Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er man trygg når man akkurat er ferdig med det første brettet p-piller, og har tatt to tabeletter på det nye brettet?

Gjest ukjent:)

Anbefalte innlegg

Gjest ukjent:)

Hei! Jeg lurer på om noen av dere vet om man er trygg når man akkurat er ferdig med det første brettet p-piller, og har tatt to tabeletter på det nye brettet? Bruker Mercilon, men det sto ikke noe om det på infoarket såvidt jeg så.

Trenger svar fort XD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du hatt pillefri uke? Man har jo ikke eggløsning når man bruker p-piller, så det skal gå to uker fra blødning til eggløsning (dette når du ikke bruker pillen i det hele tatt), men jeg har opplevd fra mange venninner som vil ha barn at den første eggløsningen etter at de har sluttet på pillen "uteblir", på en måte. Da har de brukt eggløsningstest i mange dager før og etter eggløsningen skulle ha funnet sted uten at den har vært. Det vil da si ca 6 uker til neste eggløsning fra dag en i menstruasjonen.

Innviklet? Ja.

Med eller uten pillefri uke er du trygg hele veien så lenge du tar pillen hver dag, og helst til samme tid på døgnet. Slurv er det som gjør folk gravid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...