Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mitt største MARERITT! HJELP!? ALT er borte på pcen..

Anbefalte innlegg

I sommer fikk jeg jobb på sjøen. Tok da endel bilder fra jobben og slikt gjennom hele sommeren. Men i midten av sommeren fikk jeg lyst til å overføre alle bildene til pcen min i tillfelle jeg var uheldig å mistet kameraet i sjøen eller ødela kameraet slik at alle bildene gjikk tapt...

ja jeg overførte bildene på pcen og laget en ny mappe å greier med kun bildene fra jobben innpå. Jeg laget også en reserve mappe med kopi av alle bildene innpå i tillfelle mappen ble slettet (så hadde jeg enda en med kopiene)

Men noen dager senere skulle jeg overføre flere bilder og da greide jeg å slette mappen med alle bildene i og på eit annet vis var kopi mappen også borte. Also begge mappene var, vips... SLETTET.

Sjekket papirkurven, men ingenting der. lastet da ned eit program som kunne "skaffe/gjennoprette" alle bilder som har vert på pcen / lagret på pcen, fant mange bilder, men ingen av de som var fra sommeren. er det mulig? lastet ned flere versjoner og typer, men akkurat de fra sommeren var ikke der... merkelig.

Spurte en kompis av meg om han hadde ett råd. han sa jeg kunne stille hele pcen tilbake til sommeren (ca da jeg tok bildene) for da har jeg akkurat samme tingene innpå pcen påstår han.

Noen som vet ossen man stiller tilbake hele pcen eller har en annet forslag til hva som er galt? (Det er snakk om alle bildene fra hele sommeren 2009) PS! Jeg vet hvordan man stiller tilbake pcen på Hp pcer osv. Men pcen jeg brukte da er en MSI Wind 160gb mini pc med Xp system. Er usikker på hvordan man gjør det og stiller tilbake på XP.

Om det er noen som vet hvordan mine bilder kan bli reddet og skaffet tilbake / eller vet hvordan man stiller tilbake en Xp mini pc så blir jeg veldig takk nemmelig! Hadde vert fint om det finst noen snille personer som er villig å forsøke å hjelpe meg vertfall.

Tar i mot alle forslag! :thumbup:

Endret av Martin_Norge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan ikke stille tilbake pcen slik den var med mindre man har backup-programmer for det, og tok backup da. Windows kan stille tilbake systemfiler og systeminnstillinger til slik de var ved et gitt tidspunkt. Men å aldri slette noe hadde nok fyllt opp disken veldig fort.

Jo det er mulig å stille tilbake pcen om du har "recovery" noe som er standard på alle de nye HP pcene. Men dette er snakk om en Mini pc med XP, usikker...

Lenke til kommentar
Med recovery som du snakker om så stilles den tilbake til sånn den var når den var ny, eller til sist du tok spesifik backup. Den funksjonen du snakker om hadde tatt like mye ekstra plass på harddisken som alt du har på der nå, for hver mulige tilbakestillingspunkt.

Ok, mulig du har rett. Men har du noen anelse om hva som er galt? bildene var pluttselig borte fra papirkurv og hele pcen på en måte. ikke snakk om å finne de igjen..

Lenke til kommentar
Kan mappen ha blitt skjult?

Når forsvant de?

Du har ikke bare dratt mappene inn i en annen mappe?

Såvidt jeg husker går ikke det and å skjule mapper på xp mini pcer slik som det går på Vista. Så er ikke skjult nei. Tror ikke den er inni en anne mappe heller nei. har sjekket HELE pcen 3-4 ganger + søkt på alt som går ann å søke på. Men har som sagt lastet ned gjennopretting av bilder. programmet fant maaaange andre bilder jeg hadde før, og som var slettet, men INGEN av bildene jeg tok i sommer var der. Det var merkelig.

Lenke til kommentar
Har du ikke bildene på en minnebrikke e.l da?

Jeg synes du skal prøve å sjekke gjennom datamaskinen din med GetDataBack. Kan lastes ned og prøves/kjøpes på runtime.org

Nei bildene ble slettet fra minnebrikken så snart de var overført til pcen i sommer, så har ikke de på minnekortet lenger nei.. GetDataBack fungerer ikke nei :dontgetit:

Lenke til kommentar
http://www.ibas.no/

de får det ut, men det blir dyrt.

Det er jo helt unødvendig. Disken er jo ikke fysisk skadet. Om filene faktisk er slettet så er eneste måte å hente dem tilbake via et passende recoveryprogram. IBAS kan ikke gjøre noe mer enn de heller. Jeg bruker getdataback i slike tilfeller, dog det finnes andre gode alterntiver også. Slike program er dog ofte ikke veldig enkle i bruk, ihvertfall de som faktisk gjør en bra jobb, så det kan være en idè å la noen med god datapeil gjøre den oppgaven.

Alt dette er dog avhengig av at du IKKE har brukt disken noe betydelig etter problemet oppsto. Når filene er slettet så ligger de kun på disken så lenge som ikke noe annet er skrevet over dem, og selv bare å bruke maskinen normalt uten å installere eller kopiere noe skriver data til disken. Ideelt bør du med en gang noe sånt skjer koble ut disken og bruke et annet system til å hente ut dataene (eller bruke en annen disk som midlertidig systemdisk mens du arbeider med det).

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...