Gå til innhold

Hjelp med monster maskin !

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg for en stund siden ny maskin og nå skal også bror min ha ny pc. Han har et litt større budsjett en meg på ca 30k. Han skal ha noe som drar alt av dagens spill "maxed out" og som kan holde tålelig lenge. Han har også planer om å klokke litt etterhvert så vidt jeg forsto.

Men han satte selv opp dette oppsettet, hva tror dere?

Case - Corsair Obsidian 800D

Strømforsyning - Corsair HX 1000W

HK - ASUS Rampage II Extreme

CPU - Intel Core™ i7 920

CPU kjøler - Noctua NH-U12P

GPU - 2stk. XFX Radeon HD 5970

RAM - Corsair Dominator GT

SSD - Corsair SSD Performance P128

HDD - WD Caviar® Black 1TB

DVD - Sony NEC DVD

Skjerm - Syncmaster XL2370

Han har mus og tastatur så det er np.

Ja, han vet dette vil kjøre alt av dagens spill, men hvordan er det med tanke på fremtiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gromt med 2 stk. HD 5970, men tror det ikke er nødvendig så lenge du ikke skal være showoff på TG!

Ville byttet ut SSD med en Intel X-25 160 GB, eller X-25 Extreme 64 GB.

Ellers ser systemet bra ut, tror det ville vært bedre for deg å sette opp en pc, med budsjett på 15 000 kr og heller oppgradere til nyeste teknologi hvert år i de kommende 2-3 årene for pengene du sparer.

Lenke til kommentar
Gromt med 2 stk. HD 5970, men tror det ikke er nødvendig så lenge du ikke skal være showoff på TG!

Ellers ser systemet bra ut, tror det ville vært bedre for deg å sette opp en pc, med budsjett på 15 000 kr og heller oppgradere til nyeste teknologi hvert år i de kommende 2-3 årene for pengene du sparer.

Hvilke deler ville du evt pakka inn i en pc til 15k da? Kan en pc til max 15k dra Crysis helt "maxed out"?

Lenke til kommentar

Folkens! Drit i å si at han kan få en like god pc til mye mindre penger. Vil han kjøpe en pc til 30k, så må han jo få lov til det.

Førevar melding...

Jeg ville anbefale å kjøpe et Asus Supercomputer hovedkort til det oppsettet der. Dette fordi at da er det plass til eventuell pci-e diskkontroller og et pci-e lydkort i fremtiden.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvilke deler ville du evt pakka inn i en pc til 15k da? Kan en pc til max 15k dra Crysis helt "maxed out"?

Den vil kunne kjøre Crysis maxed out uten AA! Crysis er vell en av de eneste spillene man kan se forskjell på en PC til 30k og en PC til 15k med en standard 1920x1080 60hz monitor, men i de ALLER fleste spill vil du få 60+ fps maxed out med en god PC til 15k (Mer enn 60fps kan ikke skjermen vise og er derfor bortkastet). Det er derfor bortkastet å bruke 30k bare for å øke AA i et fåtall spill som Crysis...

Lenke til kommentar
Folkens! Drit i å si at han kan få en like god pc til mye mindre penger. Vil han kjøpe en pc til 30k, så må han jo få lov til det.

Førevar melding...

Jeg ville anbefale å kjøpe et Asus Supercomputer hovedkort til det oppsettet der. Dette fordi at da er det plass til eventuell pci-e diskkontroller og et pci-e lydkort i fremtiden.

Han lager et innlegg her fordi han ønsker hjelp og våres mening! Min mening er at det ikke er smart å bruke 30k på en PC når han kan få tilnærmet den samme spillytelsen med en PC til 15k. Selvfølgelig er det riktig å fortelle han dette! Personlig ville jeg vært irritert om jeg hadde brukt 30k på en PC hvis kompisen min hadde hatt en PC til 15k som kunne spille akkurat det samme... Vi sier ikke at han IKKE skal kjøpe en PC til 30k, men vi fraråder han det! Hvis han allikevel ønsker en PC til 30k kan vi hjelpe han med et oppsett for det også...

Lenke til kommentar

Førevar melding...

Han lager et innlegg her fordi han ønsker hjelp og våres mening! Min mening er at det ikke er smart å bruke 30k på en PC når han kan få tilnærmet den samme spillytelsen med en PC til 15k. Selvfølgelig er det riktig å fortelle han dette! Personlig ville jeg vært irritert om jeg hadde brukt 30k på en PC hvis kompisen min hadde hatt en PC til 15k som kunne spille akkurat det samme... Vi sier ikke at han IKKE skal kjøpe en PC til 30k, men vi fraråder han det! Hvis han allikevel ønsker en PC til 30k kan vi hjelpe han med et oppsett for det også...

Har ikke noe i mot å spare penger :) Så her du eksempel på noen fine opsett til 15-20k ?

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en gaming PC til 15-20k ville jeg kjøpt noe som dette:

Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA,

Chieftec Super Series 750W PSU

Sapphire Radeon HD 5970 2GB GDDR5

Intel® X25-M SSD 80GB 2,5"

ASUS P7P55D, P55, Socket-1156

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7243S

Microsoft Windows 7 Home Premium NO OEM 64bit

3x BenQ G2411HD

Det her er et Eyefinity oppsett (3 skjermer). Denne PCen vil kunne spille alle spill (Inkl. Crysis 1920x1080, 8x AA, ALL ENTHUSAIST 40-60 fps) maxed out! Dette er det jeg personlig ville kjøpt, men det er veldig opp til deg selv hva du ønsker å bruke penger på. Foreksempel, hvis du vil ha en fremtidsrettet PC er det smart å bruke litt ekstra penger på PSU, Skjerm og Kabinett. En SSD er også opp til hver og en, SSD'er er veldig dyre idag og det kan være smart å utsette kjøpet av SSD en stund til. Hvis du ikke liker å spille på 3x skjermer kan du heller kjøpe enn bedre større 24-30" skjerm. Det kommer veldig ann på hva du selv ønsker...

Edit: Hvis du skal bruke Benq G2411HD i et Triple Monitor Eyefinity oppsett trenger du også en aktiv Displayport til DVI adapter

Endret av Alkohoel
Lenke til kommentar
Dette oppsettet er monster, men unødvendig, fjerner du 1 stk skjermkort og holder deg til 6 GB RAM, så vil dette syke systemet komme på ca. 22 000, men vis du skal ha et sykt system og bruke 30 000, så kan du bare beholde systemet som det er. Dette systemet gir nok til og med din PC bakoversveis...

Her er opsettet: LINK

Hva er egentlig forskjellen på en i7-920 og en 950? Jeg har hørt at det kun er Klokkehastigheten, stemmer det ?

Endret av Binders'
Lenke til kommentar
@ Alkohoel, hvordan er i5 med tanke på fremtiden? Vil det ikke vær mer gunstig å satse på X58 da?

Socket 1156 (i5) er akkurat like fremtidsrettet som 1366 (i7) ;) Socket 1156 er et bedre valg for gaming fordi du får mer for pengene og ytelsen er den samme når det kommer til spill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...