knetrom Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg fikk 4-5 små teskjeer med spy i bilen min, så ut som potetmos. Vasket det umiddelbart med det som var tilgjengelig på en bensinstasjon, ikke bra nok. Så vidt jeg husker vasket jeg 5 ganger totalt i løpet av den neste uken, siste gangen med en dampvasker og da gikk lukten vekk. Så selv om du har vasket nå, er det ikke for sent å bruke damp hvis du ikke fikk vekk alt. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Om han virkelig er en kompis av deg, og du er ekte venn.. Så tar ikke penger fra han.. Du fortjener en unnskyldning, men er du ekte venn så spør du ikke om penger eller noe. Han gjorde det ikke med vilje heller, prøv å forstå. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Veldig enig. Hadde det bare vore einn som hadde spurt om sjofør, som du ikkje var god kompis med, så hadde eg sjølvsagt skulle hatt pengar for griset. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 @de to over: han var ganske beruset Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 @de to over: han var ganske beruset So whaT??? Kompis er kompis, alle feirer nyttår!! Og itillegg gjorde han det ikke med vilje, som du sier var de beruset, ute av kontroll. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hadde jeg spydd i noens bil hadde jeg regnet med å måtte ordne opp etter meg. Hvis ikke vask hadde hjulpet hadde jeg betalt for rens. Samme hadde jeg forventet fra mine kompiser. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Ja, bare å betale for rens.. men det kosta ikke noe? Gjorde det? Han gikk ikke til shell bensin stasjon for å vaske den. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Det kosta ikke noe fordi han var kul å tok det på egenhånd.. Hadde han ikke gjort det (som jeg skjønner om han ikke ville gjort), så hadde det vel ikke vært mer enn fair som kompis å betale for en rens? Man skal da ikke sitte skadelidende og blakk igjen for å være snill å hjelpe kamerater? Så vidt jeg vet har ikke Shell maskin som vasker innvendig..? Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Det kosta ikke noe fordi han var kul å tok det på egenhånd..Hadde han ikke gjort det (som jeg skjønner om han ikke ville gjort), så hadde det vel ikke vært mer enn fair som kompis å betale for en rens? Man skal da ikke sitte skadelidende og blakk igjen for å være snill å hjelpe kamerater? Så vidt jeg vet har ikke Shell maskin som vasker innvendig..? Jepp han var kul og tok det på egenhånd, sånn skal en venn være. Og det med shell var kun et eksempel. Nå skal jeg avslutte samtalen her, men det er viktig å vite at en ekte venn er verdt mye. Hadde han gjort det med vilje ville det ha vært noe annet rett og slett. Man trenger ikke å sitte blakk? Er du snill, så får du noe tilbake, trenger nødvendigvis ikke å være penger. Har du ikke råd å dra å vaske bilen, da har du heller ikke råd til å eie en bil Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Nå høres du ut som mora til en 8-åring. *riste på hodet* Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Nå høres du ut som mora til en 8-åring. *riste på hodet* Jeg gjør ikke det;) Bruk hjernen :!: Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Nå høres du ut som mora til en 8-åring. *riste på hodet* Jeg gjør ikke det;) Bruk hjernen :!: Hvis du, rent hypotetisk, blir dårlig og kaster opp i stua til en kamerat, forventer du at han rydder opp etter deg, og lar deg slippe å tørke opp en eneste dråpe? Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Nå høres du ut som mora til en 8-åring. *riste på hodet* Jeg gjør ikke det;) Bruk hjernen :!: Hvis du, rent hypotetisk, blir dårlig og kaster opp i stua til en kamerat, forventer du at han rydder opp etter deg, og lar deg slippe å tørke opp en eneste dråpe? Neida;) Om jeg vet hva jeg har gjort og er i stand til å rydde det etter meg, så why not? Jeg tar meg av det. Men er jeg derimot full og har kasta opp da er det noe helt annet! Da var jeg beruset og ikke klarte å ha kontroll. Edit: Jeg mener at vennskap ikke burde handle om penger .. Jeg skylder han seff en stor unnskyldning og burde gjøre noe tilbake. men ikke penger! Endret 2. januar 2010 av Fight4Lov3 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Vent, så når du spyr i huset hans, så rydder du opp, og når han spyr hos deg, så rydder du opp? Jamen da er jo han en forferdelig venn ifølge logikken din! Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Vent, så når du spyr i huset hans, så rydder du opp, og når han spyr hos deg, så rydder du opp? Jamen da er jo han en forferdelig venn ifølge logikken din! nopp.. Spyr han hjem hos meg skal han rydde opp så lenge har er i stand til å gjøre det. Om han ikke klarer å gjøre det, så MÅ jeg gjøre det. Og dermed vil jeg ikke forvente sum penger fra han. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Edit: Jeg mener at vennskap ikke burde handle om penger .. Jeg skylder han seff en stor unnskyldning og burde gjøre noe tilbake. men ikke penger! Du har et poeng med at vennskap ikke handler om penger. I slike situasjoner burde man ikke be om penger for pengenes skyld, men hvis en kamerat/venninne gjør noe som påfører meg utgifter, vil jeg selvsagt be om å få dette tilbakebetalt. Det er ikke snakk om å be om erstatning hvis noen skulle være så uheldig å velte en brusflaske i bilen min, men å spy ned hele baksetet, snuble inn i døren så det blir en stygg bulk eller lignende, er noe helt annet. Selv om personen som gjør noe dumt er en god venn, må han ta konsekvensene av det han har gjort. Endret 2. januar 2010 av Runar Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Edit: Jeg mener at vennskap ikke burde handle om penger .. Jeg skylder han seff en stor unnskyldning og burde gjøre noe tilbake. men ikke penger! Du har et poeng med at vennskap ikke handler om penger. I slike situasjoner burde man ikke be om penger for pengenes skyld, men hvis en kamerat/venninne gjør noe som påfører meg utgifter, vil jeg selvsagt be om å få dette tilbakebetalt. Det er ikke snakk om å be om erstatning hvis noen skulle være så uheldig å velte en brusflaske i bilen min, men å spy ned hele baksetet, snuble inn i døren så det blir en stygg bulk eller lignende, er noe helt annet. Selv om personen som gjør noe dumt er en god venn, må han ta konsekvensene av det han har gjort. Enig ! Men troren ikke at bilen til TS er så ille at han må bytte sete eller noe? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Jeg vil nå ikke si at du ikke er en god kompis selovom du IKKE vasker spy etter han, det går på hva tolleransegrensa til hver enkelt person om han greier det eller ikke (jeg hadde ikke greid det) Om bilen er så ramma at den må til rens/skifte av sete, så forventer jeg faktisk at personen gjør opp for seg (ja, det gjør en god venn) Endret 2. januar 2010 av Pluggen Lenke til kommentar
Sink Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Om en full kamerat hadde kasta opp i bilen min hadde jeg rett og slett blitt forbannet. Når en typisk er over 18år burde man ha såpass kontroll over sine egene handlinger at man unngår slikt. "Fylla har skylda" nytter ikke her. Ikke det at jeg kjører kompiser på fylla, for det er noe av det jeg hater. Forventer heller ikke at folk stiller opp for meg om jeg trenger en tur til byen. Endret 2. januar 2010 av Sink Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 ...men hvem har skylda for fylla? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå