Burkabarbie Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hei. Helt siden jeg byttet ut Vista med Windows 7 så har jeg slitt med "random" disconnects rimelig ofte. Det som skjer at plutselig mister jeg nettet(ikke noe lag eller noe sånt i forveien). Først så står det at jeg ikke har noen connection i det hele tatt, så kommer det opp advarsel med at det er noe feil med tilkoblingen, og så står det at jeg er tilkoblet uten nett. Så etter alt fra 30 sekunder til 5-10 minutt etterpå så får jeg tilbake nettet. Så jeg lurte på om noen vet hva som kan forårsake dette? Har "Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet" hvis det hjelper å vite:p Bare si ifra hvis mere info trengs. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 mangler nok bare en driver Lenke til kommentar
Burkabarbie Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Hmm, har prøvd å installere ny driver, skjedde fortsatt... Men kan hende jeg har lasted ned feil driver. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hadde tilsvarende problem her og byttet til en driver fra 2006 som fikset problemet. 1. prøv å slå av strømsparing 2. hjelper ikke det så bytt til eldre driver Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Skjedde også med meg og jeg fant ut at min 3Com router ikke taklet ipv6 og de andre nettverkstjenestene som win7 og vista kjører... Lenke til kommentar
Burkabarbie Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Ok, men kan jo ikke være det som er problemet siden jeg aldri hadde problemer med vista? Og hvis noen kunne hjulpet med en link til en gammel driver så hadde jeg satt utrolig pris på det, hatt 6 dc's siste halvtimen... Lenke til kommentar
Burkabarbie Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Nå har jeg prøvd det med å skru av strømsparing, funket ikke. Så nå tenkte jeg at jeg skulle prøve det med driveren, men jeg har absolutt ikke peiling på hva jeg driver med, så hvis noen kunne hjulpet med en link til en driver som passer. Begynner å bli ganske desperat nå, når det på siste halvtimen har vært 8 disconnects. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Gå inn på kontrollpanel, enhetsbehandling og velg nettverkskortet. Sjekk så hvilken versjon av driveren du har nå. http://www.marvell.com her finner du driver fra 2/12/2009. Eldre drivere finner du her: http://www.google.no/search?hl=no&safe...mp;aq=f&oq= Lenke til kommentar
Burkabarbie Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Nå har jeg prøvd meg fram med div. drivere i løpet av siste uka, men har ikke kommet noe lengre. Veit ikke helt hva jeg gjør/skal gjøre og begynnner å bli en smule irritert over dette problemet nå Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Det er sikkert verd et forsøk å sette inn et ekstra nettverkskort. Du får ett på ebay eller dx for 60-70kr inkl frakt. Kan jo spare deg for litt riving i håret Lenke til kommentar
Burkabarbie Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Okay! Har du noe spesifikt navn på hva jeg skal kjøpe? Fikk tatt noen screenshots idag, vet ikke om det hjelper, men verdt et forsøk: http://bildr.no/view/558745 http://bildr.no/view/559733 Begynner å lure på om det kanskje er Thomson ST546 det er noe galt med? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 I følge det der er det ADSL-forbindelsen som faller ut. Det beste er å kontakte nettleverandøren og spørre hva hva som skjer. Det kan være modem, linje eller utstyr i sentralen som har trøbbel. Lenke til kommentar
Burkabarbie Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Ok, da skal jeg prøve det! Tusen takk for hjelp, og unnskyld hvis jeg er håpløs å hjelpe, har virkelig ikke peiling på dette. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Du løste egentlig floken selv ved å poste screenshot. Ikke vanskelig å hjelpe i det hele tatt. Nok av de som ikke vet om de har router eller modem engang Lenke til kommentar
Burkabarbie Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Ringe telenor og de fiksa det på 1 dag! Tusen takk til alle som prøvde å hjelpe, og unnskyld for å ha kastet bort tida! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå