Gå til innhold

Jagland, betaler ikke skatt. En ideel person for samfunnet!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frankrike er jo et skatteparadis konstruert av arbeiderpartiet for stortingspensjonister. Arbeiderpartiet har alltid vert ekstremt flinke til å sørge for sine egne. Det var jo Gro som ville at stortingsrepresentatnter skulle få bruke kollektiv feltene fordi deres tid var så viktig :roll:

Gro betaler vel heller ikke skatt verken til Norge eller Frankrike.. Var jo et grådig styr når hun skulle opereres her i Norge for noen år siden.. Husker ikke om hun endte med å betale den selv, eller om vred seg unna på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

En får de politikerne en stemmer på. Hvis en ser at så mange politikere prøver å ta til seg mest mulig, hvorfor stemmer dere hvert 2.år på å gi de like mye makt? Tror dere at de skal bli bedre, bare vi gir de en periode til? Litt som å ta tilbake sin alkoholiserte mann og tro at han skal slutte å drikke og slå bare en gir de en mulighet til. :)

Lenke til kommentar

Minner meg om det gamle embetssystemet vi avskaffet for over hundre år siden. Yrkestittel burde ikke ha noe å si overhodet, for det skal være likt for alle. Hva skal den nissen Jagland med alle de pengene uansett? Jeg har liksom vanskelig å se for meg han med bling, to lekre damer i hver armkrok og en fresh Ferrari utenfor det elendig svære palasset av et hus han har kjøpt.

Lenke til kommentar

Paradokset er jo at vedkommende ytret et så sterkt ønske om å få Obama til Norge. Men han ville altså ikke være med å betale de drøyt hundre millionene det kostet? Hadde hatt en litt flau smak i munnen om det var meg. Det er således ikke noe nytt at det er forskjell på kong Salomo og Jørgen hattemaker i Norge. Dette fritaket for medlemmer i Europarådet har i så måte eksistert helt siden 50tallet, så litt rart at det først bli fremhevet nå.

Men det til side så er dette selvsagt uhørt for en mann med dette lønnsnivået.

e: leif

Endret av R083r7
Lenke til kommentar
Jagland betaler ikke skatt

men, hvorfor burde han det, han er jo spesiell, litt sånn overmenneske! Han er, generalsekretær i Europarådet!

Alle som er så flinke, og dyktige som han, burde ikke betale skatt!

Dette er min mening, hva er din?

Jagland, det var en glede å betale for ditt møte med Obama! Håper du koste deg! :)

Hvor skulle han betalt skatt til?

Interessant hvordan disse nyhetene ender med massiv sjalusi og misunnelse...

Lenke til kommentar

Dette er ingen nyhet og heller ikke sjalusi. Det er bare snakk om likhet for loven. Hvor betaler du skatt? Som alle andre norske statsborgere skal han selvsagt betale skatt til kongeriket Norge.

Syns du er litt enkel der - nyter han noen fordeler av å være norsk? Ingen har svart på det - får han pensjon, trygderettigheter, tilsvarende hjelp jeg får på sykehuset osv?

Ingenting av det fremgår i artiklene - ENESTE som fremgår er at han ikke betaler til Norge. Så jo - misunnelse kaller jeg det, men vi kan godt diskutere semantikk som vi to alltid gjør?

Lenke til kommentar

Dette er ingen nyhet og heller ikke sjalusi. Det er bare snakk om likhet for loven. Hvor betaler du skatt? Som alle andre norske statsborgere skal han selvsagt betale skatt til kongeriket Norge.

Syns du er litt enkel der - nyter han noen fordeler av å være norsk? Ingen har svart på det - får han pensjon, trygderettigheter, tilsvarende hjelp jeg får på sykehuset osv?

Ingenting av det fremgår i artiklene - ENESTE som fremgår er at han ikke betaler til Norge. Så jo - misunnelse kaller jeg det, men vi kan godt diskutere semantikk som vi to alltid gjør?

Som norsk statsborger så nyter han godt av de samme godene som det jeg gjør vil jeg anta. Jeg antar også at han, som alle andre tidligere norske stortingspolitikere har gullkantede pensjoner, som langt overgår den lønn jeg som Jørgen Hattemaker, noen gang kan drømme om å oppnå.

Lenke til kommentar

Som norsk statsborger så nyter han godt av de samme godene som det jeg gjør vil jeg anta. Jeg antar også at han, som alle andre tidligere norske stortingspolitikere har gullkantede pensjoner, som langt overgår den lønn jeg som Jørgen Hattemaker, noen gang kan drømme om å oppnå.

Er jo godt å se antakelsene dine er hva du legger til grunn og media sin versjon :)

Lenke til kommentar

Et kjapt søk med Google gav meg dette svaret.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=545800

•Stortingsrepresentanter har en egen tjenestepensjonsordning som gir rett til full pensjon etter 12 år på Stortinget.

•Med dagens stortingslønn på 654.000 kroner, blir pensjonen på 431.640 kroner (66 prosent av full lønn). For kortere funksjonstid avkortes pensjonen forholdsmessig.

I tillegg så fant jeg også dette.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=538187

Lenke til kommentar

Her var denne skatteavtalen Arbeiderpartiet har sørget for i Frankrike:

http://arkiv.na24.no/Nyhet/279014/Betaler+...er+i+skatt.html

Masse flotte smutthull de har sørget for seg selv..

I skatteavtalen mellom Norge og Frankrike heter det nemlig at Frankrike ikke har lov til å beskatte offentlig pensjon som blir utbetalt i Norge.

Samtidig kan ikke Norge beskatte personer som skattemessig er emigrert til utlandet.

Avtalen i sin helhet kan leses her for de som gidder

http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/tema/....html?id=106977

Endret av GSM
Lenke til kommentar
Han er vell norsk statsborger så at han betaler skatt hit ville vell ikke vert så mye forlangt

Du trenger ikke betale skatt til Norge bare fordi du har statsborgerskap her... Bare å melde seg ut av folketrygden det. Om jeg flytter til utlandet, skatter jeg til utlandet, selv om jeg beholder mitt norske statsborgerskap.

Lenke til kommentar

Det som det Norske folk ikke har forstått er at Jagland er symbolet på den rød/grønnes kamp mot fattigdom i Norge.

Ikke bare ett symbol men selve ikonet som viser at den rød/grønne regjering gjør noe med fattigdommen i Norge.

For hvis Jagland skulle ende opp på sosialen, hva kunnne da ikke ha skjedd med oss andre?

Derfor synes jeg den rød/grønne regjering har vist vilje til å kjempe mot fattigdommen i Norge, Jagland er det fremste beviset på dette.

For de som på 60-70 og 80-tallet slet seg gjennom dagen ( mest kvinnedominerte yrker ), på iskalde filetfabrikker, hos næringsmiddel produsenter med tunge løft, og som stemte AP har jeg det å si:

Deres tid kommer, ikke mist besinnelsen selv om dere bare har minstetrygd uten tilleggspensjon.

Deres tid kommer, om ikke i år, så en gang i fremtiden, og sjansen er større hvis dere har partiboka i orden og er medlemmer av AP.

For de trygdemottakere som er blitt pålagt 15% hjemstedsskatt, der de surfer seg gjennom sine siste leveår i Spania, Thailand, Sverige, eller hvor det måtte være, ikke la deres aggresjon gå utover en statsmann av dimensjoner.

Jagland representerer ikke Norge, ikke noe annet land heller.

Han representerer bare seg selv.

Ikke noen nasjon er stor nok, til å kunne stille seg bak denne mann.

Husk at det var denne man som stod bak det Norske hus.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...