Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WiFi-kort til Linux

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet av et bra, billig, nettverkskort som fungerer under Ubuntu 9.04 / 9.10? Gjerne "out-of-the-box".

Evt. chipset som garantert fungerer, da DealExtreme har flere titalls W-LAN til under 200,- med div. Winbond og Ralink chipset.

Noe hjelp å få? :)

Hvordan er det f.eks. med RT8187L, mange kort med dette settet, men vet ikke om det virker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, men skulle gjerne hatt en som fungerer out-of-the-box. Har sett en del på div. Ralink-baserte kort, men ofte ser det ut til at folk har problemer.

Har et gammelt PCI-kort med Ralink 2500, har fungert bra tidligere. Men er usikker på hvordan det er med 8187L, som det er veldig mange billige kort som har.

Lenke til kommentar

Hvis det jeg leser stemmer så støttes 8187L m.fl av Ubuntu 9.10, ikke 9.04.

9.10 versjonen kalles karmic, noe som omtales her: http://forum.aircrack-ng.org/index.php?topic=5755.msg33317

Vær obs på at noen av de donglene du kjøper på DX kan veksle mellom 8187b eller 8187l alt etter hva de får inn...

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Hvis det jeg leser stemmer så støttes 8187L m.fl av Ubuntu 9.10, ikke 9.04.

9.10 versjonen kalles karmic, noe som omtales her: http://forum.aircrack-ng.org/index.php?topic=5755.msg33317

Vær obs på at noen av de donglene du kjøper på DX kan veksle mellom 8187b eller 8187l alt etter hva de får inn...

Takk for "obs'en" :)

Jeg tenker å kjøre Koala Karmic, så da er det vel håp. Min 2500 (PCI) fungerte opp til 9.04, men så ble det problemer, ikke testet i 9.10. Har en gammel DWL-G122 fra D-Link med Ralink 2500. Og denne er jo da USB. Men den er utrolig ustabil, så orker ikke tanken på å prøve den i Linux :p

Takk for linkene! Om jeg får skaffet en 8187L så ser det jo greit ut. Har også sett folk har gode erfaringer med 2870, som det også er enkelt å få tak i. Får vel bare kjøpe den billigste jeg kommer over, og se hva jeg får til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...