Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Håndbrekk lys i instrumentpanelet virker ikke

Iceman22

Anbefalte innlegg

Hei. For noen uker siden byttet jeg ut bremsene på bilen (på alle sidene) grunnet slitasje og for å lakkere dem i rødt. Etter jeg satt bremsene på, så sluttet lyset i instrumentpanelet å funke som slår seg på når håndbrekket er oppe. Det var ikke sånn før. Har målt om det var strøm i sensoren til håndbremsen, men er ikke noe tegn til noe liv.

Hva kan være årsaken?

Takk for svar på forhånd.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg skal tippe, så er det pæra i instrumentpanelet som har dødd. De varer ikke evig og må før eller senere byttes. Kan være en fordel å bytte alle sammen om man først tar opp panelet for å bytte.

Sensoren til håndbrekket kobler mest sansynlig til jord. Du skal kunne måle spenning der uansett dersom pæra i instrumentpanelet og hele kretsen er i orden (spenning igjennom pæra).

Minst èn av bremseklossene du har montert har nok sensor i seg. Jeg ser ingen grunn til at den skal kunne deaktivere pæra i instrumentpanelet ettersom enten fungerer den eller så fungerer den ikke, og med fungerer ikke vil den enten være frakoblet eller kortsluttet (hvor kortsluttet vil gi lys i panelet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...