johnnyronny Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 heihei... Er det kun fps som teller når man skal måle ytelse i et skjermkort? Jeg stiller alltid ned grafikken på spill, slik at FPS ikke går under 50, men fremdeles er ikke ytelsen optimal. Betyr dette da at det er skjermen som er for dårlig? Eller er det slik at FPS egentlig ikke er en skikkelig målestokk? Har ett spørsmål til. Hvor viktig er kontrastforholdet til en skjerm, jeg legger merke til at dette kan variere fra 1000:1 til 100 000:1. Har hørt at øyet kun oppfatter kontraster på 150:1... så hvordan henger dette sammen? og hvor ligger kvalitetsforskjellen ? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 FPS er det som regnes når man måler styrken til et skjermkort under diverse tester, med forskjellige systemer og settings kontrast på skjerm er noe rart... her har produsentene slengt seg på samme bølge som dette med HD-ready og full-HD... folk tror rett og slett at mer kontrast automatisk betyr bedre bilde.. testene jeg har lest om dette emnet viser at etter 8000:1 er det bare ytterst få som ser forskjell finnes i dag skjermer som er oppgitt til over 1mill:1, men dette er den dynamiske kontrasten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå