terje66 Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hei, Når jeg starter pc'en, kommer meldingen " CPU have over-speed" I bios står den med 166 MHz FSB og optimal setting ellers. Har 2 stk Twinmos PC3200 256 mb-brikker installert. Hva kan dette være. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 hadde samme problemet. det var med en tidlig bios når jeg hadde fått kortet. Jeg måtte boote på 133mhz og deretter jobbe meg i små steg oppover. husker jeg kunne ta større steg (5-10mhz) oppover til rundt 150, da måtte jeg gå i små 1-2mhz steg oppover til rundt 167 (over 166 bøyen) da kunne jeg gå i større steg igjen og nesten sette opp til rundt 200 med en gang. men ta heller og forsøk en ting. boot på 133mhz og start opp windows. gå til asus sin side og last ned nyeste bios. tror dette kommer seg betraktelig i senere bios versjoner. en annen ting som hjelper er å bytte bios batteriet, ja faktisk, bytte det. det som er originalt bugger biosen litt, mest sannsynlig pga lav spenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå