Spiffster Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg opplever en ting som jeg skjønner lite hvorfor. Når jeg åpner en rawfil fra Lightroom(3 Beta) i PS CS3 så kommer ikke JPG opp som alternativ når jeg bruker "save as". Men åpner jeg samme rawfilen fra Win utforsker så dukker JGP opp sammen med flere andre alternativer som ikke kommer opp fra LR veien. Noen som kan forklare hvorfor og aller helst hvordan jeg kan få endret dette? Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg opplever en ting som jeg skjønner lite hvorfor. Når jeg åpner en rawfil fra Lightroom(3 Beta) i PS CS3 så kommer ikke JPG opp som alternativ når jeg bruker "save as". Men åpner jeg samme rawfilen fra Win utforsker så dukker JGP opp sammen med flere andre alternativer som ikke kommer opp fra LR veien. Noen som kan forklare hvorfor og aller helst hvordan jeg kan få endret dette? Du må endre til 8 bits filtype før du kan lagre som jpg. Lenke til kommentar
Spiffster Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Det synes jeg høres rart ut. Bildene er i 16 bit i utgangspunktet. Jeg endrer ikke til 8 bit, men jeg kan jo fortsatt lagre bildet som jpg dersom jeg går fra win utforsker og velger å redigere i PS. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Det har sikkert med korleis biletet vert sendt frå LR og ACR (Adobe Camera Raw) til PS. Når du opner ei råfil i PS vert den fyrst opna i ACR, råkonverteraren, og du kan her velge (mellom anna) om biletet skal vere 8-bit eller 16-bit når/om du opner det i PS for vidare redigering. Dette valget gjer du ved å klikke på den blå teksten nederst i ACR-vindauget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå