basmoen Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Sitter og vurderer å selge/bytte ut min nåverende bruksbil. Det er lån med pant i bilen (santander),og det gjenstår ca halvparten på dette. Jeg sitter og tenker på å kjøpe meg nyere bil,og i en del høyere prisklasse. er jeg da nødt til å selge min nåvereden bil først og betale ut panten før jeg kan ta lån til ny bil? Har snakket med min bank(ikke santander),og de vil ikke gi meg lån før jeg har betalt det jeg allerede har. Har hørt at det er få forhandlere som tar imot innbyttebiler hvor det er pant i bilen for så å legge dette til på lånet til den nye bilen. Noen tanker? Lenke til kommentar
pixl Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Er det mye i forskjell på panten og bilens verdi ute på markedet da? Er ikke noe problem å selge bilen hvis du tydelig viser i annonsen at "pant i bilen slettes ved salg" Lenke til kommentar
basmoen Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Er det mye i forskjell på panten og bilens verdi ute på markedet da? Er ikke noe problem å selge bilen hvis du tydelig viser i annonsen at "pant i bilen slettes ved salg" Vurderer å selge for 30-40k et sted,noe som passer sånn ca med markedet(panten på 38k,men har betalt ned til ca 20k nå),og bilene jeg sitter og titter på ligger på rundt 100k. Lenke til kommentar
pixl Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Er det mye i forskjell på panten og bilens verdi ute på markedet da? Er ikke noe problem å selge bilen hvis du tydelig viser i annonsen at "pant i bilen slettes ved salg" Vurderer å selge for 30-40k et sted,noe som passer sånn ca med markedet(panten på 38k,men har betalt ned til ca 20k nå),og bilene jeg sitter og titter på ligger på rundt 100k. Med de tallene du oppgir hadde jeg solgt bilen privat og stilt med 10-20 000 i eget innskudd på nytt lån i banken. Hvis du skal kjøpe en bil hos forhandler til cirka 100 000 så er det begrenset hvor mye de kan tjene på den. Ergo er sjansen for at du får et skammbud for innbyttebilen du stiller med. Nå er ikke jeg noen fasit, men har byttet bil noen ganger:) Jeg endte selv med å droppe forhandler ved siste kjøp da de lå ca 20 tusen over privatmarkedet. Når full service historikk og pen bruk foreligger så veier det mer for meg en slibrige bilselgeres "garantier". Uansett, Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå