Ekko Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Har et stativ med en slik kobling på toppen Platen skures fast i kameraet og kan klikkes nedpå stativet. I utganspunktet stå hendelen på siden som vist på bildet låst av metallsperren: Så trykkes platen (med kamera til vanlig) nedpå Metallsperren skyves da ned og hendelen lukkes: Men som man ser lukkes den ikke helt, men stopper før den låser skikkelig Jeg må så skyve den på plass for at den skal låse kameraet ordentlig. Hvis jeg ikke gjør dette sitter kameraet løst: Det er noe som sier meg at da jeg kjøpte stativet klikket denne helt ned og låste kameraet fast av seg selv. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Takk for svar. Ser at mitt spørsmål kan tolkes på to måter, så derfor spør jeg en gang til: Når jeg skrur platen i kameraet og setter det nedpå stativet låses ikke platen skikkelig fast. Den er ikke løs i den forstand at man kan ta kameraet av igjen uten å bevege hendelen, men kameraet sitter på ingen måte skikkelig fast og lar seg vippeganske mye frem og tilbake. Er det slik det skal være? (og om jeg tolket ditt forrige svar riktig så vil svaret være "ja" denne gangen:-) Endret 13. desember 2009 av Ekko Lenke til kommentar
Tungsten Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Takk for svar. Ser at mitt spørsmål kan tolkes på to måter, så derfor spør jeg en gang til: Når jeg skrur platen i kameraet og setter det nedpå stativet låses ikke platen skikkelig fast. Den er ikke løs i den forstand at man kan ta kameraet av igjen uten å bevege hendelen, men kameraet sitter på ingen måte skikkelig fast og lar seg vippeganske mye frem og tilbake. Er det slik det skal være? (og om jeg tolket ditt forrige svar riktig så vil svaret være "ja" denne gangen:-) Svaret er ja. I allefall om Velbon systemet ligner på det som er på Mafrotto hoder, rett og slett fjøra som drar tilbake armen som ikke har nok styrke. Endret 13. desember 2009 av Himmit Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Ok, takk for svar. Må være minnet mitt som svikter meg, husker det som at den hendelen beveget seg lettere før en den gjør nå. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Kjenner ikke til ditt stativ,men har du fått skrudd skruen helt inn i kameraet ? Har du sett om det ikke ligger et fremmendlegme i veien som sperrer for fullstendig låsing,låser det helt når du bare setter på plata uten kamera. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Mitt Velbon 600R har fungert akkurat slik ditt gjer no frå dag 1. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Oki, takk for alle svar. Jeg hater når ting ikke fungerer som de skal, så da kan jeg slå meg til ro med at det er slik det skal være:-) EDIT: (Ja, jeg har skrudd skruen helt inn) Endret 13. desember 2009 av Ekko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå