Gå til innhold

Høy CPU temp

zidro

Anbefalte innlegg

Grunnen til at den går forholdsvis høyt er at den har en god uke, og meget lavt batch nummer.

AXDA1800DUT3C 9727893270029 JIUHB0308WPMW

Men leitingen er på ingen måte over..  jeg er fortsatt på jakt etter en som klarer mer og med lavere vcore.

Jeg hadde visst flaks med min XP2500+. Den går helt smertefritt på XP3200+ (200*11) hastighet med default volt (1.65v)

AXDA2500DKV4D 9419258250019 AQXCA0311VPBW

Er det slik at det lønner seg å ha så lavt nummer som mulig av det jeg har merket med fet skrift? Hva står det "batch" nummeret for? Fint hvis du kunne forklare det for meg. Er ikke helt sikker

Klokker nok meget bra den chippen der ja.. batchnr er batchnr.... Det angir når den ble laget i/av et parti. Din ble laget som nr. 19.. akkurat som når man støper ting (jern,alu osv) så blir de første eksemplarene best, for de er laget med helt ny støpeform.

Samme gjelder ved produksjon av CPU´er.. det finnes også cpu´er med høyt batchnummer som klokker bra, så klokker alltid de med lave nummer bra.

Skal du selge den ? :D

Tror nok jeg beholder den en stund til. Vurderer å kjøpe Waterchill vannkjøling etterhvert for å presse den litt oppover i Mhz. Nå har jeg en Thermalright SLK-800 kjøleribbe og en Papst 80mm 26db(A)vifte. Jeg har fått startet opp PC'n på 2.4Ghz med 1.75V, men temperaturen under full load (Prime95) passerer 60grader etter noen minutter og så låser PC'n seg med en BSOD.

Jeg kunne helt sikker kjørt stabilt med en vifte som flytter mer luft (f.eks Delta 80mm), men jeg prioriterer at PC'n er stillegående. Derfor blir det nok vannkjøling neste. Får feriepenger i begynnelsen av juni, så da får jeg se hva det blir til :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte den for ca. 3 uker siden for 1060kr. Nå har prisen på XP2500+ allerede dalt til 760kr, så jeg ville tapt endel penger på å selge nå. Jeg kommer nok til å beholde denne prosessoren helt til jeg skal oppgradere til Athlon64 mot slutten av året

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...