Gå til innhold

Hjelp til oppsett av data. Rundt 15k.

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg en ny data i rundt juletider, men jeg trenger hjelp med til oppsettet. Pcen må fungere til spill, bilde-redigering og litt filmredigering.

Skal nok ha eyefinity - 3 skjermer.

Trenger hjelp til oppsettet, så kom gjerne med forslag om hvilke deler osv som jeg burde ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal du ha eyefinity burde du vente da det er en stor tørke på skjermkort for tiden... nesten ingen kort i ATI HD 5000 serien er å vente på lager før langt ut i januar... dessuten er desember den dyreste MND å kjøpe data på også...

uansett burde du regne mellom 1500-2000kr PR skjerm

Ja, da venter jeg antageligvis til litt etter jul.

Lenke til kommentar

For noen dager siden var det en fyr som ønsket akkurat det samme som deg til samme pris, jeg bare linker det jeg fåreslo for han, men som sagt er det vell tilnærmet umulig å få tak i et HD 5870 før jul...

Det her er et bra oppsett som jeg tror kan passe deg

Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort

Chieftec Super Series 650W PSU

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA,

ASUS P7P55D, P55, Socket-1156

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7243S

Microsoft Windows 7 Home Premium NO OEM 64bit

3x BenQ G2411HD

Hvis du bestiller skjermene hos Netshop.no og resten hos Komplett.no koster det totalt:

15 200,-

Lenke til kommentar

For et eyfintyoppsett er det selvsagt ønskelig med så kraftig gpu som mulig, og det er kun radon 5970 som har crossfire støtte på eyefinity foreløpig, og det er vel også å forvente at nye spill som kommer først for støtte for 5970 for cf av 5870/5850.

Nå har jeg utfra tidligere tester trodd at vi trengte i7 klokket til over 4 ghz for å drive det monstret som 5970 er, men etter å ha lest gjennom testen av hvilken cpu som trengs hos Legion Hardware, ja så fan holder det ikke med AMD phenom 955. Faktisk på 4.0 ghz slår phenom II , i7 på 4.0 ghz i 5 av 9 spill, uavgjort i crysis, og taper 3.

Og da kan vi snike rom for nettop Radeon 5970, som uten tvil er det desidert beste kortet for et eyefinityoppsett.

Coolermaster Half 922

Samsung DVD brenner

Hitachi 1 tb hdd

Asus radeon 4970

Amd Phenon 965, 3,4 ghz 125 w

Corsiar 750w psu

DDR3-1333 4 gb

3 x Beng 24" 1920x1080 skjermer

Totalt inkl. frakt 13894,-

Hovedkortet jeg vil anbefale har ikke dustinhome, her vil jeg anbefale det nyeste

Gigabyte 790x hk med USB 3.0 og sata 6 kr 999,-

Totalt 14893,- uten frakt fra komplett.

Vi mangler fortsatt en del og det er et godkjent displayport til dvi adapter

Edit:

Dette løser problemet kr 795,-

fanden og i tillegg må du ha minidisplayport til vanlig displayport, husker jeg ikke feil er det minidisplayport på 5970

Er budsjettet stramt så kan du spare ca 300 kr på hk, og 100 kr på cpu.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
For et eyfintyoppsett er det selvsagt ønskelig med så kraftig gpu som mulig, og det er kun radon 5970 som har crossfire støtte på eyefinity foreløpig, og det er vel også å forvente at nye spill som kommer først for støtte for 5970 for cf av 5870/5850.

Nå har jeg utfra tidligere tester trodd at vi trengte i7 klokket til over 4 ghz for å drive det monstret som 5970 er, men etter å ha lest gjennom testen av hvilken cpu som trengs hos Legion Hardware, ja så fan holder det ikke med AMD phenom 955. Faktisk på 4.0 ghz slår phenom II , i7 på 4.0 ghz i 5 av 9 spill, uavgjort i crysis, og taper 3.

Og da kan vi snike rom for nettop Radeon 5970, som uten tvil er det desidert beste kortet for et eyefinityoppsett.

Coolermaster Half 922

Samsung DVD brenner

Hitachi 1 tb hdd

Asus radeon 4970

Amd Phenon 965, 3,4 ghz 125 w

Corsiar 750w psu

DDR3-1333 4 gb

3 x Beng 24" 1920x1080 skjermer

Totalt inkl. frakt 13894,-

Hovedkortet jeg vil anbefale har ikke dustinhome, her vil jeg anbefale det nyeste

Gigabyte 790x hk med USB 3.0 og sata 6 kr 999,-

Totalt 14893,- uten frakt fra komplett.

Vi mangler fortsatt en del og det er et godkjent displayport til dvi adapter

Edit:

Dette løser problemet kr 795,-

fanden og i tillegg må du ha minidisplayport til vanlig displayport, husker jeg ikke feil er det minidisplayport på 5970

Er budsjettet stramt så kan du spare ca 300 kr på hk, og 100 kr på cpu.

Jeg er veldig enig i det her, hvis du skal ha en Gaming maskin er dette et bedre alternativ, men hvis du også er en stor multitasker er socket 1156 eller 1336 et bedre alternativ ;) Men jeg er enig i at hvis det er en Gaming maskin du skal ha kan du spare mye penger ved å ikke gå for 1156 eller 1336 socket ;)

Lenke til kommentar

Nå er det ikke slik at phenom II x4 er en dårlig multitasker, den er noe dårligere til encoding , meget tung videoredigering, men i et eyefinty oppsett her snakker vi om å spille i oppløsninger 5760x1080, og da er det vel liten tvil om at gpu bør prioriteres max.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...