Xandathrii Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Heisann. Med en splitter ny Vps-konto og friskt mot, sitter jeg og leser om Funcoms kommende prosjekter. Aksjen er for tiden veldig lav og omsettningen i firmaet liten. Nylig leste jeg en repotasje om at de har laget en egen avdeling for barnespill utviklig, samtidig som de har kommet med nyheter om Age of Conans neste ekspansjonspakke, å dette er jo lovende nyheter... Er det nå det lønner seg å invistere? Noen erfarende aksjespekulanter/ daytradere der ute som kan gi en newbee litt starthjelp? jeg har lyst til å støtte oppunder et godt norskt firma, da jeg har lenge vært fan av deres produkter Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Funcom har tapt penger som gress på AOC og de har måttet redusere antall ansatte ganske kraftig etter dette for å redusere utgifter, så aksjekursen er ikke lav uten grunn. Noen utvidelsespakke tror ikke jeg kommer til å appellere til andre enn de som allerede er spillere. Jeg vil anta at det kan ta en god stund før denne aksjen eventuelt tar seg opp igjen, så det måtte være en langsiktig investering. Funcom har potensiale. De neste spilltitlene er nesten litt vinn eller forsvinn, men noen age of conan lignende boble kan du nok uansett se langt etter. Om dette er rett tidspunkt å kjøpe blir nesten bare vill gjetting, men om du mener de neste utgivelsene kommer til å bli suksesser ser jeg ikke noen grunn til å vente. Det er høy risiko, så ikke bruk alle sparepengene dine på dette Jeg solgte meg nylig ut med tap, så om det nå skulle få en voldsom oppsving kommer det til å gå hardt utover egoet mitt ^_^ Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Takker for svar Cannibal. Jeg hadde mer eller mindre brukt funcoms aksjehandel som en trening i aksjehandel. Jeg trur at Funcom kommer til å gå opp, men kanskje for lite til at det er verdt å investere noe som helst i. Deres neste MMO, "The secret world", som er på vent for øyeblikket, med uviss utgivelse dato,(hvis noen utgivelse i det hele tatt,pga nedskjeringene), gir meg litt håp i at de skal klare å komme seg på skinner igjen Jeg overvåker alle deres aktiviterer om dagen, så jeg får vell bare følge med Endret 13. desember 2009 av Xandathrii Lenke til kommentar
shaker Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Mulig det kan være litt penger å tjene hvis man investerer ca 2-3 mnd før lansering av TSW og selger alt dagen de gir ut spillet. De er flinke på hype men ikke på så mye annet Endret 16. desember 2009 av shaker Lenke til kommentar
brukernavnkongen Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jepp, Funcom har rast siden i våres. Da begynte nedskjæringer og innsparinger så det holder. Rimelig presist er faktisk budsjettet deres for overtidsmat til ansatte redusert med bortimot 90 % siste halvår. Det sier endel. De har dog noen modige sjeler som fremdeles spiser på bedriftens regning. Generelt er det inte bra å gå hardt inn på kun Funcom aksjer, med mindre dette er penger du for alt i verden ikke trenger verken nå eller senere. Du gjør lurt å snekre sammen en aldri så liten diversifisert portefølje. Hvis ikke det er av interesse, så kan du jo kjøre halvt i Funcom og halvt i statsoblig. eller lignende. Det er jo tross alt en sannsynlighet for at Funcom aldri stiger igjen, hvem vet. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 La bud på 2T på 3,550 i dag, så nå får det briste eller bære Har trua på Aoc-lansering i Korea og TSW hype Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Funcom er ikke akkurat noe man satser penger på om man ikke liker risikoaksjer. Risikoen er stor, men jeg skal ikke påstå at det ikke kan lønne seg. Selv satser jeg heller på litt tryggere aksjer. Lenke til kommentar
EyN Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Kjøp aksjer hos funcom.. De går oppover sakte men sikkert.. DE flytter jo snart til Canada, så da kommer de til å gå oppover. La oss si det sånn da..: Funcom vokser som et eike tre, frøet vokser sakte men sikkert oppover. "Først så dalte de ned av moren i bladet til helt ned til bakken.. Deretter vokste frøet til noe stort." Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Funcom vokser som et eike tre, frøet vokser sakte men sikkert oppover. "Først så dalte de ned av moren i bladet til helt ned til bakken.. Deretter vokste frøet til noe stort." Er det din tekniske analyse? :!: Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Ikke at jeg har no peiling på askjer, men jeg trur Funcom kommer til å stige sakte men sikkert fram til release av deres nye MMO, så synke fort som fy igjen når det er ute. 1 Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Det er mye som skal læres i akjemarkedet, og før du gyver lås med å kjøpe her og selge der, så anbefaler jeg deg at du "later" som om du kjøper en aksje, noterer verdien når du "kjøper" dem og ser hvordan det går, og noterer når du "selger" dem og deretter ser om de går opp eller ned etter at du har solgt. Og det kan også lønne seg å se på lignende selskaper som de du kjøper aksjer i. Lykke til, kjekken. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Ikke at jeg har no peiling på askjer, men jeg trur Funcom kommer til å stige sakte men sikkert fram til release av deres nye MMO, så synke fort som fy igjen når det er ute. History repeats itself Lenke til kommentar
EyN Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Ikke at jeg har no peiling på askjer, men jeg trur Funcom kommer til å stige sakte men sikkert fram til release av deres nye MMO, så synke fort som fy igjen når det er ute. History repeats itself Tror neppe de vil lage noe som er fail lenger.. Du kan jo tydelig se hvordan det har endt opp.. Jo fortere de failer jo bedre.. Funcom går nok neppe i samme elefant-fella som sist Lenke til kommentar
tha_man Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Ikke at jeg har no peiling på askjer, men jeg trur Funcom kommer til å stige sakte men sikkert fram til release av deres nye MMO, så synke fort som fy igjen når det er ute. History repeats itself Tror neppe de vil lage noe som er fail lenger.. Du kan jo tydelig se hvordan det har endt opp.. Jo fortere de failer jo bedre.. Funcom går nok neppe i samme elefant-fella som sist Funcom er stay away, ikke noe å satse på i et lengre perspektiv. Da AOC kom tjente jeg dog kjappe penger på å kjøpe pre lease og dumpe release dagen. Vi må se på Funcom som en kunstnerisk bedrift, over tid med nedkjæringer og underskudd samt deadlines sliter på de ansatte som skal være kreative og futuristiske. Hvis vi ser innad i spillsektoren må jeg si Funcom er høyt på listen over de visjonsløshet, dette som følge av merkelig planlegging og utføring. Husker da AOC kom så skulle de prøve å ta noen WOW spillere endte opp med at de mistet spillere til WoW. Det er mitt profesjonelle råd samt mange anerkjente analytikerers råd. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg er meget klar over at dette er super-risiko, men dog meget artig hvis de lykkes med lanseringen i Korea samt planene om et nytt "vellykket" MMO Kjipt å tape penger, men jeg har råd til smør på brødskiva foreløpig takker for gode råd og oppmuntring folkens Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Om du allerede vet at det er høyrisiko og at du trolig vil miste pengene, men likevel bare vil gjøre det for "støttens skyld" har du vel strengt tatt ikke bruk for råd fra andre Personlig tror jeg Funcom må jobbe minst dobbelt så hardt med neste prosjekt for å rette opp "skaden" som skjedde ved forrige release. Hvordan de skal overbevise markedet om at neste prosjekt ikke blir et nytt Conan blir svært spennende å se. Endret 27. desember 2009 av Vice Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Om du allerede vet at det er høyrisiko og at du trolig vil miste pengene, men likevel bare vil gjøre det for "støttens skyld" har du vel strengt tatt ikke bruk for råd fra andre Har både "troen" og "supporterånden" Personlig syns jeg The Secret World er alt for spennende for å ikke bli gitt ut.... Bare håpe de klarer å holde skuta flytende til den er klar! Bare en liten pressemelding om en "estimert" årstid for realease av TSW vil være vind nok til å gi god gevinst Lenke til kommentar
tha_man Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Kommer garantert en emmis eller to til før The Secret world kommer ut. Så du lagde denne tråden bare for å prøve å få støtte til noe du hadde forhåndsbestemt deg for? Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Kommer garantert en emmis eller to til før The Secret world kommer ut. Så du lagde denne tråden bare for å prøve å få støtte til noe du hadde forhåndsbestemt deg for? Hadde ikke forhåndsbestemt meg, men spekulerte i hvor mye risiko det var . Jeg kjenner godt til spillene og planene til Funcom, men jeg er veldig grønn på risikoaksjer, så det var primert meninger om aksjer i FC jeg var på jakt etter Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Personlig syns jeg The Secret World er alt for spennende for å ikke bli gitt ut.... Bare håpe de klarer å holde skuta flytende til den er klar! Bare en liten pressemelding om en "estimert" årstid for realease av TSW vil være vind nok til å gi god gevinst Jeg synes også "The Secret World" virker veldig spennende, men veldig mange syntes jo også Conan virket spennende og vi ser jo hvordan det gikk. Jeg tror ikke markedet vil reagere nevneverdig på at en releasedato blir satt. Jeg tror det må mye mer solide resultater/smakebiter/previews til for at man skal tørre å satse penger på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå