Gå til innhold

Aksjer i Funcom?


Xandathrii

Anbefalte innlegg

Det er endel kurs-triggere i nærmeste framtid

a) TSW info slippes 23. mars

b) ROGS expansion launch dato slippes rimelig snart

c) ROGS expansion launch

 

Mye lenger fram har vi:

d) TSW beta

e) TSW launch date

f) TSW launch

 

Ganske sikker på at a) og b) blir positivt mottatt og kursen holder seg eller går opp. c) vil være det avgjørende. Hvis ROGS er bra nok vil det gi ny tillit til Funcom og kursen kan fort nærme seg 10kr. Hvis ROGS går til h.... så ser jeg for meg at kursen går mot 3-5kr igjen. Alt dette vet du innen slutten av Q2 2010.

 

d) ser jeg ikke for meg at skjer i 2010, mer sannsynlig H1 2011. e) burde bli gitt i løpet av 2011 og hvis Funcom har gjort en god jobb så kommer f) i Q4 2011.

 

Vi har nå fire scenarioer i 2011:

1) ROGS gikk til h.... En feilet TSW launch skjer og kursen går mot 2-3kr

2) ROGS gikk til h.... En vellykket TSW launch skjer og kursen går mot ca 20kr

3) ROGS gikk bra, men en feilet TSW launch skjer og kursen går mot 4-5kr

4) ROGS gikk bra, og en vellykket TSW launch skjer og kursen går mot ca ATH på 54kr

 

Jeg ser det som usannsynlig at de må ha en emisjon før TSW blir launchet. I løpet av hele 2009 så brukte de 8m USD og de har 31m USD igjen.

 

Jeg sitter selv med en relativt liten post med snitt på 5,22.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i mine øyne talentløst med MMPORG variant a'la conan som ikke har tatt større høyde for rollespill og slike ting. Hack and slash varianten WOW dekker mer enn nok behovet for de som bare vil løpe rundt og drive meningsløs vold.

Jeg har fulgt Age of Conan spillet fra start. Jeg har sendt inn mange forslag til bedring av spillet. Har minst skrevet inn 5 A4 sider til de med mulige forbedringer. De har ikke hørt på noen ting av det jeg har sagt. Det får meg til å tro at de er giddaløse og ikke har det som skal til for å bli et seriøst firma. Age of Conan kunne blitt så utrolig mye bedre med få forandringer.

 

Jeg har IKKE tro på noen av Funcom sine fremtidige produkter. Nå lever de bare på støtte fra Norge og økonomisk triksing.

 

Takk og farvel Funcom. Eller Failcom som mange velger å kalle de.

Lenke til kommentar

Det er i mine øyne talentløst med MMPORG variant a'la conan som ikke har tatt større høyde for rollespill og slike ting. Hack and slash varianten WOW dekker mer enn nok behovet for de som bare vil løpe rundt og drive meningsløs vold.

Jeg har fulgt Age of Conan spillet fra start. Jeg har sendt inn mange forslag til bedring av spillet. Har minst skrevet inn 5 A4 sider til de med mulige forbedringer. De har ikke hørt på noen ting av det jeg har sagt. Det får meg til å tro at de er giddaløse og ikke har det som skal til for å bli et seriøst firma. Age of Conan kunne blitt så utrolig mye bedre med få forandringer.

 

Jeg har IKKE tro på noen av Funcom sine fremtidige produkter. Nå lever de bare på støtte fra Norge og økonomisk triksing.

 

Takk og farvel Funcom. Eller Failcom som mange velger å kalle de.

 

først: Kanskje ikke dine forslag var gode nok? Siden det er 60000 som spiller enda, så er det vell ikke så dårlig sett over ett?

 

2. Funcom lever ikke på støtte fra Norge eller ved økonomisk triksing, hvor i alle dager får du dette fra? FC har faktisk en solid kapital for øyeblikket,og de jobber meget godt med Tsw. Kanskje du burde sjekke fakta så du iallefall har litt snøring på hva du snakker om før du poster noe? ;)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Noen som sitter på Funcom aksjer enda? Jeg har brent inne med de gett. Kjøpte meg inn på 5.20, og rakk ikke å selge.... Nå har jeg snart tapt 50%... Noen som sitter på info om noe som kan svinge aksjen oppover?

Q2 tallene kan muligens være bra nok til at aksjen går litt oppover igjen. Ikke noe jeg hadde veddet hardt på. ;)

 

Bloodline champions er i beta, blir nok en trigger når det kommer for salg.

 

Neste store trigger må nok være TSW beta

 

Du kan se litt rundt på: http://funcominvestor.com/

Lenke til kommentar

Noen som sitter på Funcom aksjer enda? Jeg har brent inne med de gett. Kjøpte meg inn på 5.20, og rakk ikke å selge.... Nå har jeg snart tapt 50%... Noen som sitter på info om noe som kan svinge aksjen oppover?

 

Du har ikke tapt før du har solgt. Jeg sitter fremdeles med mine 500 aksjer, kjøpt inn for 53 kroner stykket for rundt 3 år siden. Lever fremdeles i håpet om at jeg skal få noen av pengene mine igjen :tease:

 

EDIT: evt. når selskapet går konkurs..hehe

Endret av Blodsbaronen
Lenke til kommentar

"Du har ikke tapt før du har solgt" opplegget er noe av det teiteste jeg vet om.

 

Hvorfor det? Det teiteste jeg vet er når folk sier at de har har tapt penger på børsen, når det eneste de trenger å gjøre er å vente på at prisen skal gå opp igjen. Slik er det for de som skal aksjeSPARE. Det nytter ikke å selge i all hast fordi markedet svinger litt...

 

Viser til han som solgte når prisen hadde sunket et halvt poeng...

Lenke til kommentar

"Du har ikke tapt før du har solgt" opplegget er noe av det teiteste jeg vet om.

 

Hvorfor det? Det teiteste jeg vet er når folk sier at de har har tapt penger på børsen, når det eneste de trenger å gjøre er å vente på at prisen skal gå opp igjen. Slik er det for de som skal aksjeSPARE. Det nytter ikke å selge i all hast fordi markedet svinger litt...

 

Viser til han som solgte når prisen hadde sunket et halvt poeng...

 

Å sitte på aksjer til de går opp igjen til nye høyder er i mange tilfeller å tro på julenissen. Det er plenty av firmaer som går konkurs.

 

I tillegg så er grunnen til at en aksje blir priset lavt ofte at firmaet blir drevet dårlig og spiser opp penger uten særlig sannsynlighet for å gi noe igjen til aksjonærene. F.eks SAS - et eneste stort pengesluk.

Lenke til kommentar

"Du har ikke tapt før du har solgt" opplegget er noe av det teiteste jeg vet om.

 

Hvorfor det? Det teiteste jeg vet er når folk sier at de har har tapt penger på børsen, når det eneste de trenger å gjøre er å vente på at prisen skal gå opp igjen. Slik er det for de som skal aksjeSPARE. Det nytter ikke å selge i all hast fordi markedet svinger litt...

 

Viser til han som solgte når prisen hadde sunket et halvt poeng...

 

Å sitte på aksjer til de går opp igjen til nye høyder er i mange tilfeller å tro på julenissen. Det er plenty av firmaer som går konkurs.

 

I tillegg så er grunnen til at en aksje blir priset lavt ofte at firmaet blir drevet dårlig og spiser opp penger uten særlig sannsynlighet for å gi noe igjen til aksjonærene. F.eks SAS - et eneste stort pengesluk.

 

Jeg har ingen tro på at verdien når opp til gamle høyder. Men siden jeg var så dum og ikke solgte da, er det bare meningsløst å "gi bort" aksjene nå, så lenge det ikke ser ut til at firmaet går konk.

Lenke til kommentar

Hvis ikke TSW slår til så kommer Funcom til å gå konkurs, eller måtte gjøre en emisjon. Cash-beholdningen er faktisk så liten nå at det er helt klart mulig at de må ha en emisjon for å få nok penger til å lansere TSW.

 

Ifølge logikken ovenfor så taper du penger når du selger ut av et firma som gjør det dårlig og putter dem i et firma som gjør det bra. Hintet er vel at hvis du ikke føler at det er en god kjøpsmulighet nå, så er det nok en god salgsmulighet!

 

... Jeg har selvfølgelig brent meg på dette tidligere, Kitron gikk opp til 3,60 og jeg tenkte at det var for dyrt for meg å kjøpe flere Kitron aksjer på - noe som stemte. Det jeg skulle ha gjort var å selge. Kom meg ut på 2,82 noe som ikke var så verst, men hadde jeg brukt sunt vett, så hadde jeg skjønt at jeg skulle solgt ut rundt 3,60,

 

... Tilsvarende med Funcom - har sittet på aksjene gjennom tykt og tynt, men trengte pengene når de stod i ca 4,50 og solgte ut mesteparten da. I ettertid en glimrende besluttning når man ser på aksjekursen nå.

 

På den andre siden så er det nå et fint tidspunkt å plukke opp noen lotto-kuponger i Funcom for rundt 3kr stk. (Selv om jeg faktisk synes det er litt dyrt - rundt 2,50 er mer passende.)

 

Det jeg har lært av surret mitt med enkeltaksjer er at jeg nok burde holde meg til å investere i indekser utfra reglene ovenfor. Det er mindre griskt, men vesentlig mer sannsynlig at jeg går i pluss enn på mine utrolig mangelfulle analyser av enkeltaksjer.

Lenke til kommentar

Sitter også på noen bedritene funcome aksjer som jeg har tapt en del på. Eneste grunnen til att jeg ikke har solgt dem er at jeg ikke har noen skattbar inntekt mens jeg studerer og derfor kan jeg ikke skrive av tapet på skatten. Får vel mer igjen på å skrive av tapet en om jeg selger nå, til og med om de skulle synket til 0.1 kr føre jeg selger.

 

Det er når man selger man kan skrive av på skatten? Det var en dud som menta at man skrev av for hvert år etter som hvor mye aksjen hadde stiget og synket det året, så jeg ble litt usikker.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Henger meg på. Ser at Funcom krabber fint oppover nå om dagen. "investerte" litt der i Aksjespillet på Facebook :p og det har gått med fint overskudd nå, både i desember i fjor og nå i januar. Ser også av historikken at de siden i fjor høst har steget pent oppover og skutt i været akkurat nå på slutten.

 

Er det fortsatt stor risikosport å satse aksjer i Funcom? Eller kan det være gode penger frem til neste lansering nå? Bare man passer på å evt. selge seg ut like ved lansering for å unngå tap som kan oppstå.

Lenke til kommentar

Hva er det med meg og timing? Jeg solgte meg nettopp ut. Satte limit tidlig i forrige uke og ble solgt et par dager senere. La oss si torsdag eller noe. Riktignok gikk jeg ut med gevinst, og det er aldri galt i å ta gevinst. Men når jeg ser Funcom stige med 10% hver dag... *arghsukk*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...