MagnusW Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hei, Jeg har blitt frastjålet en mobiltelefon. Det jeg lurer på er om operatørlåste mobiler er koblet til abonnementet på noen måte? Jeg tenkte at om tyven kontakter Tele2 (som telefonen er låst til) for å låse opp telefonen, så kan de se at det er jeg som er eier/kjøpte telefonen. Regner med at man må oppgi en kode/nr på mobilen for at den skal kunne låses opp, så det jeg lurer på er egentlig om denne er koblet til abonnementet? Håper noen har svar på dette. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hvis den eventuelle tyven har lyst til å låse opp mobilen ringer han neppe Tele2. Det finnes nok av andre lugubre måter der ute for å låse opp en telefon, desverre. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Men hvis tyven skulle gjøre det, kan de da se hvem som kjøpte mobilen? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 imei er ikke direkte koblet opp mot nummeret ditt nei selv om mobilen er operatørlåst. Operatøren din kan derimot se hvilket imeinummer simkortet ditt sist satt i og det er nok og registrert hvis du kjøpte mobilen sammen med abonnementet. Uansett så hjelper ikke noe av dette deg siden de ikke kan gjøre non nancy drew-stunts uten at politiet igangsetter det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå