kpsoppen Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hei:) hva slaks film format er mest brukt fortiden?. jeg har tenkt å lage den i HD oppløsning med er usikker på om det er 720 eller 1080 jeg skal bruke. noen som vet hva som er mest brukt for tiden, eller andre tips om formater jeg kan/burde bruke? Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 jeg trur 1080p er mest brukt Lenke til kommentar
kpsoppen Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 jeg trur 1080p er mest brukt ok. tusen takk:D Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 spørs hva du bruker det til, når det er snakk om internett så tror jeg 720p er brukt mer enn 1080p. Kommersielle filmer er på 4k når du ser dem på kino antar jeg, men de er i 1080p når du kjøper dem i blu-ray format. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Det som er viktig å tenke på er at profesjonelle filmer blir produsert med mye høyere oppløsning eller kvalitet enn det som blir presentert til forbrukerne gjennom kino, DVD, Blu-ray og så videre. Det samme prinsippet kan være verdt å ta med seg til amatørfilm. Lag den digitale filmen i så høy oppløsning som du ønsker, for deretter å komprimere den i forhold til visning via Internett eller annet. På den måten har du en "master tape" å gå tilbake til i fremtiden hvis det blir behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå