bandit Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Nylig lagt inn Win7. Har av en eller annen grunn stasjon E: som SYSTEM-partisjon (dette er fra forrige XP-installasjon) med ntldr og boot.ini i root på E: (vet ikke om disse filene gjelder for W7) Dette er ikke noe problem til daglig, men i dag da jeg skulle teste W7 "system image" verktøy, så ville den ta backup av både C: og E:. Noen som har løsninger? har hatt litt problemer med NTLDR-fila fra før, så lite sugen på å begynne eksprimentering med HIRENS eller andre bootdisker før jeg har en nogenlunde oppskrift. Endret 13. desember 2009 av bandit Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Du må begynnne med å se på Diskbehandling. Legg ut et bilde. ntldr brukes av XP, ikke av Win7. Lenke til kommentar
bandit Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Problemmet er løst, kjørte en repair fra W7 dvden. :-) Men kan du eller noen andre sie meg hvilke filer som SKAL være i rota på C: (i W7) Ble kopiert en del finer der i mitt første forsøk :-) Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 autoexec.bat bootmgr config.sys io.sys msdos.sys Lenke til kommentar
bandit Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 autoexec.batbootmgr config.sys io.sys msdos.sys bootmgr er den eneste av de der jeg har i roota på W7. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Du viser sikkert ikke systemfiler .. Sjekk folder options. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Ingen av disse files skal være i root på C: De eneste systemfilene jeg finner i root er hiberfil.sys og pagefile.sys Bootmgr filene ligger på System partisjonen, og den blir 'skjult' når man lar Windows installasjonsprogrammet lage partisjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå