fagraas Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hei. Må legge inn på nytt.. håper overskriften er bra nok da jeg hadde problemer å formulere. skal skaffe meg ny pc, alt av utstyr inn er nytt, untatt harddisken. Den harddisken jeg har er på 120 GB, og den er partisjonert med partisjon magic. Det jeg lurer på er; Hvordan Bytter jeg opperativ system (win 98 ---> Win 2000), og sletter gamle drivere og legger inn de nye, uten å slette måtte formatere alle partisjonene? Det følger med en 80 GB med alt innholdet på, men denne skal jeg ikke beholde. Fikk opplyst at det følger med cd plater med drivere og opperativsystem.... Så lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre dette. Pc'n jeg får er; Pentium 4 2.0 GHz, 512 MB RAM, Geforce 4 128 MB RAM, 5.1 sorund mener jeg det var.. Og skal da bytte fra in 98 til win 2000, og legge inn nye drivere og fjerne gamle. Håper noen kan hjelpe meg. Tillegsspørsmål: Jeg ha ren 12 gb disk. tror dere at denne maskina er kompitabel med 2 disker, 1 på 120 og en på 12. om jeg da burde legge inn opperativsystemet på den på 12, og heller bare formatere den partisjonen hvor win 98 ligger.. og på denne måten ha en egen disk til op. sys. hva tror dere om dette? Da er det val bare å sette 120gb til slave... sant? Med vennlig Hilsen Christer F Havnø Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Personlig så foretrekker jeg å ha en egen disk til os, og ikke legge noe annet en os der. Da er det bare å formatere i hytt og pine (samme greia med os på egen partisjon igrunn.) Det viser seg at ting går litt fortere da. Win jobber endel mot sine egne filer, så jeg liker å ha en egen disk som vier sin fulle oppmerksomhet mot dette. Uansett; du trenger jo ikke å formatere andre partisjoner enn den os ligger på (c: ?) hvis du har mange partisjoner på 120GB disken Hvis du ikke bruker begge diskene så er oppskriften som følger: Kopier ut alt av interresse fra c: (ta helst full backup av c: siden du garantert kommer til å glemme å ta vare på noe...) Formater c: Legg in w2k og last ned alle nye drivere fra nettet og legg inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå