ravkraft Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Har et gammelt, bra Dell-kabinett, Dimension 2350. Nå vil jeg bytte innmaten for å få en ok kontormaskin. 1. Hvilket hovedkort? 2. Trenger jeg ny strømforsyning? 3. Hvilken prosessor? 4. Nå har maskinen max RAM (1 GB). Det skulle vel holde med 2 GB i første omgang? Kan de gamle minnebrikkene brukes på nytt? 5. Kan jeg bruke en eller to gamle disker på 10 og 20 GB dedikert til swap-fil? 6. Prisanslag? Specs ligger her: http://support.dell.com/support/edocs/syst...m2350/specs.htm Endret 14. desember 2009 av ravkraft Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Har et gammelt, bra Dell-kabinett, Dimension 2350.Nå vil jeg bytte innmaten for å få en ok kontormaskin. 1. Hvilket hovedkort? 2. Trenger jeg ny strømforsyning? 3. Hvilken prosessor? 4. Nå har maskinen max RAM (1 GB). Det skulle vel holde med 2 GB i første omgang? Kan de gamle minnebrikkene brukes på nytt? 5. Kan jeg bruke en eller to gamle disker på 10 og 20 GB dedikert til swap-fil? 6. Prisanslag? Specs ligger her: http://support.dell.com/support/edocs/syst...m2350/specs.htm Hei, Du sier ingenting om hvor mye penger du vil bruke så det blir litt som et svar på hvor lang en hyssing er. 1. Kabinettet har bare plass til et mini-atx kort. 2. Om du holder deg til en moderne lav-effekts prosessor og ikke et enormt grafikkort bør det holde med den gamle strømforsyningen. 3. Prosessor må du velge ut fra ditt busjett. 4. Du kan ikke bruke DDR2100 minne i nye maskiner, du må ha DDR2 eller DDR3, Gå for 4GB, er ganske billig. 5. Det går an, men ytelsen vil bli mye dårligere for de diskene kjører vel Ultra33 eller 66 og det er mye tregere enn SATA. Dessuten er de aller fleste nye HK utstyrt med 1 (eller 0) IDE porter og den skal du vel bruke til CD/DVD fra eksisterende oppsett. 6. Det er en ting bare du kan bestemme ur\t fra din egen økonmi. Lykked til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå