Iceman22 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Hei. For noen uker siden byttet jeg ut bremsene på bilen (på alle sidene) grunnet slitasje og for å lakkere dem i rødt. Etter jeg satt bremsene på, så sluttet lyset i instrumentpanelet å funke som slår seg på når håndbrekket er oppe. Det var ikke sånn før. Har målt om det var strøm i sensoren til håndbremsen, men er ikke noe tegn til noe liv. Hva kan være årsaken? Takk for svar på forhånd. Endret 13. desember 2009 av Iceman22 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Om jeg skal tippe, så er det pæra i instrumentpanelet som har dødd. De varer ikke evig og må før eller senere byttes. Kan være en fordel å bytte alle sammen om man først tar opp panelet for å bytte. Sensoren til håndbrekket kobler mest sansynlig til jord. Du skal kunne måle spenning der uansett dersom pæra i instrumentpanelet og hele kretsen er i orden (spenning igjennom pæra). Minst èn av bremseklossene du har montert har nok sensor i seg. Jeg ser ingen grunn til at den skal kunne deaktivere pæra i instrumentpanelet ettersom enten fungerer den eller så fungerer den ikke, og med fungerer ikke vil den enten være frakoblet eller kortsluttet (hvor kortsluttet vil gi lys i panelet). Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Ok takk for svar. Det var også en tid det lyset lyste selvom handbrekket var nede (etter jeg tok bremsene foran), men så forsvant det. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Sensoren til håndbrekk er ofte bare en bryter som sitter under håndbrekkspaken. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Jepp stemmer det, den reagerer ikke i det helle tatt når den preses ned. Jeg skal ta å sjekke om jeg finner sensoren på en av bremseklossene, og se om jeg ikke har gjort noe feil der. I værste fall må jeg ta ut instrumentpanelet og få sjekket om pæren har skylda. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Som en ekstra test kan du prøve å dra opp korken på bremsevæskebeholderen (forutsatt at sensoren følger med korken). Det bør trigge det lyset (med mindre du har eget lys for det, noe det ikke virker som). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå