FlinkeFreddy Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hmm, jeg havna i samme klemme engang. Brukte et program som heter unDelete eller noe i den duren. Fikk tilbake stort sett alt:) Når du sletter noe med Ctrl-Shift eller sletter noe fra papirkurven, blir det ikke sletta i den forstand at det forsvinner fra datamaskinen din. Det som skjer er at harddisken gjør klar det området du "sletta", til overskrivning. Det er derfor du ikke bør bruke harddisken din, som Sigma og Troari har nevnt. Filene er ikke fysisk vekk før hardisken din skriver noe over. Prøv dette programmet for eksempel: http://www.officerecovery.com/index.htm#freeundelete Uansett støtter jeg ideen om at du bare har "rota dem vekk". Hvis du husker et av filnavnene kan du jo ta et søk... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Elller bare søke på alle .jpg bilder på maskinen (kameraer lagrer generellt i jpg) -Stigma Lenke til kommentar
Kosepose Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Det du kan gjøre er å laste ned hiren's boot cd. Brenne ut programmet på cd. Starte programmet i oppstart. (f10 under oppstart - boot hirens boot cd) Der velger du recovery tools der har du endel valg. Recovery Tools Active Partition Recovery 3.0 To Recover a Deleted partition. Active Uneraser 3.0 To recover deleted files and folders on FAT and NTFS systems. Ontrack Easy Recovery Pro 6.10 To Recover data that has been deleted/virus attack Winternals Disk Commander 1.1 more than just a standard deleted-file recovery utility TestDisk 6.11.3 Tool to check and undelete partition from Dos/Windows DiyDataRecovery Diskpatch 2.1.100 An excellent data recovery software. Prosoft Media Tools 5.0 v1.1.2.64 Another excellent data recovery software with many other options. PhotoRec 6.11.3 Tool to Recover File and pictures from Dos/Windows Active Undelete 5.5 a tool to recover deleted files Restoration 3.2.13 a tool to recover deleted files GetDataBack for FAT 4.0 Data recovery software for FAT file systems GetDataBack for NTFS 4.0 Data recovery software for NTFS file systems Recuva 1.32 Restore deleted files from Hard Drive, Digital Camera Memory Card, usb mp3 player... Partition Find and Mount 2.3.1 Partition Find and Mount software is designed to find lost or deleted partitions Unstoppable Copier 4.2 Allows you to copy files from disks with problems such as bad sectors, scratches or that just give errors when reading data. Vet ikke om dette var noe nyttig, men verdt et forsøk. (Eller du kan bruke min datamaskin og finne programmene på cd, hvis det funker. Er ikke helt sikker. Men prøv boot først) Endret 15. desember 2009 av Kosepose Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg har hjulpet mange venner med slettede bilder vha gratis programmet "PC Inspektor Smart Recovery" Dette programmet fungerer både på minnepenner og på harddisker. Det krever imidlertid at du har ett annet sted enn den partisjonen du scanner å legge bildene den finner på så om du har en ekstern USB disk eller en litt stor minnepinne så skal det fungere greit. I programmet kan du bestemme at det er f.eks. JPG filer du leter etter og så scanner den disken/minnekortet sektor for sektor for å finne det som er av bilder. Programmet bruker lang tid på å gjennomsøke mediet men den finner ALLE bilder der ikke headeren er overskrevet. Du kan jo kjøre dette programmet på minnekortet først og så på disken etterpå. Jeg googlet filnavnet og fant en link her : http://www.softwarepatch.com/software/smartrecovery.html Lykke til! Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 http://www.piriform.com/recuva/download dette programet har jeg brukt selv, og er utrulig fårnøyd;) jeg brukte dette på stooore filer, men husk, det kan ta opp mot 3 timer, husk og ta deep scann Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 må si at sannsynligvis finner du ikke filene dessverre når ett program ikke finner dem er dem mest sannsynlig skrevet over allerede.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå