Gå til innhold

Kompis spydde i bilen - handling?

Notfree

Anbefalte innlegg

Så en kompis spydde i bilen min, nesten alt kom heldigvis på matten på gulvet og gulvet. Siden han var ganske beruset kjørte jeg han hjem, og tenkte og hente han i morgen i 9-10 tiden og få han til å vaske. Han sa selv han skulle vaske, så det burde være greit, men først og frems er det litt sent? Virket som om det nesten bare var noe sprit og annen veske, men litt matrester elns, ser ikke akuratt pent ut, men ikke noe "gørr" liksom.

Burde jeg gjøre noe annet, eller what?

Takker for svar, jo fortere jo bedre :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venter du for lenge vil det trekke lenger ned.

Vis noen spyr i bilen burde man fjerne dritten så fort som mulig for da trekker ikke så mye ned i fibrene, og sprekkene rundt om kring i dørken.

Er man for treig å vaske, kan det lukte dritt i bilen etter vask.

Endret av TheSpecTrum
Lenke til kommentar

Tørk opp så mye som mulig med håndklær/papir, uten å trykke det ned i underlaget. Vask så med varmt såpevann. Hvis spyet har kommet i kommet i kontakt med stofftrekk/-matter, så vil det nok fortsatt lukte. For å fjerne dette, så blir ofte damprenser eller ett stoffrenseprodukt anbefalt.

Lenke til kommentar

Takk for svar SofTest, litt sent though. Jobben er gjort hvertfall.

Jeg hentet en 10liter bøtte med kokende vann, så hadde jeg masse håndklær (tror jeg brukte fem) Hadde først en skje som jeg skrapte alt dritet pluss en del veske med, derretter sprayet jeg jiff, såpe, zalo og alt jeg fant oppå plassen rundt spyet, for å så helle en god del varmt vann over det hele og latt det stå litt. Så tørke alt vannet opp med noen håndklær, bare trykket det for å suge opp alt vannet, så enda mer såpe og vann så skrubbet jeg alt jeg kunne, gjorde vel det 2 ganger, heldigvis klarte han og sample det på en plass så :) Tror det egentlig ble bedre enn det var før, lukter greit.

Uansett, trenger hjelp til enda en ting, hvor mye skal jeg charge han? Han skulle allerede gi meg en gave på 200 for å ha hentet han (Så vi ikke motstrider norsk lov? :) ) Tenkte og dobble det, thoughts? Tok meg vel en halvtime og en del viljestyrke xD

Lenke til kommentar
Faen...må jeg?

Tror jeg hater livet mitt eller noe sånt :p Vel vel, jeg har tørket spy før og klarer vel det igjen. Jeg burde vel absolutt charge en del ekstra tenker jeg?

PIRATTAXIVIRKSOMHET ER ULOVLIG!!!!! GRRR :ph34r:

Takk for et veldig konstruktivt svar...

Anyway, tror 1800 er litt over toppen xD

Lenke til kommentar

Jeg HATER når folk spyr eller holder på å spy i bilen min! Det har skjedd to ganger, men jeg var heldig. Hu ene klarte å spy alt ut av bilen når vi hadde stoppa, og han andre fikk nesten alt ut. Men det er noe av det verste jeg kunne tenke meg, at en eller annen fyllefant spyr utover hele dashbordet, e.l. :realmad: Derfor har jeg mer eller mindre slutta å kjøre fulle folk hjem fra fest... ;)

Lenke til kommentar

er han en kamerat, så se mellom fingra på det, med mindre du har hatt noen store utgifter i forbindelse med vaskinga. Neste gang er det du som tråkker i salaten å trenger hjelp.

Å ta det med en gang er forøvrig det smarteste du gjør. Spesielt hvis det er varmt i været. Jeg kjører som kjent buss, å vi har hatt episoder på jobben hvor noen har spydd i bussen en fredag kveld, sjåføre ignorerer det, lar bussen stå over helga, å da holder det ikke å vaske på mandag for å si det sånn. Da er bussen ødelagt, det må skiftes seter, å den er gjerne ute av drift over en lenger periode...å sjåføren er selvsagt uten jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...