ttt Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 er det nokon som veit om eit bra program som eg kan bruke til å filme i spel ( både lyd og bilde) har fraps, men der kjem ikkje det med lyd Lenke til kommentar
TST Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 TV-ut og DV-kamera er fint Han spurte etter et program. Jeg er sikker på at 15.000 personer kunne kommet med den samme løsningen, men det var altså et program han spurte etter. En trenger ikke nødvendigvis skrive innlegg bare for å poste noe her på forumet. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 hadde eg hatt sånne muligheter så hadde ikkje det vert noe problem.. men det har eg desverre ikkje. skulle gjeren hatt et program som kan gjer samme nytta Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Han spurte etter et program. Jeg er sikker på at 15.000 personer kunne kommet med den samme løsningen, men det var altså et program han spurte etter. En trenger ikke nødvendigvis skrive innlegg bare for å poste noe her på forumet. Jeg er fullt klar over at han spurte etter et program, men det kunne jo hende at han ikke visste om at det var andre muligheter. Hvorfor du trekker frem hvor mange som kunne kommet frem med samme løsningen skjønte jeg ikke. Jeg bryr meg ikke (som jeg har sagt før) om hvor mange poster jeg har, siden du insinuerer at jeg poster for å øke postcounten min, jeg prøvde bare å komme et forslag fordi det kunne hjelpe ttt med problemet sitt, og fordi jeg vet at det er en god løsning. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 en litt vanskelig løsning: fraps til bilde + MS sound recorder + video redigerings program til å sy det sammen?.. Lenke til kommentar
TST Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hvorfor du trekker frem hvor mange som kunne kommet frem med samme løsningen skjønte jeg ikke. Jeg bryr meg ikke (som jeg har sagt før) om hvor mange poster jeg har, siden du insinuerer at jeg poster for å øke postcounten min, jeg prøvde bare å komme et forslag fordi det kunne hjelpe ttt med problemet sitt, og fordi jeg vet at det er en god løsning. Okai, men det er bra. Det var faktisk det jeg insuerte til, og du aner ikke hvor mange som tenker mest på postcounteren. Eller, du vet det vel kanskje. Derfor vurderer vi også å fjerne den nå. Folk skriver mye meningsløst, kun for å få flere innlegg. Greit å høre at du ikke er en av dem, selv om jeg fikk den følelsen i sted. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Tipset om å recorde video og lyd hver for seg er ikke dumt da. Jeg tenker slik: Ta opp video med FRAPS, koble en MD eller annet til den digitale utgangen på lydkortet og ta opp lyden derfra. Det er en relativt smal sak å synkronisere dette etterpå i et hvilket som helst shareware eller t.o.m. gratis videoredigeringsprogram. Spørsmålet er mer: MÅ du ha lyden, eller kan du bruke annen lyd, f.eks. musikk? Problemet med å ta opp både bilde og lyd, er jo at du spiller selv, ikke sant. I tillegg til at det i seg selv er en passe stor belastning for systemet, må det altså ta opp alt som foregår på skjermen. Jeg har prøvd alle framerate hastighetene med FRAPS i f.eks. Racer (freeware bilsim), og det hakket så mye at det knapt var spillbart på min P4 2.0 512mb GF4. Først når jeg satte oppløsningen ned til 800x600 og 16bit ble det bedre. Resultat filen ble like herlig rundt 600mb etter veldig kort tid på skjermen. Og det var uten lyd. Med lyd ville jeg neppe kunnet spille i det hele tatt, systemet ville bortimot kveles. Så prøv å ta opp lyden eksternt og sy det sammen etterpå, jeg synes ihvertfall det var et godt tips. Du trenger hver eneste frame når du skal spille flytende samtidig som du tar det opp på det samme systemet. Det er en vanvittig belastning tross alt. Jeg vet ikke hva slags system de som laget den "Wacky racing" videoen jeg postet nylig, fra Neocron, har. Men det så ganske flytende ut. Videofilen var blitt komprimert en god del etter opptaket, og de hadde bare lagt på et kult spor istedet for å redigere inn lyden fra spillet. Det funker også greit i mange tilfeller. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg har et program som tar opp lyd som fulgte med lydkortet mitt, men etter et par minutter så stopper det, og jeg må trøkke på en knapp for å få den til å recorde videre, ganske irriterende når man sitter inne i et spill... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå