vært perfekt :p

Dette vil jeg vite mer om. Hva mener du med å kjøre "low latency" ? Snakker vi overklokking her nå ? Og med det oppsettet mitt....dersom jeg skulle prøve meg på klokking etterhvert....ligger det potensiale i oppsettet til å klokke høyere frekvenser/ytelser osv ?? Hva gjør jeg i tilfelle ?

DeeJayVZ

Lenke til kommentar

Ellers så set oppsettet knall ut..  hadde det bare vært Amd så hadde det vært perfekt :p

Dette vil jeg vite mer om. Hva mener du med å kjøre "low latency" ? Snakker vi overklokking her nå ? Og med det oppsettet mitt....dersom jeg skulle prøve meg på klokking etterhvert....ligger det potensiale i oppsettet til å klokke høyere frekvenser/ytelser osv ?? Hva gjør jeg i tilfelle ?

DeeJayVZ

Low Latency vil si å kjøre feks: Cache Latency : 2 isdteden for 2,5 som er vanlig. Det er 4 timings som utgjør "Timings/Latency" .. og de er:

CAS Latency time:

RAS-to-CAS delay:

Row-Precharge delay:

Row-Active Delay:

De mest vanlige instillingene er ca. 2,5-3-3-7 mens de som overklokker ofte bruker feks 2-2-2-5.. dette betyr kort og godt at rambrikkene bruker kortere tid på å gjøre en opperasjon når de får beskjed om det... noe som igjen gir økt minnebåndbredde og respons.

Det oppsettet du har valgt det ut har meget gode overklokkingsmuligheter, og det inkluderer også Geil rammen du har sett deg ut. Men jeg tror de nye Twinmos /m Winbond CH5 brikkene gjør jobben like bra, om ikke bedre, til en rimeligere penge. Det er også mange som har hatt problemer med å få Geil ram til å gå på stock speed, men ikke alle disse feilene kan tilskrives Geil da ny bios er alt som trengs i noen tilfeller.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...