Gå til innhold

Jeg trenger alle deres gold tips!

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å skrive en norsk guide der jeg skriver om de forskjellige måtene å tjene gold på. Og derfor trenger jeg innspill av folk som har metoder de vil dele med oss andre! Jeg trenger hovedsaklig konkrete tips til hva som er profitable på hver profession, ettersom jeg bare har inscription komplett.

Dessuten kunne jeg trengt noen gode farme metoder, selv om disse ikke er så utbredt i Wotlk. AH guide er ganske grei, men om noen har noen gode tips, så tar jeg gjerne imot dem også. Class spesifikke metoder er også velkommene, ettersom jeg ønsker å covere det meste som er av metoder i denne guiden.

Så om noen har noen gode tips, så del dem med meg! Så skal jeg få testa de ut, og lagt de til i guiden min, om de er bra da selvfølgelig!

Endret av Hakasu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du en gambler kan du jo satse på å levle professions. De er riktignok litt tidkrevende å levle opp om du ikke skal kjøpe alt du trenger på AH.

Herbalism / Inscription = dårlig income (hvis du ikke smeller ut ett Nobles darkmoon card, noe du aldri gjør)

Herbalism / Alch = Min klare favoritt. Jeg har altså ett income per. dag på rundt 500-1000g pga denne.

Jeg transmuter Epic gems med Transmute spec. Er jeg heldig fiser jeg ut hele 5 epic gems. Idag smalt jeg ut hele 5 Cardinal Ruby som går for rundt 220 stykket ferdig kutta. da har du 1100g fra en EN DAGS cooldown transmute. For King's Amber får man også en del, og istarten ville jeg satset på noe sånt siden de blå gemmene man trenger ligger for ingenting på AH og eternal air selger for rundt 7g bare.

Jewelcrafting er også ett ganske greit income, men da MÅ... MÅ du ha mining og være villig til å farme endel for å tjene på det. Grønne gems man trenger for icy prims på AH ligger på rundt 10g stykket, og når man trenger hele 9 av dem er det ikke akkuratt noe å hoppe i taket for om du får 1 epic gem.

Blacksmithing er ingen penger i.

Engineering er det iallefall INGEN penger i.

Tailoring er det NOE penger i hvis du speccer spellfire tailoring og fyrer løs 2 av de hver 3dje dag, men som sagt er det en alt for lang cooldown på dette.

Drit i alt dette og farm heroics med en disenchanter i gruppa, kjøp orbs og selg dem på ah. Koster bare 15 emblems (crusader orbs) og jeg ha allerede råd til 1 på alten min og er level 73.

Lenke til kommentar

Ser ut som en del har lest førsteposten hans litt for fort. Han vil lage en guide, og trenger derfor gode gold tricks og tips som fungerer.

Derfor blir det feil å si

Så er dette også veldig forskjellig fra server til server.

Bare kom tips som alle kan bruke, og heller gjør erfaringer selv om dette fungerer for din server eller ikke.

Drit i alt dette og farm heroics med en disenchanter i gruppa, kjøp orbs og selg dem på ah. Koster bare 15 emblems (crusader orbs) og jeg ha allerede råd til 1 på alten min og er level 73.

Whaat?

Her er det noe jeg ikke har fått med meg her? kan man få emblems når man levler? hvor/hvordan?

Lenke til kommentar

Nå som det er en world event er det alltid penger å tjene på dumme spillere. Kjøp Ice Cold Milk (1s 25c) og Holiday Spices (2c) og selg de på AH for mangfoldige tusen prosent profitt. Jeg tjente mange hundre gull på dette første dagen. Litt teit når vendoren for Holiday Spices befinner seg rett utenfor inngang til AH, men folk går heller inn på AH og kjøper den for 30g. Idioter.

Lenke til kommentar
Inscription er på ingen måte dårlig income!

Gir meg rundt 2000gull daglig.

Som hva da? ;P

Tipper markeds bombing med glyphs han vet selger godt.

Må jo komme med et tips selv

Både i tbc og i wotlk har jeg tjent mye gull på å farme mats til tailoring enchants til bukser. Brilliant Spellthread

Sapphire Spellthread

Det er en hule i silithus (Naaai :) haha intern guild humor ftw)

Det er en hule i storm peaks rett ved K3, inngangen er på andre siden, mot fjellet. I hula er det mange ederkopper som dropper Iceweb Spider Silk

hula.jpg

Eternals har jeg skaffet billig via venner med herbalism, Ah, eller farmet selv i WG eller steder der det dropper mye.

Frozen orbs får jeg mye av fra hc's, men også ah.

Lenke til kommentar

Jeg tjener også mesteparten av gullet mitt på inscription. Jeg poster 5 stykk av hver eneste glyph i spillet, hver 48. timer. Jeg undercutter med 1g, ikke 1c som de fleste vil ha deg til å gjøre. På den måten trenger jeg ikke reposte hele tiden. Jeg lar bare de 48 timene gå og henter ut mine 2-3k gull.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Inscription er på ingen måte dårlig income!

Gir meg rundt 2000gull daglig.

Som hva da? ;P

Nå har jeg ikke orket å sette meg inn, siden jeg ikke får AH og Inscription samtidig opp ;P

Lag 3-4 av alle glyphs du kan lage, post på AH.

Er en del jobbing med det, siden du blir undercutta hele tida.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar så langt!

Begynner å hjelpe seg, men savner fortsatt flere måter å tjene penger uten AH på. Virker ikke som det er stort av farming og sånt mer, alt er mer fokusert på professions. Men om noen har noe fler tips så bare pøs på :D

Lenke til kommentar

Det tar ikke lang tid å holde det gående når du først har satt det i system. Jeg miller herbs, fyller på lageret mitt med glyphs og poster det på AH på under 1 time. Dette trenger bare å gjøres annenhver dag. Jeg får selvsagt god hjelp med å poste ting av addons, noe jeg egentlig er avhengig av da jeg skal poste 1500-2000 items på AH.

Si at jeg bruker 1 time, og si at jeg tjener 1000g om dagen. Dette er da 2000g/timen. Og det er snille tall, jeg tjener egentlig mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...