Christoffero89 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hei. min far døde i dag:( og jeg orker da ikke å gå på jobb med det første. noen som vet hvor lenge jeg har rett til å være hjemme fra jobb? har hørt det er 3 dager men ikke sikker Lenke til kommentar
xaco Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 du kan alltid oppsøke lege og få deg en sykemelding det er utrolig hva an kan få sykemelding på. vis ikke pleier det å være en viss forståelse på det på arbeidsplassen også. Lenke til kommentar
sheherezade Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Det var trist å høre. Kondolerer. Jeg kan ikke tenke meg at legen vil nekte deg sykemelding i en slik situasjon. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 har bestemt meg for å komme tilbake i jobb i morgen. prøve å få tankene på andre ting Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Kondolerer. Men du må vel ha sykemelding for å kunne ta fravær på jobb, så får du det tøft i dagene som kommer ville jeg pratet med han. Jeg fikk 2 uker etter et samlivsbrudd som tok hardt på, så du bør ikke ha noen problemer med å få det når det er en så nær som har gått bort. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Tror det er lurt å komme tilbake så fort som mulig, ja. Hvis du blir gående hjemme og gnage på det, kan sorgen bli til et monster av et problem. Kondolerer. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 ok takk. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Kondolerer. Hold deg også unna alkohol og nark. Kan fort bli hverdagskost i slike situasjoner likeså å være hjemmeværende. Håper det ordner seg i hvertfall. Endret 14. desember 2009 av Teh WolF Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Tror jeg fint holder meg unna det:) er kristen og har aldri rørt alkohol:) Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det å være kristen har ingenting med alkohol å gjøre. Jesus drakk vin som pokker Har selv aldri rørt alkohol, så da er vi to Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Han drakk vin ja, men ikke for å bli full;) er forskjell på å nyte alkohol en å drikke for å bli full;) jeg er kun mot sistnevnte:) men det er en annen diskusjon Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Sykemelding kan man få når man har helsemessige årsaker til å ikke kunne arbeide. Ordet "helse" gjelder både psykiske plager likesom fysiske plager, og det er klart man blir nedfor og deppa i en slik situasjon. Tror ikke legen har noen problemer med å kunne sykemelde deg noen dager. Selv ble jeg sykemeldt i 4 uker når min mor fikk hjerneslag for noen år tilbake, og lå på sykehuset i lang tid etter en lang og alvorlig operasjon. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Sjefen sier jeg ikke får lønn når jeg går i begravelse. har jeg ikke rett på deT? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Har bedriften du jobber i noen tariffavtale? Dette er en ganske vanlig bestemmelse i en tariff: 5.9 Velferdspermisjon med full lønna) Det gis inntil 3 dagers permisjon ved alvorlig sykdom, dødsfall og begravelse av personer som står en nær, hvorav minst 1 dag med full lønn når det gjelder den nærmeste familie. Med nærmeste familie menes personer som står i nært slektskapsforhold til arbeidstakeren, så som ektefelle/samboer, barn, søsken, foreldre, svigerforeldre, besteforeldre eller barnebarn. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg fikk lønn da jeg var i begravelsen til onkelen min. Men muli dette er forskjell ifra jobb til jobb.. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Har bedriften du jobber i noen tariffavtale? Dette er en ganske vanlig bestemmelse i en tariff: 5.9 Velferdspermisjon med full lønna) Det gis inntil 3 dagers permisjon ved alvorlig sykdom, dødsfall og begravelse av personer som står en nær, hvorav minst 1 dag med full lønn når det gjelder den nærmeste familie. Med nærmeste familie menes personer som står i nært slektskapsforhold til arbeidstakeren, så som ektefelle/samboer, barn, søsken, foreldre, svigerforeldre, besteforeldre eller barnebarn. Vi har ingen tariffavtale Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Da har du i følge arbeidsmiljøloven krav på fri, men ikke lønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå