Gjest Gutt 18 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hei, jeg er en gutt på 18 år. I det siste har livet mitt gått dårlig. Mistet en god venn, går dårlig på skolen, få venner, stoler ikke på folk, sliter med ting å snakke om, usikker. Jeg har egentlig følt det sånn siden starten på ungdomsskolen. Jeg føler på en måte en negativ energi som hindrer meg i å gjøre det jeg vil eller at jeg føler meg dårlig uansett. Jeg føler det sånn nesten hele tiden, på skolen, hjemme, med venner etc. Men det er ikke hele tiden da Når jeg føler at jeg "er meg selv" så takler jeg alt mye bedre, jeg er utadvent og liker å livet mitt (har ikke tent til å ta selvmord, til de som lurer på det). Jeg vil bare lære å føle meg selv sånn jeg gjør noen ganger. Føler at jeg har så mye å tilby, men det negative drar meg ned =/ Dette høres sikkert litt rart ut, men jeg setter pris på alle svar og råd :) Leter etter en bok som jeg kan lese for å forbedre selvtilitten min også, glad for tips Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Du kan gjerne lese litt hær og, denne tråden handler om mer eller mindre det samme. :] https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry14842076 Og jeg ville sagt som mange på den tråden sier. Begynn å tren. Dette kan gi en god boost på selvtillit. Men det du sier om "være deg selv". Er du ikke deg selv når du er ilag med andre? Det kan godt hende du tenker at folk krever mer av deg enn de virkelig gjør. At du ikke føler deg god nok på en måte. Mange gjør dette. Den negative energien du nevner, den er nok mer eller mindre skapt av deg selv. Du tenker for mye. tenker kanskje for mye om hva andre tenker om deg. (som du sier, startet på ungdomsskolen = Mer folk, nye folk og personligheter). Prøv å slapp av. fjern de "negative tankene". Det å være mer ilag med en person som forstår deg kan hjelpe veldig mye. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Begynn å trene, få ein flott veltrent kropp, det tar tid, men hjelper sannsynlegvis på sjølvtilliten. Lenke til kommentar
Gjest Gutt 18 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hei, tusen takk Skal prøve og begynne å trene =D Kanskje jeg får sixpack også, hehe Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Trening er en mulighet. Hvis du begynner å trene - så vil jeg gi deg et lite råd. Det hjelper ikke alltid å begynne med trening med det formål å få en bedre/sterkere kropp. Begynn på noe som du synes kan virke artig og gøy og fokuser heller på det. Da vil du ha det gøy samtidig og ikke bare fokuset på trening og sterkere kropp Angående dårlig selvtillit - har hatt litt av de samme problemene før. Hadde veldig lett for å tenke at folk ikke synes noe om meg. Samtidig så følte jeg at jeg bare var i veien for de jeg pleier å henge med. Men for et par måneder siden - helt ut av det blå - fikk jeg veldig mange oppmuntringer fra de rundt meg. Det jeg vil frem til er at selv om du på det sosiale vil føle deg enten i veien eller at folk ikke liker deg - you name it - så er dette som regel en helt feil tanke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå