Ursa Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hei hopp! Tittelen sier vel det meste. Jeg er lei av at min støyfrie HTPC bråker og er upraktisk og tung osv. Er 2010 året man skal kjøpe seg laptop som HTPC? Argumentér for eller imot, så oppdaterer jeg etterhvert. DESKTOP -flere USB-tilkoblinger mulig (jeg trenger rimelig mange pga bruker mye eksterne harddisker) -flere utvidelsesmuligheter/kortplasser -Ser bedre ut i stua (med pent kabinett riktignok) -Muligheter for klasse D forsterker direkte i PCen (en boks mindre) LAPTOP -Tilnærmet støyfri uten å koste skjorta -godt nok skjermkort for det meste av spilling -Tar mindre plass og er mer portabel På forhånd takk for hjelp Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 tought HTPC had gone the way of the dodo... trodde 2010 var året når pcen igjen forsvant fra stua og inn på hobbyrommet igjen, og i stua står istedet for en boks som streamer alt fra pcen på hobbyrommet. slik som ps3 mediaserver gjør mulig til PS3en... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Inntil laptopen klarer å fore en forsterker med de nyeste HD-lyd formatene så er den ikke adekvat etter min mening. ATI 57xx grafikkort er vel det nærmeste man har vært avspilling av HD formatene til nå. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 tought HTPC had gone the way of the dodo... trodde 2010 var året når pcen igjen forsvant fra stua og inn på hobbyrommet igjen, og i stua står istedet for en boks som streamer alt fra pcen på hobbyrommet. slik som ps3 mediaserver gjør mulig til PS3en... Er vel heller ps3 som burde være på hobbyrommet pga støy. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 tought HTPC had gone the way of the dodo... trodde 2010 var året når pcen igjen forsvant fra stua og inn på hobbyrommet igjen, og i stua står istedet for en boks som streamer alt fra pcen på hobbyrommet. slik som ps3 mediaserver gjør mulig til PS3en... Er vel heller ps3 som burde være på hobbyrommet pga støy. OOOOOooo BURN! hehe bare brukt som eksempel siden det var det første jeg tenkte på. min bråker ikke noe særlig, men den står også strategisk plassert i nærheten av kaldluftinntaket(vindu) med gos sirkulasjon og jeg har rigget opptrakt som sørger for at den varme luften som går ut av maskinen ledes vekk fra PS3en for å unngå overoppheting. gjennomtenkt en annen mulighet er Helios X3000(vis de selges enda), det er en media avspiller med trådløst og kablet nettverksmuligheter og dvd avspiller. følger med programvare som kjører server på pc og spilleren tar det meste av filtyper. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 tought HTPC had gone the way of the dodo... trodde 2010 var året når pcen igjen forsvant fra stua og inn på hobbyrommet igjen, og i stua står istedet for en boks som streamer alt fra pcen på hobbyrommet. slik som ps3 mediaserver gjør mulig til PS3en... Er vel heller ps3 som burde være på hobbyrommet pga støy. OOOOOooo BURN! hehe bare brukt som eksempel siden det var det første jeg tenkte på. min bråker ikke noe særlig, men den står også strategisk plassert i nærheten av kaldluftinntaket(vindu) med gos sirkulasjon og jeg har rigget opptrakt som sørger for at den varme luften som går ut av maskinen ledes vekk fra PS3en for å unngå overoppheting. gjennomtenkt en annen mulighet er Helios X3000(vis de selges enda), det er en media avspiller med trådløst og kablet nettverksmuligheter og dvd avspiller. følger med programvare som kjører server på pc og spilleren tar det meste av filtyper. Your so 2000-and-late. Utviklingen av PCer har gått videre En Atom pc klarer å spille av fullHD filmer ved hjelp av Geforce 9300. Du kan få en pc til å boote inn i XBMC på under 7 sekunder. Du kan lage en pc helt lydløs osv. Så hvorfor begrense seg til en mediastreamer som kun støtter de formatene produsenten mener _du_ trenger? Jeg sier ikke at HTPC er for alle, men noen av oss har lyst til å tweake litt for å få ting perfekt. Derfor diskuterer vi ikke mediastreamere i denne kategorien. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Your so 2000-and-late. Utviklingen av PCer har gått videre En Atom pc klarer å spille av fullHD filmer ved hjelp av Geforce 9300. Du kan få en pc til å boote inn i XBMC på under 7 sekunder. Du kan lage en pc helt lydløs osv. Så hvorfor begrense seg til en mediastreamer som kun støtter de formatene produsenten mener _du_ trenger? Jeg sier ikke at HTPC er for alle, men noen av oss har lyst til å tweake litt for å få ting perfekt. Derfor diskuterer vi ikke mediastreamere i denne kategorien. jeg begrenser meg ikke, jeg bruker som sagt ps3 mediaserver pogrammet på pcen og streamer til PS3en. så lenge jeg har codec på serveren så kan jeg se et på PS3en... jeg jobbet med pc support når fujitsu kom med sine første HTPC modeller, etter det ahr jeg helt noia mot HTPC oppsett. hehe... jeg er "alternativ" men ja for de som er litt teknisk interessert og har tid og penger til å bygge noe som er helt stille, kraftig nok HW og kanskje ser litt pent ut (eller iallefall passer inn med resten av stua) så er det et bra alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå