internaut Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hallais. Har et mildt sagt irriterende problem med at internett forsvinner til tider, d.v.s jeg klarer ikke å komme inn på nettsider på browseren (hverken FF eller IE). Msn og µtorrent fungerer som om alt er på stell, og i følge ikonet nede i høyre hjørnet er jeg koblet til. Dette skjer uavhengig av belastningen på nettverket, og problemet løser seg vanligvis ved å resette ruteren men begynner å bli litt lei av å gjøre det hele tiden siden dette skjer cirka etter en time oppetid (det varierer). Litt info (veit ikke om alt er relevant): - Bruker Windows 7 Ultimate - Har hjemmesentral av typen Telsey CPL4 Wi-Fi og er koblet til den med kabel. Noe som er litt rart er at jeg kun svært sjeldent har dette problemet når jeg er koblet til laptop trådløst. - Har fast IP-adresse og åpne porter - Diagnose (Troubleshoot) finner ingen problem - Finner ikke internettsider når jeg "pinger" dem i cmd når problemet oppstår - Å skru av firewall eller å tillate browser gjennom firewall løser ikke problemet Håper at noen guruer her inne kan komme med noen visdomsord. *tvinner tomler* Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Det høres merkelig ut at du mister muligheten til å pinge og fortsatt kan laste ned med torrent. Det er mulig at dette har med Win7 / IPv6 og kommunikasjon mot sentral. Ville prøvd å disable IPv6 på egenskaper for nettverkskortet på PC i første omgang. Hjelper ikke det, så prøv å finne en annen driver til nettverkskortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå