ListeKlovnen Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 buenos días señor(ita) Da går jeg egentlig rett på sak. Jeg har lyst til og ta opp musikk på en grei måte. Så det jeg lurer på er: Hvordan kan man ta opp et spor og et spor som en bass, en gitar, trommer, piano hver for seg for og så legge det sammen? Hva slags utstyr må man ha? Det skal ikke være noe ekspert utstyr for det er bare på gøy Hvor mye må man ut med for og få et brukbart opptak? anyways, takker på forhånd for svar Liste klovnen (med skrive-leif) Lenke til kommentar
privinius Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Skal du spille instrumentene selv? Lenke til kommentar
ListeKlovnen Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Ja, det var det jeg tenkte. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Du trenger egentlig bare en mikrofon, en datamaskin med mikrofoninngang, et lydredigeringsprogram. Data regner jeg vel med at du har, og som software kan du bruke Audacity som er gratis. Hva slags mikrofon du skal bruke kommer vel an på hvor mye du vil gi for den. Her er det mange muligheter, men det skal ikke så veldig mye til for å få ganske alrighte opptak. Lenke til kommentar
privinius Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Da trenger du jo jo et lydkort, sequencer-program, (anbefaler Cubase) mikrofoner for vokal/trommeopptak. Hvis du ikke har tenkt til å ta ta ordentlig profesjonelle opptak ville jeg nok heller tatt opp trommene via MIDI. Hvis ikke blir det nok rimelig dyrt. EDIT: Man TRENGER strengt tatt ikke lydkort, men man får ikke så gode opptak uten. Endret 12. desember 2009 av privinius Lenke til kommentar
ListeKlovnen Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Ok Takker for svar, skal eksperimentere litt imorra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå